Re: Jean-Marie Tinck

In Petit-Roeulx-lez-Braine. Maar ik denk dat het interessanter is om de eigenaar van het huis met de grote garage te vinden waar de kiel van zeilschip werd gelegd. Dat leek me een ideale schuilplaats.

572

Re: Jean-Marie Tinck

De Scherzo? Die werd gewoon in hartje Brussel gebouwd... Ik zie een aantal mensen in zijn Facebook die uit Petit-Roeulx-lez-Braine komen en dorpjes er omheen, dus dat hij er woont is daarmee ook vrijwel zeker. Maar over welke buurvrouw heb je het? (Voornaam en eerste letter achternaam)

573

Re: Jean-Marie Tinck

Kan Tinck aan ARI worden gekoppeld?

Re: Jean-Marie Tinck

Floris wrote:

De Scherzo? Die werd gewoon in hartje Brussel gebouwd... Ik zie een aantal mensen in zijn Facebook die uit Petit-Roeulx-lez-Braine komen en dorpjes er omheen, dus dat hij er woont is daarmee ook vrijwel zeker. Maar over welke buurvrouw heb je het? (Voornaam en eerste letter achternaam)

Nee, op de site zag je dat onderdelen van het schip uit een grote garage/soort boerderij gehaald zijn en verhuisd met een vrachtwagen naar Brussel.
LG

575

Re: Jean-Marie Tinck

Oh bedoel je dat. Ergens in mijn zoektocht heb ik gelezen, dat dit het begin van de Scherzo was... een van de leden van de zeilclub had in Frankrijk een zeilblad gekocht waarin hij zag dat iemand die een boot had willen bouwen dat niet gedaan had en het hout aanbood.

De zeilclub heeft als ik het wel heb dat hout voor het symbolische bedrag van slechts één Euro gekocht terwijl het een waarde had van enkele tienduizende Euro's. De oorsprokleijke eigenaar kende dus niemand van de zeilclub maar kwam uit een soort contact advertentie. Als ik het me goed herinner lag het hout bij de oorspronkelijke eigenaar opgeslagen ergens diep in de Ardennen en dus niet in Petit-Roeulx-lez-Braine.

576

Re: Jean-Marie Tinck

Meegluurder wrote:

LG

De nummering in de "Rue de B." in "Petit-Roeulx-lez-Braine" is nogal onduidelijk alleen nummer 73 kan ik in Google Streetview onderscheiden. Nummer 73 is waar Google zegt dat 52 zou moeten zijn, dus dat klopt niet helemaal, het moet iets verder zijn en het is dus niet die afbraak schuur. Komt nog bij dat als ze het over een buurman had dat misschien een wat breed begrip is? Overbuurman? Of naaste buurman? Of noemt ze twee of drie huizen verder voor het gemak ook nog buurman?

Als zij op 52 woont kan hij dus een directe buurman zijn op 50 of 54 aan de zelfde kant, aan de overkant kan het van alles zijn afhankelijk van de nummering 51 of 53, maar globaal moet hij dus ergens wonen tussen 46—51 en 53—58. We blijven nog even zoeken.

Re: Jean-Marie Tinck

Ah, als dat huis in d'Ardennen ligt stop ik met mijn internetzoektocht. Maar ik blijf erbij dat 2 of 3 bendeleden verbonden zijn via het zeilen. Het is een perfecte dekmantel om elkaar regelmatig te zien. Ik krijg trouwens goesting om een zeilcursus te gaan volgen. Veel succes met de zoektocht Floris.

Re: Jean-Marie Tinck

Zou dit familie zijn van onze Jean-Marie Tinck? De zussen wonen blijkbaar in Manage, niet zover van Binche.

Moderatie: Link gewist vanwege privacy.

579

Re: Jean-Marie Tinck

Meegluurder wrote:

Niemand anders geïnteresseerd in de voormalige adressen van medezeilers LD en MS die nauwe banden met Tinck hebben?

Kan je iets meer zeggen over LD en MS ?

Re: Jean-Marie Tinck

Als je leest staat alles wat er nu bekend is al Mistral