31

Re: Volkswagen Golf GTI: Ohain

Laat ons de integriteit van Eddy Vos zeker niet in twijfel trekken. Dat verdient hij zeker niet, en ik weet waar ik over spreek.

Re: Volkswagen Golf GTI: Ohain

De kaart waarop de regio van de automobielinspectie te Lobbes te zien is vind je hier » Onderzoek

Het gaat om de regio Binche, Lobbes, Anderlues, Thuin. Het is de regio waar Tinck van afkomstig is en nauwe banden mee heeft (zijn zus vindt een man uit die regio, terwijl ze ook in Brussel geboren is). De man op onder andere de robotfoto's 10, 14 en 4 is zeker niet Tinck. Maar aangezien die man gezien is aan de automobielinspectie van Lobbes is hij waarschijnlijk ook uit deze streek. Een vriend van Tinck? Familie? Is deze man een garagist gezien de garagistenplaten op zijn auto?

Re: Volkswagen Golf GTI: Ohain

Ik ben al meerdere malen in die buurt geweest en moest langs die inspectie passeren ... maar herinner ze mij anders. Misschien omdat ik uit andere richting kwam.

Aubanel wrote:

Laat ons de integriteit van Eddy Vos zeker niet in twijfel trekken. Dat verdient hij zeker niet, en ik weet waar ik over spreek.

Misschien zijn stukken van de PV verloren geraakt? Dat kan ook door iemand anders gebeurt zijn. Al dan niet met kwaad opzet. Als ik het goed begrijp heeft de CWB een poging gedaan om de PV opnieuw samen te stellen.

Het hoeft daarom geen kwaad opzet te zijn. Als je met dossiers van duizenden pagina's zit, kan er al een keer een blad verkeerd geklasseerd zijn of toevallig ergens anders tussen geraken.

Re: Volkswagen Golf GTI: Ohain

Of misschien heeft Lionel Ruth ze weggemoffeld...

35

Re: Volkswagen Golf GTI: Ohain

Aubanel wrote:

Laat ons de integriteit van Eddy Vos zeker niet in twijfel trekken. Dat verdient hij zeker niet, en ik weet waar ik over spreek.

Ons? Het is de CWB en de franstalige pers die dat doet!

club_le-happy-few wrote:

Het hoeft daarom geen kwaad opzet te zijn. Als je met dossiers van duizenden pagina's zit, kan er al een keer een blad verkeerd geklasseerd zijn of toevallig ergens anders tussen geraken.

Ja, er kan er ook al eens een per ongeluk of moedwillig opgestookt worden of misschien zijn er een paar bladen achter een verwarmingsradiator gevallen. Als je ziet op welke manier en in welk hok de bewijsstukken bewaard worden moet je je ook niet al teveel voorstellen over de ordelijkheid van dat dossier.

Re: Volkswagen Golf GTI: Ohain

Ik zie nergens beschuldigingen die erger zijn dan die aan het adres van de voormalige Franstalige onderzoekers. Het is niet omdat hij de PV opgesteld heeft, dat hij die ook 'vernietigd' of 'weggemoffeld' heeft. Hij heeft de moeite gedaan om de getuige te gaan ondervragen in  Hennuyères. Hij kon evengoed de tip genegeerd hebben als hij van slechte wil was.

Vlamingen moeten toch dringen stoppen met dat "Calimero-gevoel". Politiek wil niet liever dan de bevolking tegen elkaar opzetten, de gemakkelijkste manier om "het klootjesvolk" in tijden van crisis stil te houden. Zolang ze elkaar verwijten komt er geen protest aan het adres van de politiekers en kunnen zij zichzelf blijven verrijken op de kap van het domme klootjesvolk.

Ik heb de indruk dat de huidige Cel Waals Brabant toch wel 'een beetje moeite doet', en zoals overal zal er wel frustratie zijn over werkwijze voorgangers. Dat moet je niet persoonlijk oppakken, zulke dingen worden door de media graag opgeblazen om een communautaire rel te veroorzaken.

Het is best mogelijk dat bepaalde mensen nu beginnen te praten (zowel getuigen als mensen die van dichtbij of van ver betrokken zijn) uit spijt of omdat ze voelen dat er niet langer bedreiging meer is (overlijden bepaalde personen of te oud om nog een dreiging te zijn).

Re: Volkswagen Golf GTI: Ohain

Nu is het waarschijnlijk moeilijk, maar in die tijd moet men toch kunnen nagaan hebben wie er naar de automobielinspectie geweest was in de periode oktober-november-december 1983? Een paar duizend wagens zullen gecontroleerd zijn maar als men een idee heeft van het merk kan dat herleid worden tot enkele tientallen. En dan nog die garageplaten om verder te reduceren. Bovendien, die getuige moet toch de exacte dag kunnen achterhalen waarop hij zelf in de automobielinspectie was.

Re: Volkswagen Golf GTI: Ohain

Hij was niet bij de inspectie denk ik, maar kwam terug van de visvijver. Volgens mij stonden ze daar gewoon, kan me moeilijk voorstellen dat ze een gestolen Golf met gedemonteerde achterbank waarop reus zit gaan laten keuren.

Ik vermoed dat ze daar dus stonden buiten de openingsuren: 's morgens, 's avonds laat, weekend, ... Tijdens de openingsuren zouden ze aandacht trekken, en dat was blijkbaar net wat men wilde vermijden. De keuring ligt dus op de rand van een bosje, en gelegen aan een eerder klein weggetje. Er komen regelmatig wagens voorbij, maar als ze achter aan de garage (keuring) stonden moeten ze zich uit het zicht kunnen zetten hebben.

Ik vermoed dat de visser te voet afkwam? Is hij vlak naast hen gepasseerd, misschien kende hij een klein baantje langs het bos dat aan de keuring uitkomt? Kan je die visvijver op Google terugvinden?

39

Re: Volkswagen Golf GTI: Ohain

club_le-happy-few wrote:

Hij was niet bij de inspectie denk ik, maar kwam terug van de visvijver. Volgens mij stonden ze daar gewoon, kan me moeilijk voorstellen dat ze een gestolen Golf met gedemonteerde achterbank waarop reus zit gaan laten keuren.

Rue albert 1er in Landelies, étang de la clairiere.

40

Re: Volkswagen Golf GTI: Ohain

De automobielinspectie waar men het over heeft bevindt zich te Lobbes (Rue de Binche, 9). Daarover is er ook een vijver en een horecazaak (l' Etang Bleu). Indien Etang de la Clairière correct is betreft het hoogstwaarschijnlijk 2 waarnemingen door 2 verschillende getuigen op 2 verschillende plaatsen.