Re: Jean-Marie Tinck

Alweer een ontgoocheling, en van de opgravingen in Waver verwacht ik ook niet veel.

Re: Jean-Marie Tinck

Ik evenmin!

933

Re: Jean-Marie Tinck

Terug naar af, zoals gevreesd.

934

Re: Jean-Marie Tinck

Ignacio de la Serna: "Nous continuerons à travailler sur cette piste car beaucoup de questions sont encore en suspens. Et tant que nous n'aurons pas de réponses à ces questions, cette piste ne sera pas abandonnée."

Volgens bronnen van L'Avenir zou het parket niet in beroep gaan tegen de beslissing. Toch ook even verduidelijken: de raadkamer beslist niet over iemand zijn schuld of onschuld. Zij beslist of er voldoende aanwijzingen om iemand in de gevangenis te houden. Ook al is het misschien jammer, het betekent niet het einde van het onderzoek. En probeer iemand zijn betrokkenheid maar eens te bewijzen na meer dan 30 jaar.

Scaramouche wrote:

Ik ben tevens ontgoocheld van dit forum, waar er zovelen berichten op plaatsen, precies of ze "God de Vader" zijn en alles over het onderzoek weten. Ik persoonlijk zou op een openbare plaats niet iets durven schrijven waar ik niet 100% zeker van ben.


Feedback of opmerkingen mag je altijd mailen naar mij » Contact

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

935

Re: Jean-Marie Tinck

Om 17u25 heeft Tinck de gevangenis van Nijvel verlaten. Zijn advocaat zei toen volgende woorden:

"C'est un grand soulagement pour cet homme qui va bientôt avoir 68 ans, après l'épreuve de deux mois de détention préventive. Mon client souhaite présenter ses excuses aux familles des victimes qui ont pu espérer beaucoup de son arrestation. Il demande égalrement de pouvoir retourner à l'anonymat qui était le sien auparavant. Jean-Marie Tinck refuse de s'exprimer pour l'instant. Il se réserve le temps de le faire plus tard. Il le fera, j'en suis certain. Il est innocent et la place d'un innocent est en liberté".

Excuses, daar moeten de nabestaanden het mee doen ...

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Jean-Marie Tinck

Ben wrote:

Volgens bronnen van L'Avenir zou het parket niet in beroep gaan tegen de beslissing.

Tegen een arrest van de Kamer van Inbeschuldigingstelling is er geen beroep mogelijk. Het Openbaar Ministerie zou enkel beroep in cassatie kunnen aantekenen, maar dan zouden er procedurefouten moeten gebeurd zijn. Avenir is dus niet op de hoogte dat er tegen een arrest van de KI GEEN beroep mogelijk is. Wat voor een media zijn dat hier in België zeg !

937

Re: Jean-Marie Tinck

L'Avenir had het over een beroep bij het Hof van Cassatie.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Jean-Marie Tinck

Bon, dan heb ik niets gezegd. In het Wetboek van strafvordering is er een hoofdstuk "beroep", "verzet", "beroep in cassatie". Het arrest van de KI in Mons heeft dus vandaag uitspraak gedaan als beroepsinstantie tegen de beschikking van de raadkamer van Charleroi dd. 1 juli 2014. Tweemaal in beroep gaan is ONMOGELIJK. Het Openbaar Ministerie kan nu eventueel BEROEP IN CASSATIE aantekenen tegen het arrest van de KI van Mons. Er is daarvoor een termijn van 15 dagen voorzien. Maar dan zouden er procedurefouten moeten gebeurd zijn in het onderzoek.

Re: Jean-Marie Tinck

Ik heb toch het gevoel dat hij er op z'n minst zijdelings bij betrokken was. Dat leugendetector een doorslaggevende factor was voor vrijlating is angstaanjagend, zeker ivm de ooggetuige die zonder enige twijfel overtuigd is dat hij de dader is.

Ik ben er zeker van dat CWB meer weet over Tinck en wat zijn precieze rol was, maar zonder bewijzen staan ze nergens. Welke bewijzen kunnen na 30 jaar nog gevonden worden? Als de ooggetuigenissen niet voldoende zijn. In DNA en opgravingen geloof ik niet echt meer.

Re: Jean-Marie Tinck

Ja, inderdaad Mijnheer hierboven. Het groot probleem in deze zaak is dat de feiten zo verschrikkelijk lang geleden zijn. Als men je vandaag in 2014 zou vragen "waar was je op 9 november 1985"? Je weet zelfs exact niet meer waar je was op 29 juni 2014.