21

Re: Temse: 10 September

Biggus Dickus wrote:

de tipgever kwam niet van binnen het bedrijf, en de dieven waren gewoon op zoek naar kogelvrije vesten, en dus niet specifiek naar de 'jurken met bretellen'.

Het hangt er vooral van af hoe je die tekst interpreteert. Je kan ook denken dat hun tipgever had gezegd dat de vesten met 100% zekerheid op twee plaatsen konden liggen. In het magazijn of het lab. Dit kon zowel een klant weten - een klant die toegang had tot het lab - of iemand uit het bedrijf. Het lijkt er dan ook eerder dat de bende wel degelijk op zoek was naar die bepaalde vesten.

In het magazijn: Deze plaats was makkelijk te bereiken en je kon er zonder geluid te maken geraken. Het is dan ook logisch dat de dieven daar begonnen zijn. Ze willen helemaal geen mensen vermoorden. Dit betekent dan ook dat de theorie van een bloeddorstige psychopaat die kickt op moorden, wordt tegengesproken.

Het lab: Om deze plaats te bereiken moest - zoals je zegt - een raam worden ingegooid. Dus geen goede plaats om een inbraak te beginnen. Als men dit raam ingooit, wisten ze ook dat ze waarschijnlijk de conciërge moesten vermoorden. Iets dat ze willen vermijden, omdat ze in het magazijn zijn begonnen met zoeken.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

22 (edited by chenda 04-11-2008 11:20)

Re: Temse: 10 September

Het dominosteentje dat Danièle Goffinet zoekt zou inderdaad wel eens in Temse kunnen liggen. Waarom? Er zijn 100% zeker weten belangrijke getuigenissen verdwenen. Toen het dossier in Dendermonde te heet werd is alles verhuist naar Waalse bodem. Dossier Temse was verknoeid. Of de toenmalige rijkswacht ertussen betwijfel ik maar ze hebben me ooit eens gezegd, "blijf daar met uw handen af, dat is veel te gevaarlijk". Begin nu nog maar eens een deftig onderzoek.

Getuigenissen van Temse die verdwenen zijn (vernietigd door rijkswachters), of wie kon er anders nog aan die dossiers? Vos die dezelfde getuigenis in 1997 niets wou op papier zetten. Dat dominosteentje dat de boel in gang zet mag mevrouw Danièle Goffinet hebben, maar ze gaat er niets mee kunnen doen omdat ze vierkant tegenwerking zal krijgen. En dan is er nog de factor "angst".

PS: De wapens die ze bij hadden hadden wel de bedoeling om iemand uit te schakelen. Ze konden er zoals ze mij een paar uur daarvoor gezegd hebben los door een deur mee schieten, en dat is daadwerkelijk zo gebeurd bij wittock. Maar ik mag hier echt niets meer over kwijt. Ze verkloten toch al jaren het onderzoek.

23

Re: Temse: 10 September

Beste, vooreerst men excuses voor de vrijpostige vraag, maar u zal wellicht kunnen begrijpen dat uw 2 reacties onze nieuwsgierigheid opwekken. Hoe verhoudt u zich tot de feiten in Temse, of tot de bende-feiten in het algemeen? Getuige, informant, andere, ...? Als u uw hoedanigheid een beetje zou willen verduidelijken, zou dat ten zeerste interessant zijn voor de waarheidsvinding. Alvast ten zeerste bedankt voor uw reactie.

24

Re: Temse: 10 September

Geen getuige of informant, en alleen de zaak Temse. We waren toevallige passanten van een donker café waar die individuen (3 in paraoutfit en 1 burger) zaten, en waarvan ik na een paar glazen pils een en ander als bij toeval te weten ben gekomen (1 ervan kwam immers bij ons zitten aan de toog en begon ons uit te vragen, en ik hem ook). We spraken een paar uur voor de feiten o.a. over dat bedrijf, en over een wapen dat los door een deur kon schieten. Ik mocht zelfs mee naar buiten in de koffer van zijn wagen naar dat wapen gaan kijken (hij vroeg het wel 3 keer), wat ik wijselijk niet gedaan heb gezien deze mannen me wel wat bang maakten (zeker 1 ervan).

De andere dingen die doorslaggevend zijn kan ik hier niet vermelden omdat dit nu net het dominosteentje is... alles staat wel op papier mocht er ooit iets gebeuren. Ik verliet het café rond 23 uur, en 's anderdaags toen ik naar het dorp boodschappen ging doen heb ik heel het verhaal gehoord. Er was iemand vermoord bij Wittock, er was los door de deur geschoten... Het verhaal was net hetzelfde als wat die ene persoon me een paar uur daarvoor gezegd had (de anderen zullen dat zeker niet geweten hebben). Die ene stond te vertellen bij ons aan de  toog, de drie anderen stonden op een 5 tal meter afstand met elkaar te praten.

In al die jaren heb ik de bendeverhalen en theorieën niet zo gevolgd, maar telkens er in de media kwam dat er een spoor was, of dat ze juist zoals nu zeggen dat ze niet opgeven rakelt alles bij mij terug naar boven. Niemand maar ook niemand is in deze zaak te vertrouwen. Deze tekst op dit forum is dan ook de laatste keer dat ik het doe. En of mevrouw Danièle Goffinet te vertrouwen is weet ik niet. Als  Danièle Goffinet bestuurd wordt door bovenaf heeft ze geen schijn van kans, en zeker niet met Vos in de buurt! Als ze alleen en het zonder iemand te vertellen mijn spoor volgt riskeert ze misschien haar leven. Maar ok, de echte daders zijn ook 25 jaar ouder, maar waarschijnlijk hebben ze nog andere killervriendjes! En het zijn net de die, die nu het gevaarlijkste zijn. Wie linkt er nu immers een hedendaagse moord naar moorden van 25 jaar geleden.

Vergeef me dat ik het hierbij laat.

25

Re: Temse: 10 September

Zéér bedankt voor uw antwoord. Begrijp dat u hier niet verder op wilt ingaan gegeven het feit dat u reeds uw plicht gedaan hebt, en zou u dit, tenzij u van plan zou zijn verdere gerechtelijke stappen te ondernemen, ook niet aanraden. Ik vrees envenzeer dat Dhr. Vos en talrijke andere magistraten en politiemensen gevaarlijke individuen zijn dewelke eerder thuishoren in de Steentijd. Het zijn in ieder geval zéér laffe individuen met onverbeterlijke neigingen.

U heeft er in ieder geval goed aan gedaan het één en het ander op papier te zetten. Zorg er vooral voor dat van het gebeurde zo omstandig en gedetaileerd mogelijk verslag wordt gedaan, en Vergeet vooral niet de dubieuze rol, en dat is in het licht van uw fysieke en juridische vrijheid nog het belangrijkste, van de toenmalige rijkswacht, van Dhr. Vos en van de betrokken magistraten, mocht u hiermede in contact zijn geweest, duidelijk te vermelden met naam en toenaam en de (correctioneel strafbare) tekortkomingen in de uitoefening van hun functie duidelijk te vermelden!

En last but least, zorg voor 3 onafhankelijke deponeringen, en vermijdt email-verkeer of zelfs briefverkeer en uiteraard telefoonverkeer m.b.t. de plaatsen van deponering. Dit klinkt misschien overdreven, maar als men het één en ander op papier zet, kan men het evengoed doen.

26

Re: Temse: 10 September

Eigenlijk is uw getuigenis zéér waardevol omdat zij enerzijds feiten aan het licht brengt omtrent Temse, en anderzijds vrijwel onomstotelijk obstructie van het onderzoek en dus passieve betrokkenheid van de cel Waals-Brabant aantoont. Kortom, men had het gezicht van Vos moeten toevoegen aan de robotfoto's!

Uw getuigenis zou bijvoorbeeld zéér waardevol kunnen zijn wanneer het tot een rechtszaak zou komen tegen de Belgische Staat, opeenvolgende ministers van Justitie in persoon, de Belgische Parketten, bepaalde magistraten in persoon, de toenmalige Rijkswacht, de Staatsveiligheid, en bepaalde personen binnen de Staatsveiligheid in persoon en misschien zelfs de CIA i.v.m. hun duivelse rol in dit dossier, in het geval van aanhangigmaking voor het Internationaal Strafhof in Den Haag.

27

Re: Temse: 10 September

Wat moet men er van denken? Alé ik bedoel nu niet de getuigenis van chenda, dat geloof ik. Maar de Bende kennende weet ik echt niet wat denken, als je het eens bekijkt is het wel of ze expres provoceren. Ze willen opvallen bij momenten, het gelijkt wel of heel machtig zijn en dat zijn ze ook geweest, zoiets min 28 doden en zoveel feiten, dat bestaat niet anders hé.

In Aalst hebben ze dat ook gedaan, wapens een paar weken voor de aanslag in de buurt van de delhaizes, ook café bezoeken. In Aalst waren ze de nacht voor de overval met 6 op café in donkere jagerskledij. Nederlands en Franstalig, echte gangsterlooks, 1 man deed het woord, één van de woorden waren: "demain a neuf heures dans l'atelier,touts les monds d'accord?"

Koen wrote:

Kortom, men had het gezicht van Vos moeten toevoegen aan de robotfoto's!

Ik versta nie dat die man nog altijd bij de cel Jumet werkt,hij is speurder dus hij moet toch bepaalde zaken in kaart kunnen brengen, of is hij echt een klungel? Ik weet het niet, maar elke normale speurder zou daar op den duur het willen aftrappen want ook zij worden tegen gewerkt, dit en dat mag niet onderzocht worden enz. Of wel wordt hij goed betaald om alles in het slop te laten lopen.

Chenda 1 vraagje,meer vraag ik niet: waren het Nederlandstalige of Fransen? In Aalst beiden, tegen elkaar Frans wel, tegen de uitbater Nederlands, maar heel opvallend mooi Nederlands.

28

Re: Temse: 10 September

Ze spraken Frans en Nederlands. De persoon die tegen mij bezig was aan de toog sprak zelfs heel vlot Nederlands zonder accent. Hij woonde destijds (25 jaar geleden) in Hamme Merchtem, dus tegen het Brusselse. PS: Ik heb hier nog steeds het dominosteentje niet geplaatst.

29 (edited by dim 05-11-2008 12:13)

Re: Temse: 10 September

chenda wrote:

De persoon die tegen mij bezig was aan de toog sprak zelfs heel vlot Nederlands zonder accent.

De broertjes De Staerke spreken vlot Nederlands. Zeker in het geval Aalst is dat interessant. Leek niemand van de verdachten toevallig op iemand van de De Staerke-clan? Je weet maar nooit.

chenda wrote:

Hij woonde destijds (25 jaar geleden) in Hamme Merchtem, dus tegen het Brusselse.

Met andere woorden: je kent hem?

chenda wrote:

PS: Ik heb hier nog steeds het dominosteentje niet geplaatst.

Waarom zou je dat niet doen? Het wordt tijd dat na al die jaren eindelijk wat waarheid bekomen wordt.

30

Re: Temse: 10 September

dim wrote:

Met andere woorden: je kent hem?

Waarschijnlijk zal hij dat zelf gezegd hebben. Ik heb over 4 jaar ook iemand gesproken in aalst, die man had ook al vast gezeten en zijn broer ook, voor moorden en hij verwees ook naar de Delhaizes. Hij liet mij zijn pas zien, maar echt veel aandacht heb ik er niet aan besteed want ik was er niet zo mee bezig namen als DS en zo kende ik nog niet.

Maar die sprak ook Nederlands zonder accent en waarom liet hij zijn pas zien? Nu stel ik mij daar vragen bij, wou hij aantonen van "kijk, dat ben ik". Jammer dat ik er dan nog niet zo mee begaan was als nu, dan zou ik toch wat meer gevraagd hebben over die moorden. Hij zei dat zijn broer nog met zaken bezig was en één van die moorden daar was zijn een zeer goede vriend van hem en zijn broer bij betrokken was. Oké, je kan zeggen die man is zat en zeverde, ma hij wist nog heel goed wat hij zei hoor en zijn ogen zeiden genoeg. Een echte gangsterblik, ma ook charmant langs de ander kant, een vriendin zat er bij en het was door haar dat hij begon te praten.

dim wrote:

De broertjes De Staerke spreken vlot Nederlands. Zeker in het geval Aalst is dat interessant. Leek niemand van de verdachten toevallig op iemand van de De Staerke-clan? Je weet maar nooit.

Volgens de persoon die het meemaakte (ik niet) was er één bij die de ogen van vader De Staerke had, Léon, ergens op het forum staat een foto. Maar het schijnt dat de zonen meer op moeder trekken. Die man deed het woord en iedereen luisterde (ik zal nog eens informeren naar het uiterlijke). Er waren ook 2 reuzen (toevallig in Aalst ook) en ene had ook een grijns op zijn gelaat. En om het nog wat meer toeval te geven, verschijnen ze de dag van de overval nog eens in de buurt van de grote markt, net voor de overval.

chenda wrote:

PS: Ik heb hier nog steeds het dominosteentje niet geplaatst.

Heb je ooit contact opgenomen met de jumet, indien ja wat was hun reactie. De vriend van mij wel en die werd bij manier van spreken uitgelachen, terwijl hij met iets af kwam waar ze al meer dan 20 jaar verkeerd over dachten.