871

Re: Jean-Marie Tinck

Is Tinck dan toch een fantast, op zoek naar aandacht? Zie de recente berichtgeving in De Morgen.

Re: Jean-Marie Tinck

Douglas De Coninck die de huidige onderzoekers bekritiseert door te stellen dat hun verdachte wel eens een fantast zou kunnen zijn, hoewel psychologisch onderzoek heeft aangetoond dat hij geen fantast is? Ik ga er al langer vanuit dat deze man een verborgen agenda heeft of schrijft in dienst van een oud-onderzoeker.

873

Re: Jean-Marie Tinck

patrick111 wrote:

Een jonge Tinck, vanuit het filmpje van RTBF.

Wat is de link naar dat filmpje?

874

Re: Jean-Marie Tinck

» www.rtbf.be

Re: Jean-Marie Tinck

L'audience, qui a duré près de deux heures, a vu s'opposer le procureur du Roi, Pierre Magnien, et le conseil de l'inculpé, Me Jean-Edmond Mairiaux. Alors que le premier a requis le maintien en détention de M. Tinck, l'avocat a sollicité sa libération.

"Les éléments permettant le maintien en détention sont insuffisants", a lancé Me Mairiaux à l'issue de l'audience. "Les éléments à charge n'ont pas évolué depuis le mandat d'arrêt. Par contre, ceux à décharge s'accumulent: l'ADN n'est pas concluant, le test du polygraphe est passé haut la main par M. Tinck, la perquisition à son domicile ne donne rien, l'analyse de son PC et les écoutes téléphoniques non plus. Peu importe la gravité du dossier, le maintien en détention ne se justifie plus".

En ce qui concerne la confrontation réalisée lundi entre Jean-Marie Tinck et un témoin, l'avocat donne peu d'informations. "En tout cas, elle n'incrimine pas davantage mon client", a-t-il déclaré.

De raadkamer zal zich in loop van de namiddag uitspreken over de al dan niet verlenging van de aanhouding van Tinck.

Meer » www.lalibre.be

Re: Jean-Marie Tinck

Of in het Nederlands (voor noorderling wink ) » Nieuws

Re: Jean-Marie Tinck

Jean-Marie Tinck zal dit jaar de zomer niet op een zeilboot kunnen doorbrengen en niet veel zon zien. De raadkamer heeft nl., ondanks het pleidooi van zijn advocaat om hem vrij te laten, beslist om Tinck nog wat langer in de cel te houden » Nieuws

878

Re: Jean-Marie Tinck

Tja, dan hoop ik echt wel dat ze geen fout aan het begaan zijn en de (achtergehouden) bewijslast effectief hoog genoeg is. Dat moet toch echt wel het geval zijn, anders kun je iemand toch niet zo lang achter de tralies houden? We weten hier nog niet half wat er echt aan informatie in de onderzoekscel circuleert.

879

Re: Jean-Marie Tinck

Floris wrote:

Het feit alleen al dat hij daar aanwezig was precies rond dat tijdstip, maakt hem er samen met zijn andere credentials in ieder geval niet minder verdacht op. Ik bedoel met alles wat we nu al van hem weten, stel dat dit nu ook waar is; hoe waarschijnlijk was het dat hij daar rond die tijd 'toevallig' rond hing?

Als hij er was behoort hij tot de Bende van Nijvel. Alleen weten we niet of hij daar was. Ik twijfel aan de getuigenis van die vrouw. Doe zelf eens de test en haal je iemand voor de geest die je 1 keer zag, in 1985 (tijdens een vakantie bv., een vakantieliefje misschien?) Ik heb de test gedaan en het enige dat ik mij herinner is dat ze zwart haar had. smile

880

Re: Jean-Marie Tinck

Tijdens een vakantie misschien niet, maar de dag dat ze uw echtgenoot neergeschoten werd misschien wel. Al de details kunnen zo in uw geheugen blijven.