Topic: Film: Tueurs

François Troukens (39) was ooit een gevreesde overvaller, een topgangster zelfs. Nu heeft hij een filmscenario geschreven waarvoor hij zich inspireerde op de Bende van Nijvel. 'Geen waarheidsgetrouwe reconstructie, maar een verhaal waarin de realiteit nooit ver weg is', zegt hij.

'Ik heb een pak documentatie doorgenomen over hoe de Bende is tewerk gegaan. Carnavalsmaskers, bivakmutsen, kraaienpoten, oorlogswapens, riotguns, radioverbinding, opeenvolgende vluchtauto's... Maar wie de leden waren van de Bende is tot dusver een raadsel gebleven. Ik heb niet de pretentie om dat op te lossen. Wie de film bekijkt met in het achterhoofd de dramatische gebeurtenissen van 1983-1985, zal wel véél herkennen. Ik maak ook duidelijk waarom het raadsel van de Bende volgens mij nooit is opgelost.'

De film zou tegen 2013 uitkomen wanneer de verjaring van het Bende-dossier in zicht komt.

Meer » Nieuws

Re: Film: Tueurs

Ben toch benieuwd. Al is het alleen maar om een beetje de sfeer te "proeven" van de gangsterwereld uit de jaren 80 van Belgie. Hebben in Nederland ook een bende verhaal verfilmd, die ook losjes was gebaseerd op de bende van Venlo: "Van God Los". Gaan we met z'n allen naar de premiere.

Re: Film: Tueurs

De investeerders in deze film, willen natuurlijk wel een spannende verhaallijn zien. De maker zal er niet aan ontkomen te kiezen voor een bepaalde theorie. De kans is dus groot dat dit een film wordt met een zwaar complot, waarbij de bescherming van bovenaf kwam/komt.

4

Re: Film: Tueurs

Gewezen topgangster en filmmaker François Troukens zit opnieuw in de gevangenis. Het lijkt me nogal moeilijk om van daaruit te werken aan een film die normaal in 2013 zou uitkomen » Nieuws

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Film: Tueurs

François Troukens: "Ik heb een pak documentatie doorgenomen over hoe de Bende is tewerk gegaan. Carnavalsmaskers, bivakmutsen, kraaienpoten, oorlogswapens, riotguns, radioverbinding, opeenvolgende vluchtauto's..."

Voor zover ik weet - zijn er door de Bende nooit kraaienpoten gebruikt, ik heb het althans nergens gelezen. Dat zou ik dan een behoorlijke fout vinden als u regelmatig achterna gezeten wordt of kan worden. Al sinds de overval op Dekaise. Waarom hebben ze daar nooit aan gedacht?

Re: Film: Tueurs

Met kraaienpoten kan je tegen een UZI maar bitter weinig uitrichten vrees ik, tenzij je een of ander soort Ninja bent.

De grote Manitou ziet alles

7

Re: Film: Tueurs

Niet Simpel wrote:

Met kraaienpoten kan je tegen een UZI maar bitter weinig uitrichten vrees ik, tenzij je een of ander soort Ninja bent.

Beste comment Award 2014 gaat naar deze post!

Kraaienpoten dienen niet om mee te gooien maar als wegversperring, om de tegenstand een lekke band te bezorgen.

Re: Film: Tueurs

Kraaienpoten werden in de jaren van smokkelaars vaak gebruikt om achtervolgers af te schudden. Smokkelaars hadden zelfs hun wagens omgebouwd om de kraaienpoten beter over de weg te kunnen strooien.

Servo per Amikeco

Re: Film: Tueurs

De film van François Troukens ‘Au-dessus des lois’ heeft een ronduit indrukwekkende cast waar onder meer Kevin Janssens, Tibo Vandenborre en Johan Leysen deel van uitmaken. De Waalse acteurs zijn stuk voor stuk mensen met internationale faam.

Au-dessus des lois’ moet een zwarte film vol actie worden die geregisseerd zal worden door François Troukens en Jean-François Hensgens. Het project geniet de steun van Wallimages, zeg maar het VAF van Franstalige België. Olivier Gourmet (‘Le fils’, ‘Rosetta’) neemt de hoofdrol op zich in dit verhaal over een virtuoze overval met… de Bende van Nijvel die dertig jaar na datum terugkeert om de laaste getuigen het zwijgen op te leggen.

De rest van de indrukwekkende cast bestaat uit: Lubna Azabal (‘Incendies’), Kevin Janssens, Bouli Lanners (‘Les premiers, les derniers’), Tibo Vandenborre, Johan Leysen, Anne Coesens (‘Illégal’) en Natacha Régnier (‘La vie rêvée des anges’).

Meer » www.cinevox.be

10

Re: Film: Tueurs

Volg de productie van de film via Facebook » www.facebook.com/tueurslastrategiedelatension/

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube