Re: Jean-Marie Tinck

Dat zou het ergste scenario zijn dat Tinck zelf 1 van de killers is. Hij heeft er dan geen enkel belang bij om te gaan praten. Tevens de killers van Brabant lijken mij geen berouwvolle personen. Als hij er bij betrokken is, laat hem dan de knecht of meeloper zijn. Dan komt hij wellicht ooit over de brug. Maar gezien zijn gewelddadig verleden, vrees ik eerder dat hij een uitvoerder zou kunnen zijn.

862

Re: Jean-Marie Tinck

Jean-Marie Tinck avait confié un élément qui à l'époque n'avait pas été rendu public. Comment possédait-il cette information? Jean-Marie Tinck a fourni aux enquêteurs une explication que précisément le témoin de ce lundi devrait en principe éclaircir.

Als je het aandachtig leest, kan het denk ik niet om de getuige gaan aan wie hij zijn bekentenis deed. De nieuwe getuige moet een verklaring geven waarom Tinck een element uit het dossier kende dat niet publiek bekend was. Een getuige die zelf iets wist over de Bende van Nijvel dat niet publiek bekend was en dat aan Tinck verteld heeft? Iemand die kan verklaren waarom Tinck iets wist dat tot daderkennis behoort...

Re: Jean-Marie Tinck

Als hij twee minuten voor de overval Delhaize buitenstapte (hij was opvallend aan het observeren, verscholen achter kledingsrekken), kan hij zich dan binnen 2 minuten herkleden, overleggen met bendeleden/ondersteunend team. Het moet mogelijk zijn, maar is toch vrij snel.

Re: Jean-Marie Tinck

Zo'n getuige die nu plots door de advocaat van Tinck uit zijn hoed getoverd wordt, lijkt me toch een minder sterk bewijsstuk dan een ooggetuige (en haar dochter) die Tinck aan een overval kan linken. Het zou me dus niet verbazen als Tinck nog even in de cel blijft.

Re: Jean-Marie Tinck

Even uit het interview de verklaring "poudre d'escampet" opgezocht (had nog nooit van dit gezegde gehoord): de vlucht nemen, bruusk vertrekken. Interview meerdere malen beluisterd, maar kan er niet uit afleiden of ze hem ook terug heeft zien binnenkomen, of dat het om andere personen ging. Zou een belangrijk detail zijn.

Het was misschien interessant om ook nog foto's van andere verdachten te tonen, o.a. Nitelet.

866

Re: Jean-Marie Tinck

patrick111 wrote:

Zo'n getuige die nu plots door de advocaat van Tinck uit zijn hoed getoverd wordt, lijkt me toch een minder sterk bewijsstuk dan een ooggetuige (en haar dochter) die Tinck aan een overval kan linken. Het zou me dus niet verbazen als Tinck nog even in de cel blijft.

Ik denk niet dat de getuige uit de hoed werd getoverd. Uit de lectuur van het RTBF-bericht meen ik het volgende te kunnen opmaken: de speurders vroegen aan Tinck hoe hij iets kon weten dat alleen daders konden weten. Tinck heeft daarvoor een verklaring gegeven. In die verklaring heeft hij waarschijnlijk deze nieuwe getuige genoemd. Deze getuige moet nu komen uitleggen hoe Tinck aan de daderkennis komt. Komt dit er op neer dat Tinck iemand verklikt heeft?

Re: Jean-Marie Tinck

Het kan ook dat de pers zich vergist heeft, en dat de getuige niet van de verdediging komt? Misschien toch de Delhaize-ooggetuige (en haar dochter) die hem moet gaan identificeren. Dergelijke getuigenis kan men toch niet in de wind slaan.

Re: Jean-Marie Tinck

club_le-happy-few wrote:

Misschien toch de Delhaize-ooggetuige (en haar dochter) die hem moet gaan identificeren. Dergelijke getuigenis kan men toch niet in de wind slaan.

Dat vind ik ook!

869

Re: Jean-Marie Tinck

club_le-happy-few wrote:

Misschien toch de Delhaize-ooggetuige (en haar dochter) die hem moet gaan identificeren. Dergelijke getuigenis kan men toch niet in de wind slaan.

Belangrijke getuige maar deze zin wijst niet op haar:

Jean-Marie Tinck a fourni aux enquêteurs une explication que précisément le témoin de ce lundi devrait en principe éclaircir.

870

Re: Jean-Marie Tinck

http://s8.postimg.org/f5sij8ywl/tinck_1970_1980.jpg

Foto uitvergroot en ietsje opgepept, voor zo ver mogelijk. Jammer dat we het origineel niet hebben, de kwaliteit is zo slecht dat je er niet veel mee kan, maar goed toch ietsje duidelijker misschien.

club_le-happy-few wrote:

Als hij twee minuten voor de overval Delhaize buitenstapte (hij was opvallend aan het observeren, verscholen achter kledingsrekken), kan hij zich dan binnen 2 minuten herkleden, overleggen met bendeleden/ondersteunend team. Het moet mogelijk zijn, maar is toch vrij snel.

Het feit alleen al dat hij daar aanwezig was precies rond dat tijdstip, maakt hem er samen met zijn andere credentials in ieder geval niet minder verdacht op. Ik bedoel met alles wat we nu al van hem weten, stel dat dit nu ook waar is; hoe waarschijnlijk was het dat hij daar rond die tijd 'toevallig' rond hing?