131

Re: Reconstructie Aalst

Bedankt voor deze getuigenissen, Ben! Ik wist daar het bestaan niet van af. Wat me wel opvalt (in eerste instantie) is dat de 1ste getuige het over gemaskerde mannen heeft, terwijl DVDS het bij geschminkte mannen met zwarte piet - pruiken heeft.

132

Re: Reconstructie Aalst

Ik ben hier net op wat verwarrende verklaringen van Nevens gestuit. Nevens doet in de VTM-reportage heel wat andere verklaringen dan dat hij dat deed tegenover Bouten in het boek bende van Nijvel, 2008 (hoofdstuk 46 p. 313). Het meest opvallende verschil is dat hij tegenover Bouten formeel is voor wat  betreft de auto waarop hij schoot:

"De achterklep was dicht. Er zat dus geen schutter die met open vizier iedereen onder vuur nam zoals wel eens wordt beweerd". Hij spreekt eerder in  Hoofdstuk 46 wel van een zwart vlak maar hij besluit dus wel op een heel andere toon.

Een (redactionele fout) van Bouten die niet goed citeert of vertelt Nevens nu wat Vos de wereld wil insturen en moet hij het spel meespelen dat hij waarschijnlijk de killer dodelijk heeft geraakt? Alle hoop is immers nu rond dit feit opgebouwd. Openstaande koffer (fietser), daarna race tegen de BMW (koffer dicht) en dan tenslotte de 2 koppels die de oude en de reus  zien naast de gefusilleerde killer.

Verder klinkt Nevens tegenover Bouten heel wat gefrustreerder. Blijkbaar waren er ook al rijkswachters aangekomen met uzi's toen de Golf de parking afreed maar deden zij totaal niets. Verder kon ook  de uitrit van de Delhaize gemakkelijk geblokkeerd worden met een combi maar dit deden ze ook niet. Ook in de VTM reconstructie laten ze niet zien dat nog voor de Bende leden vertrokken  er zich al een hele menigte rond de Delhaize bevond (en dus een pak getuigen waren) + dat nevens eerst nog is beschoten geweest van op de parking vooraleer de bendeleden vertrokken met de auto.

Re: Reconstructie Aalst

Ik geloof niet in boeken! Boeken moeten verkopen, en moeten dus sensationeler klinken dan het eigenlijk is. Die boeken rond Bende van Nijvel, zijn hoofdzakelijk verantwoordelijk voor vele misverstanden, verdraaiingen, extra "verzonnen" pistes, ...

En alles van Garage Podevijn werd onlangs via internet verkocht. Kon CWB daar geen onderzoek doen? Als er betrokkenheid is, wie weet lag er dan nog iets wat men vergeten "laten verdwijnen" heeft?

134

Re: Reconstructie Aalst

club_le-happy-few wrote:

Ik geloof niet in boeken! Boeken moeten verkopen, en moeten dus sensationeler klinken dan het eigenlijk is. Die boeken rond Bende van Nijvel, zijn hoofdzakelijk verantwoordelijk voor vele misverstanden, verdraaiingen, extra "verzonnen" pistes, ...


Gelukkig heb ik dan maar 10 Euro betaald aan dat boek. wink

135

Re: Reconstructie Aalst

Na het belijken van de reconstructie heb ik een paar vragen:

De GTI die aankwam aan het benzinestation Texaco, kwam die vanuit richting Gent of vanuit de andere kant, niet vergeten dat je in Groot-Bijgaarden kan rond rijden van het ene pompstation naar het andere (of dit in 85 al het geval was weet ik niet).

Toevallig wordt de overval gepleegd tijdens een personeelsfeest van de delhaize (en mogelijk ook een politiebal).

136

Re: Reconstructie Aalst

Renne wrote:

De GTI die aankwam aan het benzinestation Texaco, kwam die vanuit richting Gent of vanuit de andere kant, niet vergeten dat je in Groot-Bijgaarden kan rond rijden van het ene pompstation naar het andere (of dit in 85 al het geval was weet ik niet).

Hoe bedoel je? Dat maakt die kerel die de snelweg over rent alleen maar raadselachtiger.

137

Re: Reconstructie Aalst

Awel, als je nu van aalst komt en je rijd naar Groot Bijgaarden en stopt aan den texaco, dan rij je na het tanken gewoonlijk de autosnelweg weer op, maar er is naast de uitgang nog een baantje waardoor je kan rond rijden over een brugje die over de autosnelweg loopt. Je maakt een lus en zo kom je terug aan het tankstation aan de andere kant van de autosnelweg. Eigenlijk is verboden om rond te rijden zo, uitgezonderd voor politiediensten (en hotelgasten denk ik).

Dus de man die overstak had duidelijk een afspraakje met zijn kompanen,daar was een verzamelpunt. Het lijkt zo dat die man al van aalst kwam (als ik juist ben dat hij langs die kant overstak). Was hij een wapenbezorger of een lid die zich bij zijn kompanen vervoegde, ik denk het laatste. Hoe wist hij dat de Golf of mercedes daar aankwam? Via Walky Talky's? Of was dit via radio Mi Amigo? Ofwel was er een uur afgesproken op voorhand.

Tot waar kon je Mi Amigo beluisteren, ook in Brussel en groot bijgaarden? Tijdens carnaval luister ik naar radio Ajoin, dat is een Aalsterse radiozender en die kan ik beluisteren tot iets na Ternat. Het was een Aalsterse vrije radio dus beperkt qua uitzendfrequentie, voor mij  is dit een teken waarop een bepaald persoon zich moest klaar houden.

138

Re: Reconstructie Aalst

Als je van Aalst komt mag je dat baantje en brug niet gebruiken om naar bv. Animal Express te rijden?

139

Re: Reconstructie Aalst

De daders op de reconstructie zijn niet gekleed zoals ik ze heb beschreven. Hun kleren zijn te schoon. De wapens, het schoeisel en de combinatie van brillen en pruiken kloppen niet. En dat terwijl ze wel veel moeite hebben gedaan om de automodellen en politie-uniformen van toen terug te vinden. Ik maak me er druk over. De speurders vragen getuigen, maar als ze dan een getuige hebben, dan luisteren ze niet naar hem. Vinden ze me ongeloofwaardig omdat ik nog een kind was tijdens de overval? Eddy Vos beweert van niet, maar ik geloof hem niet helemaal.

Bron: "Niet schieten, dat is mijn papa!"

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Reconstructie Aalst

Eddy Vos, ja die deed met mijn laatste getuigenverklaring ook niet veel hoor...