21

Re: Jean-Claude Jandrain

Ok, bedankt. Maar best onthouden dat ze wel degelijk ergens in Ukkel heeft gewerkt.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

22

Re: Jean-Claude Jandrain

Voor Ukkel: kan zijn, maar ik weet niet zeker of dat wel zo is. Sowieso, Helman heeft met dit alles niets te maken (behalve dan dat ze getrouwd was met Jandrain).

23

Re: Jean-Claude Jandrain

dim wrote:

Commandogroep rond Latinus, trainingen in karateclub BIKBA door Calmette. Marc Attana/Attala moet zijn Marc Menassa, inderdaad getrouwd met een Belgische (gravin d'Oultremont).

Zie ook » tueriesdubrabant.winnerbb.com

Niet direct eens met deze interpretatie. Attala, vriend van Gemayel, komt ook voor in de Bende van Nijvel-saga, met name als klant van Les Trois Canards en Auberge du Chevalier. En ook genoemd in verband met Dekaise.

24

Re: Jean-Claude Jandrain

Juist, maar in dit geval (Bikba) betreft het wel degelijk Menassa. Neemt niet weg dat Attala ook belangrijk is. Iemand heeft hier de namen door elkaar gehaald. De ondervrager of ondervraagde?

Re: Jean-Claude Jandrain

Op het Franstalige forum heeft iemand gisteren foto's geplaatst die Jean-Claude Jandrain zouden weergeven » tueriesdubrabant.winnerbb.com

http://i38.servimg.com/u/f38/11/22/12/24/img_0910.jpg

dim, kan jij bevestigen dat het wel degelijk Jean-Claude Jandrain is op deze foto's?

26

Re: Jean-Claude Jandrain

Die man op de foto komt in ieder geval overeen met de beschrijving die Simonne Dolimont geeft » Forum

Ik probeer altijd voorzichtig te zijn om foto's te vergelijken met robotfoto's maar toen ik deze kop zag, moest ik onmiddellijk aan robotfoto G6 denken (die ook wordt omschreven als "zuiders").

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

27

Re: Jean-Claude Jandrain

Zoals je in de eerste post van dit topic kan lezen, is Jandrain mogelijk een verdachte in het onderzoek naar de diefstal van de Peugeot 504. Daarnaast vertoont hij ook gelijkenissen met één van de daders in Genval. Uit een nota van 18 oktober 1985 van de BOB van Waver voor onderzoeksrechter Schlicker:

Ce Jandrain semble correspondre aux descriptions faites de certains auteurs du vol avec violence de la Peugeot 504 et du Delhaize de Genval. Je traiterai personnellement cetté information avecvous. Le PV doit être gardé par devers vous.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

28

Re: Jean-Claude Jandrain

Ja, dat is hem! 100%. En daarmee bedoel ik de man op de foto van merovinger (jo jandrain, absoluut!), of het ook dezelfde is als de robotfoto G6 weet ik niet maar de gelijkenis is inderdaad zeer treffend.

Re: Jean-Claude Jandrain

Hier zijn de andere foto's.

http://i38.servimg.com/u/f38/19/11/22/65/img_0910.jpg

http://i38.servimg.com/u/f38/19/11/22/65/img_0911.jpg

dim: Is de blonde vrouw achter Jandrain zijn vrouw (Helman)?

30

Re: Jean-Claude Jandrain

Ik wil er ook nog op wijzen dat de twee andere elementen die bij robotfoto G6 staan, namelijk lengte en leeftijd, ook overeen komen met Jandrain.

En dan nog twee getuigenverklaringen die in de richting van Jandrain kunnen wijzen:

  • Mevrouw Van Lindth omschreef de dader van de diefstal van haar VW Golf als: (...) van zuiderse herkomst was, tussen de 30 en 40 jaar, atletisch gebouwd, ongeveer een meter tachtig groot en een dichte haarbos van zwart krullend, kort geknipt haar had.

  • De daders van de overval in Genval worden door verschillende getuige beschreven als Noordafrikanen van ongeveer 1m75 groot, Franssprekend met Arabische tongval, een bril dragend met schildpaddenmontuur en een kapsel in afro-stijl. (Dankzij de foto's hierboven weten we dat Jandrain een bril draagt.)

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube