Re: Aalst: Proloog

Ik denk dat ik het door heb. De Kapellestraat zou dus eigenlijk Kapellen willen zeggen.

De grote Manitou ziet alles

452

Re: Aalst: Proloog

Niet Simpel wrote:

Ik denk dat ik het door heb. De Kapellestraat zou dus eigenlijk Kapellen willen zeggen.

Je kan alles in 't belachelijke proberen te trekken. Het is een mogelijke uitleg voor Merovinger z'n punt (Hofstade vs Hofstraat), niks meer niks minder.

Re: Aalst: Proloog

Mijn quote had allerminst de bedoeling om het in het belachelijke te trekken. Het is integendeel zeer ernstig bedoeld, al denk niet dat de bende van Nijvel zich met dergelijke woordspelingen gaat bezig houden.

Als ik Google Maps eens bestudeer valt het mij op dat men vanaf de plaats waar de Mercedes werd opgemerkt tijdens de overval van de Delhaize Aalst heel gemakkelijk en zeer snel de Termurenlaan kan bereiken.

De grote Manitou ziet alles

454

Re: Aalst: Proloog

Als de DJ zegt dat de beller zuiver Nederlands sprak dan maak ik daarvan uit dat de beller zeker geen Aalstenaar was of iemand uit de buurgemeenten. Want hoe hard een Aalstenaar ook zijn best doet, hij blijft een Aalsterse tongval hebben waar hij zijn afkomst mee verraad.

Re: Aalst: Proloog

Dat zou kunnen kloppen. Een ex-collega zei eens tegen mij na een gesprek met een Aalstenaar; "Nen Oilsteneer mag probeiren wa dat'n wiltj, nen ajoin bleift nen ajoin".

De grote Manitou ziet alles

456

Re: Aalst: Proloog

Wat is eigenlijk de voertaal van de Bende van Nijvel? Ik veronderstel het Frans (of Waals)?

Re: Aalst: Proloog

Geen flauw idee. Zouden de ex-leden van de RW dat niet weten?

kenza wrote:

De Bende is voor de overval in Aalst gesignaleerd ter hoogte van het Houten Hand waar ze bijna een vrouw omverreden. En ze kamen uit de kleine weg die naar de autosnelweg liep (er staan nu kantoorgebouwen daar).

Dat was om 19u50, dus nà de overval in Aalst.

De grote Manitou ziet alles

458

Re: Aalst: Proloog

Niet simpel, goed dat je dat zegt dat ze langs het Houten Hand gereden zijn want je zit al een ganse tijd te beweren dat ze via de N45 gereden zijn! Dus je bevestigt dat ze de Ninoofsesteenweg zijn afgereden! Maar voor ze naar Delhaize zijn gegaan, zijn ze uit de groene weg in Erembodegem gekomen want ter hoogte van het Houten Hand hadden ze bijna een vrouw van haar fiets gereden! Ter info, de groeneweg was vroeger een wegeltje dat van aan de Osbroek - waar de Mercedes stond - rechtstreeks naar de Albatros of via ander wegeltje naar industrie in Erembodegem liep!

Re: Aalst: Proloog

Heb ik ooit beweerd dat ze niet via het houten hand zijn gereden tijdens hun vlucht? Neen toch. Uiteraard zijn ze na de overval om 19u49 de Ninoofsesteenweg opgereden kant Ninove en hebben ze om 19u50 ter hoogte van het houten hand bijna een vrouw van haar fiets gereden. Heb ik nu daarmee bevestigd dat ze daarna niet via de Industrielaan of wie weet via de groeneweg de N45 zijn opgereden? Neen toch.

Ter info, voor zover ik weet bestaat de groenweg nog altijd. Ik zie dat U bepaalde zaken met elkaar verward wat er zou kunnen op wijzen dat U nogal zenuwachtig bent. Adem een paar keer heel diep, dat werkt relaxerend en zal U helpen de kalmte te bewaren.

De grote Manitou ziet alles

Re: Aalst: Proloog

kenza wrote:

Ter info, de groeneweg was vroeger een wegeltje dat van aan de Osbroek - waar de Mercedes stond - rechtstreeks naar de Albatros of via ander wegeltje naar industrie in Erembodegem liep!

De Mercedes zou als back-up gebruikt worden ingeval de gangsters moesten vluchten via de Dockusberg/Osbroek. De tijd dat de gangsters nodig hadden om de back-up te bereiken schat ik op 15'. Zou het dan nog aangewezen zijn om een lange rit te maken met een wagen met vol bewijsstukken of zou het veiliger zijn om een schuilplaats op te zoeken voor wagen en/of gangsters?

Merovinger wrote:

Inderdaad die info over de Termurenlaan staat hier op het forum maar is het precies op deze plaats dat de leden van de vriendenkring van de officieren gingen schieten?

Voorpost, 22/02/1985:

Oude fabriek De Boer - Tremurenlaan Erembodegem - Woensdag 27 februari om 20 uur.
Schieten met GP 9mm op de schietstand voor officieren en onderofficieren. (...)

De grote Manitou ziet alles