891

Re: Jean-Marie Tinck

Ik dacht daar ook aan, the end, vooral omdat Jandrain (dossier WNP) sprak over een garagist met vestiging aan de Bascule (tegenover de Innovation) die deel uitmaakte van de BIKBA-groep van Calmette.

892

Re: Jean-Marie Tinck

Beste collega's, ik zie echt geen gelijkenis tussen Tinck (zelfs niet de toenmalige Tinck) en de bewuste robotfoto. Als daarentegen de foto van Nitelet of Papadopoulos naast de bewuste robotfoto wordt gelegd, dan krijg je toch een veel frappantere gelijkenis. Maar ik kan me uiteraard vergissen.

893

Re: Jean-Marie Tinck

Bestaan er geen echte foto's van Jean Marie Tinck in de periode dat de bende actief was? Moest er zo'n foto opduiken van anno 1985 van Tinck dan zou het toch een stuk gemakkelijker zijn voor eventuele ooggetuigen om de persoon in kwestie te herkennen, bv. zoals gesuggereerd dat Tinck in een sportclub of dat zijn toenmalige partner nog een foto heeft op nieuwjaar, verjaardag, vakantie, ... dat zou toch veel beter zijn dan de robotfoto's.

Re: Jean-Marie Tinck

the end wrote:

Met de nieuwe foto's waarop hij er erg gespierd uitziet en de getuigenis dat hij de 'koning van Ukkel is, acht ik de kans heel groot dat hij in het sportcentrum kwam waar Calmette les gaf. Tinck was de vechtersbaas van Ukkel Calmette gaf er les in gevechtsport!

In sportclubs zijn ze vechtersbazen liever kwijt dan rijk. In zulke clubs is er maximum respect voor elkaar en worden mensen die misbruik maken van hun gevechtskunsten echt als het laagste beschouwd. Het gaat er daar hoffelijker aan toe dan op het voetbal of op een golfbaan.

895

Re: Jean-Marie Tinck

club_le-happy-few, ja dat is waar, maar Calmette is wel een geval apart, zie bv. WNP.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

896

Re: Jean-Marie Tinck

Floris wrote:

http://s8.postimg.org/f5sij8ywl/tinck_1970_1980.jpg

Ja man toch, serieuze beer. Schouders en armen al goed bekeken. Daar wil ik geen lap van krijgen.

897

Re: Jean-Marie Tinck

Wanneer ik de (weliswaar onscherpe) foto's van de jongere Tinck bekijk zie ik toch een meer dan oppervlakkige gelijkenis met robotfoto nr. 17. De vorm van het hoofd en de bril stemmen overeen, net als de muts. Het enige wat niet duidelijk is op de foto's is het snorretje. Ik vind de robotfoto in elk geval meer op Tinck lijken dan op bv. Bouhouche.

898

Re: Jean-Marie Tinck

Wanneer ik de foto's van de jongere Tinck bekijk zie ik ook een meer dan oppervlakkige gelijkenis met robotfoto nr. 19. De vorm van het hoofd en de bril stemmen overeen, het plukje haar en er is op de robotfoto ook een muts te zien, een typisch Tinck-attribuut. Het is de robotfoto van het Bendelid dat mankt. De robotfoto is gemaakt in Eigenbrakel waar een getuige Tinck zou hebben gezien.

Re: Jean-Marie Tinck

Omdat dit nog niet verscheen in de nieuwsrubriek van deze site en ook niet op de website van Het Nieuwsblad maar enkel in de papieren versie van de krant, wou ik toch even onderstaand artikel delen over de reactie van de advocaat van Tinck op de verdere aanhouding van zijn cliënt.

Bende-verdachte hoopte op vrijheid, maar blijft in de cel

Jean-Marie Tinck blijft in de cel, dat heeft de raadkamer van Charleroi beslist. De hoofdverdachte in het onderzoek naar de Bende van Nijvel verwachtte nochtans dat het verhoor en de confrontatie met een nieuwe getuige hem de vrijheid zou opleveren.

Meer » Nieuws

Ondertussen begint toch ook de Franstalige media zich de vraag te stellen of de aanhouding van Tinck niet louter de bedoeling heeft om druk te zetten op de politieke wereld om de verjaringstermijn te verlengen. Gisteren werd daarover op de website van Le Soir zelfs speciaal een chatsessie over gehouden »  Le Soir

Re: Jean-Marie Tinck

Voor meester Jean-Edmond Mairiaux, de advocaat van Tinck, is dit een zware tegenvaller. Hij was ervan overtuigd dat het verhoor van de gewezen medegedetineerde van zijn cliënt de balans definitief in het voordeel van Tinck zou doen overhellen.

Ik kan me niet inbeelden wat die gewezen medegedetineerde kan gezegd hebben om te bewijzen dat Tinck niets met de bende te maken heeft. Iemand een idee?