Topic: Siliconenpistool

Op de volgende foto zien we het Faul-Centaure 10-geweer, echter wat ik vooral meteen zag was twee blauwe stukken ijzer in een U-profiel.

https://lh6.googleusercontent.com/-CNaBete3-TY/VBnJn3D5v9I/AAAAAAAAEG4/5DrLXoql5W4/s633/Ronq%2520Centaure.jpg

Op een foto die ik net bij het topic handgranaat plaatste is nog net een ander stukje te zien. Eerst was ik even beduusd maar al snel bleek dat dit twee siliconenpistolen zijn... Guy Bouten schreef al eens dat er een (1) siliconenpistool uit de zakken van Ronquiéres kwam maar het zijn er dus twee.

Voorbeeldje:

https://lh5.googleusercontent.com/-BCZ5B-jo9Tc/VBnkkn8JmuI/AAAAAAAAEHs/4997056wuH4/s300/Siliconenpistool%2520blauw.jpg

Nu blijft het natuurlijk vreemd dat de Bende van Nijvel twee siliconenpistolen bij de spullen stopte... waarom? Wat voor sporen zouden siliconenpistolen kunnen nalaten? Eerder loop je het risico iets met vingerafdrukken erop bij de bendespullen te stoppen dus nogmaals...waarom toch? En waarvoor zouden ze siliconenkit hebben gebruikt? Enkel om het gat van verwijderde antennes dicht te kitten?

Re: Siliconenpistool

Boemerang wrote:

Nu blijft het natuurlijk vreemd dat de Bende van Nijvel twee siliconenpistolen bij de spullen stopte... waarom? Wat voor sporen zouden siliconenpistolen kunnen nalaten? Eerder loop je het risico iets met vingerafdrukken erop bij de bendespullen te stoppen dus nogmaals...waarom toch? En waarvoor zouden ze siliconenkit hebben gebruikt? Enkel om het gat van verwijderde antennes dicht te kitten?

Om de zakken van Ronquières waterdicht te maken natuurlijk lol

Re: Siliconenpistool

lol... Maar nu het volgende... hoe kregen ze, na de zakken te hebben dichtgekit, de siliconenpistolen in de zakken? tongue

Re: Siliconenpistool

Wat mij opvalt is dat het voorste siliconenpistool in veel slechter staat is dan het achterste. Ik weet absoluut niets over het hervullen van munitie. Kan het zijn dat de siliconenpistolen hiervoor werden gebruikt?

De grote Manitou ziet alles

Re: Siliconenpistool

Als je niks te melden hebt, hou dan je mond. Met volslagen onzinnige opmerkingen en vragen, verpest je het nl voor anderen. Met een kitpistool kan je maar 1 ding, en dat is kit, lijm, gips enz spuiten.

Re: Siliconenpistool

Duidelijk niet de beste maatjes aan de twee voorgaanden! Je kan dat gebruiken voor allerhande zaken om gemakkelijk te (her)vullen! Een lege koker hervullen (met ja vul maar in) en je werkt makkelijk en proper!

7

Re: Siliconenpistool

Je kan zien dat het voorste siliconenpistool (dat het meest geroest is) een vervorming vertoont vooraan. Het kopstuk, waar normaal de spuitmond zit is bovenaan geplooid. Het is dus duidelijk niet gebruikt voor zijn toepassing waarvoor het bedoeld is. Overigens waren die pistolen vroeger (jaren 80) veel steviger uitgevoerd, waardoor het moeilijker was ze te plooien.

Re: Siliconenpistool

air0240 wrote:

Duidelijk niet de beste maatjes aan de twee voorgaanden! Je kan dat gebruiken voor allerhande zaken om gemakkelijk te (her)vullen! Een lege koker hervullen (met ja vul maar in) en je werkt makkelijk en proper!

Volgens Weykamp moesten van Bouhouche de lege patronen worden opgeraapt om te hervullen na een schietoefening in het bos van Houssière. Ook de munitie gevonden aan de Delhaize Aalst op 31 oktober 1985 was hervuld, zij het dan op onprofessionele wijze. Als men nu eerst het kruit in de patroonhuls doet en daarna de hagel, dan moet de bovenste rand van de patroonhuls toch gedicht worden, zoniet valt alles er terug uit. Aangezien siliconen het dichtingsmiddel is bij uitstek, is het toch mogelijk dat de siliconenspuiten daarvoor gebruikt werden.

De grote Manitou ziet alles

9

Re: Siliconenpistool

Ik weet niet meer waar ik het gelezen heb, maar ik dacht dat die befaamde Samsonite-koffer van de Staerke met siliconen afgedicht was.

10

Re: Siliconenpistool

Zijn het geen vet pistolen? Bv. uit een garage omdat je vroeger bij auto's de kogellagers moest smeren, was het nodig de kop te vervormen om zo ofwel op een nippel owfel in de kogellager zelfs te spuiten. En vroeger had je 2 systemen een met darm en slang dat je kon bijvullen en dan de gekochte bussen met een speciaal soort vet dat tegen de hitte kon.