41

Re: Temse: 10 September

Beste Chenda, waarom blijft u eigenlijk zo vaag?

42

Re: Temse: 10 September

Ben je eigenlijk met u info al eens bij onderzoekers geweest? Als het bij Vos niet lukt zou ik als de info echt de moeite waard is, moet je hoger proberen. Of wilt U het zo laten? Als U info heeft moet je die niet aan ons geven maar toch eens nadenken of je er iets concreet mee aanvangen.

43 (edited by chenda 17-11-2008 10:35)

Re: Temse: 10 September

"Hoger" is minister Dewael (baas van de politiediensten). Net of die gaat zich in dat nog in dat wespennest steken. Die geeft orders, en het komt weer bij Vos die het deskundig in de doofpot steekt.

44

Re: Temse: 10 September

Beste chenda, indien je werkelijk iets doorslaggevend kan beweren, contacteer dan een onderzoeksjournalist. Zo bereik je het grote publiek en is men hogerop verplicht om hun imago proper te houden en actie te nemen. Er komen verkiezingen aan. Je maakt me trouwens benieuwd !

45

Re: Temse: 10 September

Chenda, je sprak van een man in een café, komt één van de robotfoto's in aanmerking met die personen die je zou gezien hebben?

46

Re: Temse: 10 September

LEO wrote:

Indien je werkelijk iets doorslaggevend kan beweren, contacteer dan een onderzoeksjournalist.

Heb ik ooit eens gedaan. Ik had een afspraak geregeld met José Masschelin, journalist van de krant Het Laatste Nieuws. Had hem alles mooi uitgetypt. Hij heeft me enkele weken later gecontacteerd dat van onze verklaringen niets meer te vinden was. Hij zat op dat moment zelf in een netelige situatie i.v.m. een rechtszaak tegen hem en wou hem er op dat moment niet verder in verdiepen. Er was ook ooit een Bende van Nijvel-onderzoekscommisie opgericht.

Ik heb daarvoor Gerolf Annemans gecontacteerd die ook in die onderzoekscommissie zat en een onderzoek liet doen naar onze verklaringen van destijds. Deze waren nergens te vinden wist hij me een paar weken later weten. Wat denken jullie nu? Verklaringen die we deden de eerste week na de moord in Temse: verdwenen. PS: het was in de rijkswachtkazerne van Sint-Niklaas (van waar rijkswachter De Vleeshouwer verdween en dood terug gevonden werd).

Verklaringen die ik in 1997  bij Vos deed en die niet dienden genoteerd te worden door de meegekomen aanwezige rijkswachter? Is dat allemaal niet verdacht? In heel de zaak Bende van Nijvel is er niemand meer te vertrouwen. Een jonge speurder die tot op het bot wil gaan is voor de rest van zijn leven binnen als hij de zaak oplost. Maar die speurder bestaat niet. Het leven is echt, geen film. Niemand gaat zover durven gaan.

47 (edited by LEO 20-11-2008 00:53)

Re: Temse: 10 September

Dat is heel raar. Maar ondertussen is er toch al een ganse rits mensen op de hoogte van je bevindingen en niemand wil (of mag niet) er verder mee gaan. Heel raar! En een speurder die er verder wil mee gaan wordt vermoedelijk voor de rest van zijn carrière verbannen naar een uithoek in de Ardennen.

48

Re: Temse: 10 September

chenda wrote:

Verklaringen die we deden de eerste week na de moord in Temse: verdwenen.

Een kennis had ook een PV opgevraagd via de politie, als men dit PV zou gevonden hebben zou men mogelijk de reus of een betrokkene kunnen identificeren. De rijkswacht is in 1985 een reus uit een café komen halen. De zaak waar ze ook de nacht voor de overval langskwamen. En in de buurt bevonden ze zich net voor de aanslag van aalst. Gevolg: PV niet te vinden, versnipperd zeggen ze. Misschien is er zelfs nooit een PV van op gemaakt, want die reus was een vriend van de rijkswacht (dat zei hij zelf).

49

Re: Temse: 10 September

chenda wrote:

Ik heb daarvoor Gerolf Annemans gecontacteerd die ook in die onderzoekscommisie zat en een onderzoek liet doen naar onze verklaringen van destijds.

Dan ben jij die anonieme getuige die in het boek "Dutroux, te veel om te gevolgen" van Gerolf Annemans staat? Een passage uit het boek:

"De man had een simpele mededeling. Hij heeft enkele dagen na de Wittock-aanslag een verklaring afgelegd waarin hij stelde de avond van de aanslag een aantal mannen in een nabijgelegen café te hebben ontmoet die aankondigden - met een arrogantie en een uitdagendheid die alle aanslagen later ook zouden gaan kenmerken - dat ze gingen binnengaan bij Wittock. De man kon de betrokkenen haarfijn beschrijven. Met diverse naar mijn [Gerolf Annemans] oordeel belangrijke details. Punt. Dat was alles. Onze man wou weten of er iets met die verklaringen was gedaan. Meer niet. (...)"

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

50

Re: Temse: 10 September

Straf, ik was niet op de hoogte van dit boek maar ben niet zo'n lezer. Als dat in de Bib te vinden is ga ik dat wel even ontlenen. smile Man, man, man!