Re: Volkswagen Golf GTI: Ohain

Het betreft twee waarnemingen door dezelfde getuige op twee verschillende plaatsen. Je moet het persbericht van de CWB lezen en dan wordt het duidelijk » Onderzoek

De auto waarmee de verdachte zich aanbood bij de automobielinspectie was geen Golf (waarschijnlijk, men kent het merk niet). In elk geval was het niet de Golf zonder achterbank van Van Camp.

42

Re: Volkswagen Golf GTI: Ohain

Ja, die uitleg lijkt zinnig. 'k Ging voort op deze YouTube-link. En, hopelijk is dat niet dezelfde getuige aan wie een bende betrokkene zijn hart luchtte (over een periode van vijf jaar) want anders breekt mijn klomp.

Re: Volkswagen Golf GTI: Ohain

Dat lijkt me niet, tweede getuige werd ondervraagd in Hennuyères. Niet bepaald een buurgemeente van Lobbes.

Re: Volkswagen Golf GTI: Ohain

OK, nu snap ik het, kon me geen vijver voorstellen nabij die automobielinspectie. Nooit doorgehad dat het over twee verschillende locaties ging.

45

Re: Volkswagen Golf GTI: Ohain

club_le-happy-few wrote:

Het kasteel waar in de nabijheid verdachten ook gezien zijn en dat onlangs nog in opspraak kwam in de Waalse pers owv witwaspraktijken (zeker lezen).

Het kasteel op de foto en waar verdachten ook zouden gezien zijn ligt in Hourpes (Buvette d' Hourpes 22) en het kasteel dat besproken wordt wegens witwaspraktijken ligt in Forchies la Marche (deelgemeente van Fontaine l'Eveque). hmm

Re: Volkswagen Golf GTI: Ohain

In het artikel is er ook verwijzing naar kasteel van Hourpes dacht ik.

47

Re: Volkswagen Golf GTI: Ohain

Inderdaad, 'k had zover niet gelezen (Frans is nogal vermoeiend). Chateau Fourchies de la Marche werd begin jaren '80 door een Di Luciano aangekocht en was toen in zeer slechte staat las ik ergens. Het kasteel van Hourpes werd door Sebastiano Di Luciano voor zijn zoon aangekocht. Wanneer dat gebeurde vind ik tot hiertoe nergens.

48

Re: Volkswagen Golf GTI: Ohain

Geschiedenis van het kasteel in Hourpes » www.chateauxofbelgium.be Vanaf 1962 een dancing, daarna Blauwe Kruis.

La Croix Bleue vendit à M. Godeau, marchand de biens à Gerpinnes. Il céda Hourpes à Frédéric Di Stefano à la fin de l’an 2001.

Geschiedenis van het kasteel van Forchies-la-Marche » www.chateauxofbelgium.be Het werd aangekocht door de gebroeders Di Stefano (!) in 1980. Daar is verder geen spoor van op te googelen. Dit kasteel komt blijkbaar later ook in handen van de Di Luciano's maar wanneer precies staat er niet.

Re: Volkswagen Golf GTI: Ohain

Nieuw artikel uit Waalse pers:

Tueurs du Brabant: l'enquête sur "l'homme à la Golf" va reprendre

Philippe Engels Publié le mercredi 25 juin 2014 à 13h41 - Mis à jour le mercredi 25 juin 2014 à 16h44 La juge d’instruction Martine Michel prend au sérieux les déclarations du témoin X, qui a dit reconnaître le conducteur d’une Golf noire potentiellement impliquée dans les Tueries du Brabant.

Meer » Nieuws

Re: Volkswagen Golf GTI: Ohain

https://lh6.googleusercontent.com/-X7MyWKihn9s/VEfrlvn4kwI/AAAAAAAAETM/bs4xU6pSPPQ/s601/Golf%2520Van%2520Camp%25203.jpg