401

Re: Aalst: Proloog

Het lijkt me niet onlogisch te veronderstellen dat ze aan dat tankstation afgesproken hadden.

De locatie is strategisch: ze ligt op de E40 maar vlak langs de Brusselse ring, zodat auto's met verschillende herkomsten elkaar daar eenvoudig konden ontmoeten vooraleer verder op de E40 richting Aalst te rijden. Het blijft een feit dat ze vanaf het tankstation met twee auto's richting Aalst reden.

Volgens het forum zijn er 's middags al rare personen in Aalst gezien. Kwamen deze personen per auto terug uit Aalst naar Groot-Bijgaarden, terwijl een ander voertuig vanaf Brussel naar Bijgaarden reed? Twee voertuigen uit tegenovergestelde richting, zodat één voertuig moest draaien van rijrichting aan dat tankstation. Dit kan op een of andere manier verband houden met die man die de snelweg overrende.

Tot daar zie ik wel enige logica. Maar dan zit ik ook vast met enkele onwaarschijnlijke hypotheses:

  • Hadden ze niet duidelijk afgesproken aan welke kant ze gingen ontmoeten, en moesten ze opsplitsen in twee groepen? Om zeker te zijn dat ze niet beide aan één kant op elkaar stonden te wachten?

  • Was er een probleem met de verdeling per auto en moest één man in het andere voertuig en was er geen tijd om heen en weer te rijden?

  • Waren er drie voertuigen? Kwamen er twee voertuigen van de ring richting Aalst en één van Aalst richting ring? Liep de man van de ene kant naar de andere om de andere auto's te briefen over wat er gezien was? (En wisten ze niet dat die overgang er was?)

Ze hadden ook iemand kunnen achterlaten en met de auto naar de overkant rijden. Zaten ze in serieuze tijdsnood (waarschijnlijk liep hun tijdschema op de minuut) en zagen ze een probleem om tweemaal heen en weer te rijden? Het blijft gissen.

402

Re: Aalst: Proloog

Op pagina 372 lees ik in Beetgenomen dat ze 3 wapens vonden kort voor de overval in Aalst. En er staat "maar het had er volgens mij niets mee te maken want de wapens lagen niet op een vluchtweg". Wie is is die 'volgens mij' die a priori postulaten maakt? Voorbarige conclusies op grond van veronderstellingen van welke vluchtwegen de bendeleden maken. Wie weet dat? En waarom op die plaats?

Dat is een schoolvoorbeeld hoe rechercheurs fouten maken! Het is niet omdat die wapens ballistisch nog niet gebruikt zijn gebleken da ze der niks mee te maken hebben. Er is nog nooit bij mijn weten in nabijheid van een warenhuis net voor een overval pak wapens gevonden op scherp. Jamais, en dan concluderen dat het er niks mee te maken heeft, zoiets heet idiotie echt. Als je op die level zit ja dan maak je een knoeiboel en lachen daders in hun vuist.

En dan lees ik over een onderzoeksrechter die tabaksverslaafd is en die met klare hersenen analyses moet maken! Heb je al eens een hersenscan gezien van rokers en vergeleken met hersenscans van Alzheimer en canabis- en alcoholverslaafden? Wel als je die hersenscans ziet dan ontsla je alle rokers op recherche, het zijn toxicomanen die zware mentale handicap hebben door die beperkte doorbloeding van verschillende delen van de hersenen.

Bouhouche en Beijer waren niet rokers en niet drinkers, geheel onthouders en zelfs als je stopt met al die toxische stoffen duurt het paar jaar voor je hersenen weer hersteld zijn en normale doorbloeding hebben! Nicotine, alcohol, canbinol, opiaten ze hebben allemaal gemeen dat ze de anandamide receptoren blokkeren, arachidon glycol receptoren, die het natuurlijk 'gelukshormoon' systeem maken samen met serotonine en melatonine. En al die toxische troep belast de lever die erg moet werken om te detoxifieren! Heel het systeem van aandacht is hyperbelangrijk, oog voor details, alertheid, ... En daar is de geheelonthouder koning en de toxicomaan een gehandicapte.

Moest ik een ploeg moeten opstellen om zo'n gekwiekste organisatie en puzzel te ontwarren, smijt ik al alle toxicos in de selectie eruit en ik zou ze initieren in meditatie technieken waardoor ze leren gedachten stopzetten en zich in te loggen in het collectief bewustzijn. Ego en superego transcenderen en vibratorisch bewustzijn activeren, dan sta je een stap voor op daders van zo'n feiten, want waren die getranscendeerd dan zouden ze zo'n daden niet stellen.

Re: Aalst: Proloog

bartyoga wrote:

dan ontsla je alle rokers op recherche, het zijn toxicomanen die zware mentale handicap hebben door die beperkte doorbloeding van verschillende delen van de hersenen.

Dus Oppenheimer bv., een verstokt roker, had een zware mentale handicap? Jezus, die moet met stip de meest belachelijke post zijn die ik hier ooit onder ogen kreeg.

404

Re: Aalst: Proloog

Wie de streek goed kent rond Delhaize van Aalst weet dat er tijdens de Bende-overval een paar straten zijn die nu niet meer in gebruik zijn maar ideaal voor de bende. Zo was er vroeger rechtover het Osbroekpark (waar de Mercedes van de bende zou gestaan hebben) een straat die naar de brug over de E40 leidde waar je juist over de brug links af kon slaan waar  je achter de keuring uitkwam waar de familie van David van Steen een zaak hadden.

Voor degenen die denken dat het industrieterrein daar doodloopt: dat was vroeger ook niet het geval. Je kon via de watermolen lang achter langs de firma Wellstraler langs welle terug weg. In die tijd stonden er bijlange zoveel bedrijven niet. Dus ideaal gebied om je een tijdje te verstoppen en je kon vandaar de ingang van het industrieterrein, de nieuwe baan en de E40 in het oog houden en je kon altijd weg. Als je eens ter plaatse gaat zie je die oude straten nog maar ze zijn dichtgegroeid en verwilderd.

Re: Aalst: Proloog

Hun plannen werden volgens mij in de war gestuurd door de ruitenwasser die aan het tankstation opdook. Het moet toch ook lukken dat zo iemand op dat moment opduikt als je afgesproken hebt met mensen die niet gezien mogen worden. Heeft men die ruitenwasser kunnen terugvinden? Hij zou toch een getuige kunnen zijn?

406

Re: Aalst: Proloog

Biggus Dickus wrote:

Dus Oppenheimer bv., een verstokt roker, had een zware mentale handicap? Jezus, die moet met stip de meest belachelijke post zijn die ik hier ooit onder ogen kreeg.

Ik kan het ook niet helpen (kettingroker) maar heb een onweerstaanbare drang om dit te beamen. Hij begint wetenschappelijke termen, veel gebruikt in de hersenfysiologie op te sommen en eindigt met new wave-pseudowetenschappelijk gezwam over transcendentie etc. 't Lijkt wel reclame voor een therapie op poten gezet door de eerste de beste kwakzalver.

407

Re: Aalst: Proloog

Is er nagegaan vanwaar het telefoontje aan de vrije radio kwam met aanvraag vanwege Bende van Hofstade aan de Bende van Nijvel, het nummer 'Te voet naar Scherpenheuvel', nummer te draaien tss 18u45 en 19u15?

408

Re: Aalst: Proloog

De dj had het plaatje "Te voet naar Scherpenheuvel" niet in z'n collectie en heeft in de plaats daarvan een ander nummer gespeeld.

409

Re: Aalst: Proloog

De DJ had die plaat niet en speelde Johnny B. Goode met de bestelde boodschap. Het verzoek kwam rond 19u en men vroeg het ten laatste te draaien om 19u15. Wanneer precies dat die boodschap werd uitgezonden heb ik nog nergens gevonden.

Re: Aalst: Proloog

Te voet naar Scherpenheuvel was in het najaar van 1985 een dijk van een hit en de DJ van Mi Amigo zou dat plaatje niet in zijn collectie hebben. Maak dat de ganzen wijs. In de reconstructie wordt dat liedje met nadruk gespeeld en dat is niet voor niets. Ik ben er vrijwel zeker van dat dat liedje werd aangehaald op getuigenissen van slachtoffers en/of nabestaanden.

De grote Manitou ziet alles