641

Re: Jean-Marie Tinck

Ben wrote:

Niet dat het veel wil zeggen maar tijdens zijn jeugd zou Tinck in de scouts hebben gezeten. Namelijk de zeescouts "Eléphant Blanc d'Anderlecht".

Ja, dit is de website » www.e-b-a.be

642

Re: Jean-Marie Tinck

Ben wrote:

Nog volgens het Franstalig forum zou hij opgegroeid zijn in de Jean Volderslaan 32 in Sint-Gillis.

Er zijn slechtere plaatsen om op te groeien, als je de Street View-foto bekijkt.

643

Re: Jean-Marie Tinck

Ben wrote:

Niet dat het veel wil zeggen maar tijdens zijn jeugd zou Tinck in de scouts hebben gezeten. Namelijk de zeescouts "Eléphant Blanc d'Anderlecht".

En hij staat er effectief als (ex-) lid vermeld (voor het jaar 1957 in groep 40, toen hij een broekie van 11 was?):

Mr. Tinck Jean-Marie /Av. Jean Volders, 32, 1060 St. Gilles/Bxl. Belgique  / 40T 1957? / 10/07/1946

Maar echt prominint aanwezig leek hij toen niet te zijn, gezien zijn naam niet voorkomt op www.e-b-a.be. Verder geen "verdachte namen" in de ledenlijsten te vinden, op het eerste zicht.

644

Re: Jean-Marie Tinck

Goed gevonden, ik had zelf ook al even kort gezocht op de site maar hem niet gevonden. Een gelukkige verjaardag zal het voor Tinck niet worden dit jaar ...

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

645

Re: Jean-Marie Tinck

Raf wrote:

Er zijn slechtere plaatsen om op te groeien, als je de Street View-foto bekijkt.

Ik had ook in mijn hoofd zitten dat het penoze was en dat hij dus wel uit een 'minder' milieu zou komen, maar een journalist wist me al te vertellen dat zijn moeder een chique geklede dame was geweest. Penoze uit een goed nest dus...

Re: Jean-Marie Tinck

Wist die journalist meer interessants te vertellen? Als je al weet hoe de moeder gekleed ging, weet je misschien ook wel iets over de zoon. smile

647

Re: Jean-Marie Tinck

CleverTrevor wrote:

Wist die journalist meer interessants te vertellen? Als je al weet hoe de moeder gekleed ging, weet je misschien ook wel iets over de zoon. smile

Nope!

648

Re: Jean-Marie Tinck

Ben wrote:

Nog volgens het Franstalig forum zou hij opgegroeid zijn in de Jean Volderslaan 32 in Sint-Gillis.

Heel dicht bij de straat van Club Jonathan overgens.

Kan iemand mij trouwens zeggen op welk huisnummer Club Jonathan zich bevond? Ben er dit weekend op zoek naar gegaan maar ik vond geen gebouw die leek op een ex-disco.

649

Re: Jean-Marie Tinck

Nog even ter herinnering, er was reeds een (behoorlijk vage en onrechtstreekse) link naar de Jonathan volgens "shadow" op tueries » Forum

Jean-Marie Tinck > "Michel" > Claude Genty > Pierre-Paul De Rycke > Jonathan.

650

Re: Jean-Marie Tinck

Poker dus, onder meer.