921

Re: Jean-Marie Tinck

Dat hij niet meer in de cel zit. Maar er zullen een aantal voorwaarden zijn en het onderzoek zal wel verder lopen. Je hoeft niet in de cel te zitten om het onderwerp te zijn van een lopend onderzoek.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

922

Re: Jean-Marie Tinck

Jean-Marie Tinck wordt vrijgelaten! Meer info volgt.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

923

Re: Jean-Marie Tinck

Jean-Marie Tinck va être libéré » Nieuws

924

Re: Jean-Marie Tinck

Buiten het DNA-onderzoek, de leugendetector en de huiszoeking waren ook het onderzoek van zijn PC en van zijn telefoon negatief.

Bron: La Libre

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Jean-Marie Tinck

Hoewel dit niet het einde van het onderzoek naar Tinck moet betekenen, is nu toch wel duidelijk dat men behalve de verklaringen van zijn vrienden en bekenden weinig (of misschien wel niets anders) had tegen hem. Ik denk toch dat ze in twee maanden heel wat gegevens hebben kunnen verzamelen over zijn verleden en als die niets opleveren, lijkt het langzamerhand goed mogelijk dat Tinck het zoveelste dode spoor was.

Aan de andere kant, ik weet wel dat die handelingen routine zijn, maar wat had een huiszoeking, een pc en een telefoon eigenlijk moeten opleveren? Een exemplaar van zijn memoires als Bende-chauffeur? Zelfs al was hij Bende van Nijvel-lid, dan zal hij toch niet dertig jaar lang bewijsmateriaal hebben bewaard.

926

Re: Jean-Marie Tinck

Wat een afgang toch al weer.

927

Re: Jean-Marie Tinck

Bende van Nijvel-verdachte Jean-Marie Tinck is vrijgelaten

De kamer van inbeschuldigingstelling van Bergen heeft de vrijlating van Jean-Marie Tinck bevolen, de Brusselaar die aangehouden werd in het onderzoek naar de Bende van Nijvel. Zijn advocaat Jean-Edmond Mairiaux pleitte dat er geen elementen waren die zijn verlengd verblijf in de gevangenis konden rechtvaardigen.

Meer » Nieuws

928

Re: Jean-Marie Tinck

Voor de onderzoekers blijft Jean-Marie Tinck een belangrijke verdachte en het onderzoek zal verder gaan.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Jean-Marie Tinck

Wat een zware ontgoocheling! Ik ben tevens ontgoocheld van dit forum, waar er zovelen berichten op plaatsen, precies of ze "God de Vader" zijn en alles over het onderzoek weten. Ik persoonlijk zou op een openbare plaats niet iets durven schrijven waar ik niet 100% zeker van ben.

930

Re: Jean-Marie Tinck

CleverTrevor wrote:

Aan de andere kant, ik weet wel dat die handelingen routine zijn, maar wat had een huiszoeking, een pc en een telefoon eigenlijk moeten opleveren? Een exemplaar van zijn memoires als Bende-chauffeur? Zelfs al was hij Bende van Nijvel-lid, dan zal hij toch niet dertig jaar lang bewijsmateriaal hebben bewaard.


Inderdaad zeer jammer, er was even terug hoop, maar het onderzoek is waarschijnlijk nog niet afgelopen, enkel de inhechtenishouding wel.

Gezien Tinck blijkbaar nogal loslippig van aard was, lijkt het me niet onlogisch om zijn communicaties na te gaan door middel van telefoontap en nagaan van de internetgeschiedenis in de pc enz. Veel van de speculaties in deze ellenlange thread komen immers ook vanuit het napluizen van Tinck's internetbestaan door de forumleden. smile