Re: Temse: 10 September

Léon zou de oom zijn van Philip en Robert en niet de vader. Ik dacht trouwens altijd dat het een oudere broer was. Een garagist uit de buurt van Merchtem?

32

Re: Temse: 10 September

Ik lees juist op de site dat Léon de oudste is van den hoop broers. Hoe noemt hun vader dan.

33

Re: Temse: 10 September

Maar het gaat hier over Temse dus, ik heb het nog eens gelezen op de site het hele verhaal. Maar waar staat het dat er los door een deur is geschoten? Of hebben wij een foute weergave van het verhaal. En ik vindt dat het ook een afrekening zou kunnen zijn, die vesten waar misschien wel mooi meegenomen maar of het echt de aanleiding was, ik weet het niet.

34

Re: Temse: 10 September

Beste Chenda, U maakt ons en mij wel héél nieuwsgierig. U zegt dat U het dominosteentje in handen heeft en nog niet heeft laten vallen. Kunt u ons dan misschien inlichten omtrent de werkelijke aard van dit dominosteentje?

35

Re: Temse: 10 September

Renne wrote:

Ik versta niet dat die man nog altijd bij de cel jumet werkt, hij is speurder dus hij moet toch bepaalde zaken in kaart kunnen brengen of is hij echt een klungel?

Zoals ik op dit forum al een zei, heeft Eddy Vos gewoon de pech om het onderzoek te mogen leiden wanneer het eigenlijk al veel te laat is. Niet echt de meest dankbare job natuurlijk.

Over Temse zelf weten we al bijna alles, zowel wie de daders zijn en wat het motief is. Zo is het zo goed als zeker dat Martial Lekeu betrokken was bij deze feiten, ook Robert Becker was waarschijnlijk aanwezig in Temse. Dat was dan nog het moeilijke deel van het onderzoek. Het motief is zo eenvoudig dat zelfs een kleuter de zaak zou kunnen oplossen (waarmee ik de onderzoekers in Jumet niet wil beledigen). Van wie kregen ze hun informatie? Rijkswachters.

Voilà, gratis en voor niets opgelost.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

36

Re: Temse: 10 September

Als dat zo is Ben, waarom is de zaak "bende van Nijvel" dan nog niet opgelost? Je zegt dat ze alles van Temse al weten, en de daders gekend zijn. Dus, die daders van in Temse, dat is de bende van Nijvel hoor. Waarom zitten die dan nog niet levenslang in de cel?

37

Re: Temse: 10 September

chenda wrote:

Je zegt dat ze alles van Temse al weten, en de daders gekend zijn.

Dat zeg ik niet, ik trek alleen mijn eigen conclusies. Als iemand als Martial Lekeu verdacht wordt van betrokkenheid bij de overval in Temse en afkomt met een alibi dat je het best kan omschrijven als bullshit, dan moet je jezelf toch afvragen waarom die man niet harder wordt aangepakt door het gerecht. (Het alibi van Lekeu voor 11 september 1983 was een document dat zou bewijzen dat hij op die dag in Spanje zat. Op dat document stond als datum 13 september en geen jaar.) Nadien zou diezelfde Lekeu verklaren dat hij wel betrokken was bij Temse, maar geen bloed aan zijn handen had.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

38

Re: Temse: 10 September

Chenda beschik je over info die nu nog nuttig kan zijn? Ik bedoel een bewijs of is het iets waar je zeker van bent maar dan eigenlijk niet kan bewijzen? Ik blijf het allemaal vaag vinden.

39

Re: Temse: 10 September

Renne wrote:

Chenda beschik je over info die nu nog nuttig kan zijn? Ik bedoel een bewijs of is het iets waar je zeker van bent maar dan eigenlijk niet kan bewijzen? Ik blijf het allemaal vaag vinden.

Ik blijf dan ook vrijwillig vaag he. Ik heb het over iets wat die persoon tegen mij heeft gezegd en wat een  sleutel tot oplossing is in dit dossier, en misschien wel de dossiers die na Temse volgden. Natuurlijk kan ik niet bewijzen dat die persoon dat tegen mij heeft gezegd, maar hetgeen hij die avond tegen mij zei is een paar uur later allemaal uitgekomen.

Waarom zou hij dan net over dat ene puntje liegen? Ik geloofde hem dat hij zei. En je moet daarvoor geen topspeurder zijn om dan dit niet opgelost te krijgen. Als ik als burger toegang had tot bepaalde zaken kon ik persoon x zelf op een presenteerblaadje aan de meest betrouwbare speurder geven. En nee, dat is niet VOS.

40

Re: Temse: 10 September

chenda wrote:

Als ik als burger toegang had tot bepaalde zaken kon ik persoon x zelf op een presenteerblaadje aan de meest betrouwbare speurder geven. En nee, dat is niet VOS.

Volgens mag nog de beste speurder tot dit dossier hebben deelgenomen dan zouden we even ver staan als vandaag. Vos mag pas pistes onderzoeken als zijn oversten hun toestemming er voor geven. Waarom is het extreem rechtse spoor altijd links blijven liggen? Vroeger dacht ik ook dat het aan die speurders lag maar het zit veel hoger. Natuurlijk stel ik mij dan de vraag waarom je dan als speurder op die zaak blijft werken als je dan toch tegen gewerkt wordt, maar Vos is denk ook pas erbij gekomen als het in feite al te laat was.