231

Re: Aalst: Vlucht

Juist Ben, mijn excuses.

Re: Aalst: Vlucht

Merovinger wrote:

20u05 : De baan tussen Ninove en Halle, de N28. Net voor Leerbeek zijn er twee bochten en beperkte zichtbaarheid. Een getuige ziet een Golf tegen hoge snelheid passeren, ongeveer 200 km/u. De wagen wordt gevolgd door een BMW.
20u05 : De Golf komt aan in Leerbeek en rijdt door een rood licht. De BMW staakt de achtervolging.

Als men door de betreffende bochten vliegt tegen 200 km/u dan zit men gegarandeerd tegen de vangrails en gaat men ontelbare keren over kop. De betreffende bochten waren vroeger nog veel gevaarlijker voordat men ze enigszins wat heeft "rechtgetrokken".

Afgaande op de reconstructie heeft de BMW zijn achtervolging niet gestaakt ter hoogte van de rode lichten in Leerbeek maar ter hoogte van de rode lichten die gelegen zijn tussen het kruispunt "Vandeborre" en het kruispunt "Den Doorn".

De grote Manitou ziet alles

Re: Aalst: Vlucht

Op het forum is er discussie of de N45 al dan niet in gebruik was op het ogenblik van de overval op de Delhaize Aalst. Ikzelf weet ook de juiste datum niet, maar ik weet wel dat op een bepaald ogenblik in de jaren 80 de N45 gedeeltelijk in gebruik was. Ik heb zelf nog met iemand midden jaren 80 de gedeeltelijk in gebruik N45 opgereden vanaf "Den Doorn" en op een bepaald ogenblik kwamen wij een bord "Terminus" tegen. De bestuurder aarzelde om verder te rijden maar ik zei tegen hem: "rijd maar we zullen wel zien". Ik denk wel dat we zijn moeten terug keren tot aan het bord "Terminus" maar daar ben ik niet meer zeker van.

De grote Manitou ziet alles

234

Re: Aalst: Vlucht

Die nacht is een klein detail over het hoofd gezien: de N45, pas enkele weken daarvoor in gebruik genomen. Die verbindt, iets westelijker, Aalst eveneens met Ninove. Een fonkelnieuwe autoweg. Vier rijvakken. Prima verlicht. Aantal verkeerslichten, in die tijd: nul.

De N45 mondt in Ninove uit vlak bij De Doorn, zo vermeldt het proces-verbaal 100.673 van de Delta-cel. Maar: "Vanop de plaats waar het dispositief staat opgesteld, is er geen controle mogelijk op de nieuwe autoweg." Latere verificaties laten zien dat de Bende inderdaad de N45 heeft gebruikt.

Zie » Feiten

Re: Aalst: Vlucht

Juul wrote:

Die nacht is een klein detail over het hoofd gezien: de N45, pas enkele weken daarvoor in gebruik genomen. Die verbindt, iets westelijker, Aalst eveneens met Ninove. Een fonkelnieuwe autoweg. Vier rijvakken. Prima verlicht. Aantal verkeerslichten, in die tijd: nul.

Juul, kan U a.u.b. ook het tijdstip van "Die nacht..." vernoemen.

De grote Manitou ziet alles

236

Re: Aalst: Vlucht

Niet Simpel wrote:

Juul, kan U a.u.b. ook het tijdstip van "Die nacht..." vernoemen.

Hm, laat me raden ... 9 november 1985.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Aalst: Vlucht

Merovinger wrote:

Het maakt weinig uit, zo luidt de conclusie als de Delta-cel in 1987 alle mogelijke trajecten met de chronometer overdoet in een zware Volvo. Die nacht is een klein detail over het hoofd gezien: de N45, pas enkele weken daarvoor in gebruik genomen. Die verbindt, iets westelijker, Aalst eveneens met Ninove. Een fonkelnieuwe autoweg. Vier rijvakken. Prima verlicht. Aantal verkeerslichten, in die tijd: nul. De N45 mondt in Ninove uit vlak bij De Doorn, zo vermeldt het proces-verbaal 100.673 van de Delta-cel. Maar: 'Vanop de plaats waar het dispositief staat opgesteld, is er geen controle mogelijk op de nieuwe autoweg.' Latere verificaties laten zien dat de Bende inderdaad de N45 heeft gebruikt.

Gezien de dubbelzinnigheid van bovenstaand artikel is het niet zeker dat het de nacht van 9 november 1985 betreft. Zijn er nog forumleden (Juul bv.) die een andere datum op "Die nacht ..." zouden durven plakken?

De grote Manitou ziet alles

238

Re: Aalst: Vlucht

'k Zou begot niet weten wat er dubbelzinnig is aan dat artikel. Wanneer je nog enkele tijdstippen wilt: je hebt de keuze uit 9 november 1985, 19u53 of 19u58, een van de twee zou het tijdstip moeten aangeven waarop de wegversperring gereed was. Toen is men er niet uit wijs geraakt welk van de 2 tijdstippen het juiste was, nu bijna 29 jaar later zal daar wel niet veel verbetering in gekomen zijn.

Re: Aalst: Vlucht

Zou het niet kunnen dat het hier "De Nacht ..." in 1987 betreft wanneer men met een zware Volvo zowat alle mogelijke trajecten overdoet.

De grote Manitou ziet alles

240

Re: Aalst: Vlucht

Die N45 tussen Aalst en Ninove was zeker al een paar maanden vóór 29/03/1985 opengesteld zoals we kunnen afleiden uit een artikel uit de Voorpost van die datum.

http://s26.postimg.org/r2y3dflkp/ALS001000318_273_R.jpg