961

Re: Jean-Marie Tinck

Zijn advocaat zei over het DNA: het DNA is niet doorslaggevend.

Dit houdt m.i. in dat de kans nog steeds zeer groot is, dat wel degelijk het DNA van Jean-Marie Tinck is gevonden, alleen net niet voldoende om in gerecht stand te houden. Waarschijnlijk 1 op 100. Dat betekent in dat geval wel dat het voor 99% zijn DNA is geweest.

Het kan zijn dat ze daarom in eerste instantie meer tijd hebben gekregen om aanvullend bewijs te vinden. Dat zal niet gelukt zijn. Maar de vraag of Tinck betrokken is, is voor mij zonder meer met ja te beantwoorden.

962

Re: Jean-Marie Tinck

Iedereen - speurders, magistraten, ... (en in mindere mate ook de leden van dit forum) - hebben gedaan wat ze moeten en konden doen. Je mag het een wanhoopspoging noemen maar hoe zouden de mensen reageren als blijkt dat er iemand zichzelf beschuldigd van betrokkenheid bij de Bende van Nijvel en de speurders niets doen? We zouden het een complot noemen, we zouden zeggen "typisch" en "zie je wel, een doofpotoperatie".

Dus een arrestatie was een logische stap, zeker wanneer bleek dat zijn naam al eens werd genoemd in de jaren '90. We wisten allemaal dat het moeilijk zou worden om dat ene bewijsstuk te vinden of om een bekentenis te krijgen. Maar het is sowieso moeilijk, wie er ook gearresteerd zou worden.

Daarom dat ik de redenering dat de arrestatie zou dienen om de verjaring te verlengen absoluut niet volg. Dat is om te veel redenen (waarvan een paar hierboven staan) te absurd.

Mijn onderzoek naar deze man gaat in ieder geval verder (sorry, mijnheer Tinck).

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Jean-Marie Tinck

Goede morgen Ben, ik ben het volledig met je eens. Wat moet het enorm moeilijk zijn om in een zo ingewikkeld dossier je weg te vinden. En dat de feiten zo lang geleden zijn nietwaar.

964

Re: Jean-Marie Tinck

Ik volg ook de redenering niet dat de arrestatie zou dienen om de verjaring te verlengen. Volgens mij hebben ze wel degelijk argumenten tegen Tinck en hadden ze gehoopt dat hij zou bekennen. Er moet toch nog steeds een druk van buitenaf bestaan die er voor zorgt dat de verdachten (Tinck, De Staerke, Borains, ...) blijven zwijgen. De speurders doen in elk geval hun best om van de puinhoop die het dossier is nog wat te maken.

Re: Jean-Marie Tinck

Django68 wrote:

Ik volg ook de redenering niet dat de arrestatie zou dienen om de verjaring te verlengen. Volgens mij hebben ze wel degelijk argumenten tegen Tinck en hadden ze gehoopt dat hij zou bekennen. Er moet toch nog steeds een druk van buitenaf bestaan die er voor zorgt dat de verdachten (Tinck, De Staerke, Borains, ...) blijven zwijgen. De speurders doen in elk geval hun best om van de puinhoop die het dossier is nog wat te maken.

Ik hoop van ganser harte dat ze wel degelijk argumenten hebben. Ik ben ook zoals u van mening dat er nog steeds druk van buitenaf moet bestaan. Een enorme en krachtige druk.

966

Re: Jean-Marie Tinck

Wat ik niet versta onder druk uit oefenen op het onderzoek is: wie wil er nu moordenaars van kinderen beschermen, wie wil er nu iemand beschermen dat kinderen heeft doen opgroeien zonder ouders? Ik zou echt eens willen weten moest er druk zijn van hogerhand wie deze personen zijn! Als er een of andere zieke geest een dreigbrief stuurt naar een prominent persoon, hoe goed die zieke geest zijn best ook doet om geen sporen na te laten, mag je er zeker van zijn dat ze binnen de kortste keren die zieke geest bij de lurven vatten.

We zijn 2014 in een welvarend land waar we alle middelen hebben om een onderzoek goed en correct op te lossen en in dit dossier waar 28 mensen op verschillende plaatsen zijn vermoord vinden ze zogezegd geen enkel bewijs tegen niemand. Begrijpe wie begrijpen kan maar hier hebben ze vesten, hoeden, auto's, kogels, voetafdrukken, getuigen, ... en men vindt zogezegd geen enkel spoor of verdachte in deze massamoord. Laat mij niet lachen.

967

Re: Jean-Marie Tinck

Men had er beter inspecteurs van de BBI op afgestuurd. big_smile

Re: Jean-Marie Tinck

kenza wrote:

We zijn 2014 in een welvarend land waar we alle middelen hebben om een onderzoek goed en correct op te lossen en in dit dossier waar 28 mensen op verschillende plaatsen zijn vermoord vinden ze zogezegd geen enkel bewijs tegen niemand. Begrijpe wie begrijpen kan maar hier hebben ze vesten, hoeden, auto's, kogels, voetafdrukken, getuigen, ... en men vindt zogezegd geen enkel spoor of verdachte in deze massamoord. Laat mij niet lachen.

U vergeet één ding: die 28 moorden werden niet in 2014 gepleegd, maar 29 tot 32 jaar geleden. In een tijd waarin niemand nog DNA-onderzoek deed en waarin je al blij zijn moest zijn met een mooie vingerafdruk (en dan mocht hopen dat het de afdruk van een dader was en niet een toevallige getuige). Er waren ook geen mobiele telefoons (tegenwoordig erg belangrijk in opsporingsonderzoeken). Bovendien was er in die tijd niet eens één politiedienst maar waren er allerlei naast elkaar werkende diensten die mekaar de loef probeerden af te steken en gegevens voor elkaar verborgen hielden.

Vandaag de dag zouden dit soort misdrijven als ze nu gepleegd werden vermoedelijk wel opgelost worden, maar de Bende van Nijvel pleegde haar daden in een andere werkelijkheid.

969

Re: Jean-Marie Tinck

In Het Laatste Nieuws van vandaag stond nog een klein detail over de vrijlating. Iedereen mag zelf zijn conclusies trekken:

Tinck werd jaren geleden al genoemd in het bijna niet meer te omvatten onderzoek. Toen herkenden drie mensen hem los van elkaar in één van de robotfoto's van de daders. Bij de thuiskomst van Tinck gisteravond in Jette, droeg hij - in tegenstelling tot zijn optreden aan de gevangenis - zijn vertrouwde visserspetje. Onder andere dat hoofddeksel maakte hem herkenbaar voor de getuigen destijds. Tinck wilde geen woord meer kwijt.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Jean-Marie Tinck

Ongelooflijk. Hij komt thuis en hij zet zijn visserspetje op.