Re: Theorie van Trojan

Sorry Ben, maar ik ga hier toch op reageren. Trojan is nog maar 1 week geregistreerd op dit forum, maar hij kent de dossiers toch vrij goed. En als je goed tussen de regels leest (hij heeft wel een aparte stijl), blijkt het toch niet allemaal gezever wat hij schrijft. Ofwel strooit hij zand in ons ogen, of weet diene toch iets meer. Ik volg zijn topics toch met véél aandacht.

Ik volg dit forum toch ook al enkele jaren en heb alle boeken dat er geschreven zijn ivm Bende van Nijvel, maar heb al grotere kwakkels gelezen hetgeen Trojan schrijft. Ik heb mij er al lang bij neergelegd dat we het raadsel nooit zullen oplossen. Misschien de piste volgen die Trojan ons aanbied. Waarom is de Bende van Nijvel nooit opgerold? En zal ze nooit opgelost worden?

22

Re: Theorie van Trojan

Ik weet dat ik de meningen polariseer, dat gebeurt wel vaker. Dit is ook een complex plezier en mijn gedachten waaien soms alle kanten tegelijk op. Veel dimensies van dit dossier zijn nieuw voor mij en wat bepaalde aspecten betreft, is m'n gedachte nog maar neergeschreven of ik heb al het gevoel dat ik haar moet corrigeren.

Last but not least heb ik gewoon een speelse natuur, voor mij is het denksport in de eerste plaats, en ik begrijp best dat die attitude door sommigen niet gewaardeerd wordt, gezien de ernst van de feiten. Ik blijf hoe dan ook m'n best doen om nieuwe invalshoeken te bieden enerzijds, en een coherente verklaring te zoeken anderzijds.

Tot zover de persoonlijke noot.

23

Re: Theorie van Trojan

14. In Anderlues is het materiaal uitgeleend.

Re: Theorie van Trojan

Trojan wrote:

De hypothese die ik verdedig, is de volgende:

1. In de jaren 70 en 80 bestonden in België grote stromen zwart geld. Dat geld stroomt vooral naar Luxemburg. Letterlijk. Biljetten, met de auto de grens over. De fiscus noteert nummerplaten, doorheen de Bende van Nijvel zijn gedupliceerde nummerplaten een rode draad.

2. De Bende van Nijvel werd geleid door Bouhouche. Werkkapitaal kwam van de overval op Zwarts, en had uitstekende contacten bij de rijkswacht.

3. Bouhouche is actief op zoek naar grote zwarte geldstromen. En heeft daar ook de know how en de contacten voor. Surveillance, afluistertechnieken.

4. Een van de grootste zwartgeldstromen is die van Le Clerq, grootaandeelhouder van Delhaize, en eigenaar van een rij bordelen Aarschotstraat.

5. In Maubeuge wordt een imago gecreëerd, knoeiers die champagne stelen maar niet terugdeinzen voor vuurgevechten.

6. Vanden Eynde wordt gemarteld om informatie te krijgen over zwartgeld bewegingen.

7. Angelou was op weg naar Luxemburg met een berg zwart geld.

8. Jacques Van Camp zat maandenlang in de tang van de bende en is op de hoogte van zwartgeldbewegingen.

9. Het kroonstuk van de bende is het onderscheppen van Fourez en zijn vrouw die op weg zijn met een grote hoeveelheid zwart geld.

10. Dat geld was van Charly De Pauw en omgeving.

11. De kroonprins had een rekening in Zwitserland met geheime commissie, in kader Contract van de Eeuw.

12. Het is denkbaar dat het frauduleus geld van de kroonprins in dezelfde nacht als dat van De Pauw is teruggebracht.

13. Bij de overval in Halle is de zwarte kas van Colruyt gestolen.

Er kan iets van aan zijn en ik moet eerlijk zeggen dat ik het nog nooit zo bekeken had, een overval dus om de echte overval (een soort ripdeal op de koerier) te verdoezelen. Dat zou wel de enige degelijke verklaring zijn, waarom er zoveel doden vallen bij de diefstal van wat klein geld.

Maar toch blijft er nog altijd het gegeven dat sommige zaken executies lijken te zijn. De taxichaufeur kan net zo goed een chauffeur geweest zijn van andere "goederen"

En als het hof betrokken is, ja die gaan zwijgen over hun zwart geld, maar iedereen die het hof kent weet dat ze samen met de vakbonden de enigen zijn in dit land die openlijk geheime buitenlandse rekeningen mogen hebben.

25

Re: Theorie van Trojan

Trojan wrote:

14. In Anderlues is het materiaal uitgeleend.

Dit neem ik terug. Ik denk nu dat er een verband is tussen de diefstal van goud in Perk juli 1982. De slachtoffers van Anderlues hebben wellicht goud geheeld van deze diefstal, die vermoedelijk het werk was van Beijer en Bouhouche en omgeving. Wanneer ze signalen geven dat ze uit de greep willen van de maffia, worden ze vermoord. Over die 5o kilo goud gaan nog geruchten, wordt dat niet in verband gebracht met Guy Mathot?

Als het waar is dat de 50 kilo goud van Perk bij de PS belandt en doorheen het verhaal wat CEPIC'ers omver worden gelegd, dan begin je te begrijpen dat hier wel hele duistere machten aan de touwtjes hebben getrokken. En dat het politiek tot op de dag van vandaag een zeer heet dossier is.

26

Re: Theorie van Trojan

Wat stelling 6 betreft, als het waar is dat de vrouw van Vanden Eynde junior voor de staatsveiligheid werkte, opent dan nieuwe pistes natuurlijk.

Re: Theorie van Trojan

Trojan wrote:

14. In Anderlues is het materiaal uitgeleend.

Niet alleen Anderleus vrees ik » YouTube (50:50)

"We are through the looking glass here. White is black and black is white."

28

Re: Theorie van Trojan

I.v.m. Delhaize heb ik nog een niet bewandelde piste. Wat Delhaize bijzonder maakt, is hun aanwezigheid aan beide kanten van de oceaan, dat zal toch wel impliceren denk ik dat er containers over en weer gaan. Voor internationaal drugverkeer is dat zeer interessant. Mogelijk kan dit worden gekoppeld aan de drugs voor wapens deal met de falangisten in Libanon. Wordt Delhaize onder druk gezet om mee te spelen in het transport van drugs richting Amerika?

Dat staat dan wel haaks op de tot dusver aangebrachte logica voor 1983. Maar wie zegt dat we in 1985 nog binnen dezelfde logica zitten? Tenzij dat dat ARI de finishing touch doet door de twee golven aan elkaar te koppelen, door hulzen en wapens in de juiste mix in het kanaal te dumpen.

Te ver gezocht? Ik weet het niet. Naar mijn gevoel staat de tweede golf los van de eerste. Voor  1985 zou men dan de opdrachtgevers in het internationale drugmilieu moeten zoeken. Of de drugs voor wapens zaak helemaal uitgraven. Dat laatste is overigens de suggestie van Bultot ...

29

Re: Theorie van Trojan

Wat mijn eerste stellingen rond 1983 betreft, die moet ik herformuleren binnenkort, even geduld nog daarvoor.

Re: Theorie van Trojan

De aanslagen van 85 zijn in aanloop naar de verkiezingen, de bovenlaag van Belgie was aardig verbrand door bepaalde dossiers, de deksels moesten op de potten blijven. Men kan veel kopen maar eer en reputatie zijn toch zo broos, en de pijlers van het land kan men toch niet onderuit halen?

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.