711

Re: Jean-Marie Tinck

Juul wrote:

Domme post als het waar is. Tenzij die Corleone (vandaag geregistreerd) er belang bij heeft om het niet stil te houden.

Het is in beide gevallen geen slimme post. En zomaar namen noemen zonder enige onderbouwing?

712

Re: Jean-Marie Tinck

Goed te weten voor De Staerke en Salesse dat ze van nabij geschaduwd worden! roll

713

Re: Jean-Marie Tinck

Raar, deze info staat haaks op informatie die ik heb ontvangen uit een zeer betrouwbare bron die zegt dat Tinck zijn lippen stijf op elkaar houdt.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Jean-Marie Tinck

Corleone wrote:

Ik weet uit zéér betrouwbare bron dat er uitgebreide bekentenissen zijn afgelegd, het word stil gehouden omdat de andere leden niet zouden verdwijnen. Maar je mag in de komende weken een aantal spectaculaire arrestaties verwachten. Er zijn namen genoemd die al jaren als verdachte gekend zijn, er zijn ook wapens teruggevonden op aanwijzingen van Tinck en er is DNA van verschillende leden gevonden.

Ik kan u ook zeggen dat Philippe De Staerke & Dominique Salesse al sinds de aanhouding van Tinck van zeer nabij geschaduwd worden. Tinck was trouwens alleen de chauffeur bij de eerste raids, hij was één van uitvoerders bij de tweede reeks overvallen. Nog voor het einde van de zomer zitten alle nog levende Bende van Nijvel-leden vast. Men weet precies wie wat en wanneer gedaan heeft. Sommige zijn spijtig genoeg al jaren dood. (Lekeu) Ik kan niet meer vertellen dus aub niet meer info vragen. Maar alles wat hier staat is de waarheid en komt van een bron die zéér dicht bij het huidige onderzoek staat.

Als dit waar is, breng je een lopend onderzoek in gevaar. Dan heb je De Staerke en Salesse een goeie reden gegeven om andere oorden op te zoeken. Dat is dus heel gevaarlijk en zeer dom. Aan de andere kant, als je een betrouwbare bron hebt die over zoveel informatie beschikt, waarom heb je dan nog nooit eerder interessante info op dit forum gepost?

715

Re: Jean-Marie Tinck

Corleone, of post je in opdracht van iemand?

716

Re: Jean-Marie Tinck

Je moet altijd rekening houden met toeval maar anderzijds ook met de kans dat we juist zitten. Het verband Cocu-Tinck is groot. Niet alleen de link Géva-Tinck, ook de activiteiten van de Borains in Ukkel-Drogenbos in die periode.

Als we nu veronderstellen dat die link er is en dat dit een deel is van de Bende van Nijvel: welk deel? Alleen de supermarktovervallen van voorjaar 1983 + Colruyt Nijvel? Of zouden de Borains ook al betrokken zijn bij de diefstal van de eerste wagen? En wat voor 1985? Is Tinck de schakel die de verschillende golven van Bende-aanslagen verbindt: de eerste golf in 1982, de tweede voorjaar 1983, de derde najaar 1983, de vierde 1985? De aard van de misdaden van die vier golven verschilt. Van stuntelig tot monsterlijk, van propere supermarktovervallen tot stuntelige inbraken, beestachtige moorden tot folteringen. Zijn dat telkens dezelfde vier à vijf mensen?

717

Re: Jean-Marie Tinck

Iedereen vindt het nu spannend worden met Tinck. Ik ook. Als er echt spectaculair nieuws is, dan hoeft niemand te lekken. We wachten af.

Re: Jean-Marie Tinck

In dat milieu kent iedereen elkaar. De meesten waren 'big spenders' in het Brusselse nachtleven en bepaalde etablissementen trekken een bepaald volk aan, dus op een paar geheelonthouders na weten de meesten van elkaar wel waar de anderen ongeveer mee bezig zijn. Soort zoekt soort, zo is het altijd geweest. Een echte Bende bestaat dan ook volgens mij niet.

Er zal misschien een drijvende kracht (of 2) achter gezeten hebben, maar met wisselende bezetting. Sommigen zullen samen opdrachten gedaan hebben, anderen zullen elkaar kennen "van zien". In mijn straat heeft er ook iemand moorden gepleegd en er zaten ook overvaller/zware drugsdealer.

Op forums zou er waarschijnlijk onmiddellijk een link gelegd worden en nieuwe pistes verzonnen. Terwijl deze personen elkaar niet echt goed persoonlijk kennen ... Ze zullen misschien ooit wel eens goeiendag gezegd of een pint gedronken hebben maar that's it.

Jammer dat sommige hier dingen posten die het onderzoek in gevaar kunnen brengen, als het tenminste al waar is. Er zijn er genoeg die hun plezier in hebben valse verhalen en geruchten te posten. Vergeet niet hoe hard dit aankomt bij nabestaanden, dochter van Finné spreekt trouwens al om in de toekomst klacht in te dienen tegen personen die opzettelijk valse verklaringen en verhalen op fora i.v.m. Bende van Nijvel posten.

719

Re: Jean-Marie Tinck

club_le-happy-few wrote:

In mijn straat heeft er ook iemand moorden gepleegd en er zaten ook overvaller/zware drugsdealer.

Op forums zou er waarschijnlijk onmiddellijk een link gelegd worden en nieuwe pistes verzonnen. Terwijl deze personen elkaar niet echt goed persoonlijk kennen ... Ze zullen misschien ooit wel eens goeiendag gezegd of een pint gedronken hebben maar that's it.

Als ze vijftig km van elkaar wonen en er zijn tegen beiden bepaalde aanwijzingen voor het plegen van een nog onopgeloste roofmoord en er blijkt dat ze 30 jaar vroeger in dezelfde straat gewoond hebben, dan moet je een link durven leggen.

Re: Jean-Marie Tinck

Ze heeft groot gelijk. Wat mensen allemaal verzinnen en posten wat er met haar vader gebeurd kan zijn, geliquideerd, versleept, crimineel enz. Dat geldt ook voor de families van Van Camp, Fourez De Wit, en alle andere betrokken families in het Bendedossier, het zal niet altijd makkelijk zijn zulk geroddel en gespeculeer langs je heen te laten gaan.

In feite geldt dit nu ook voor Tinck. Er staat nog niets vast. Weet iemand wanneer er weer nieuws komt over zijn aanhouding?