31

Re: Madani Bouhouche

Ach zo. Is de naam van die vrouw gekend? Als het een nieuwe vriendin is wordt de theorie van foto n°18 nog onwaarschijnlijker.

32

Re: Madani Bouhouche

dim wrote:

Als het een nieuwe vriendin is wordt de theorie van foto n°18 nog onwaarschijnlijker

Waarom? Vergeet niet dat Bouhouche een geheim leven had waar zijn vrouw niets of amper iets van wist. Het zou kunnen dat hij deze vrouw al veel langer kende, wat de plaatselijke klusjesman in Zuid-Frankrijk ook bevestigt:

"Hij is hier in 1994 voor de eerste keer gekomen, samen met een vrouw die ik later leerde kennen als Claude Bureau."

Ik geloof eigenlijk ook niet zo in die theorie dat de vriendin van Bouhouche robotfoto nr. 18 zou zijn, daarvoor wijzen er te veel elementen richting Bultot. Maar zoals zo dikwijls kan je het ook niet uitsluiten.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

33

Re: Madani Bouhouche

Ben wrote:

Waarom? Vergeet niet dat Bouhouche een geheim leven had waar zijn vrouw niets of amper iets van wist.

Inderdaad zoals bij zoveel topcriminelen houden ze zulke zaken meestal privé. Het is niet verstandig om u vrouw erbij te betrekken. Als de relaties onverwacht eindigd kan u dat zuur opbreken.

Re: Madani Bouhouche

Ja, maar ik vind merkwaardig, bij de bende Haemers, dat de vrouwen niet alleen op de hoogte waren, zij waren regelmatig echt leden van de bende wanneer het nodig was dingen te regelen.

35

Re: Madani Bouhouche

swansongunsung wrote:

Ja. Maar ik vind merkwaardig, bij de bende Haemers, dat de vrouwen niet alleen op de hoogte waren, zij waren regelmatig echt leden van de bende wanneer het nodig was dingen te regelen.

Ook bij aanslagen van de Bende van Nijvel zijn er verhalen dat vrouwen mee in het complot zouden zitten, ik spreek over de aanslag in Aalst. De vrouwen zouden ook in partouzes voorkomen.

Het is bijna zeker dat de Bende van Nijvel een groot netwerk is met oneindig veel vertakkingen zowel in de boven als onderwereld: drugs, wapens (handelaars+schietclubs), prostitutie, ordediensten binnen en buitenland (+ ex-leden ervan), politiek, criminelen, ... kortom zoals dim weergeeft in het grafisch overzicht.

Re: Madani Bouhouche

In het boek "Reyniers - superflik" staat een interessante passage die mogelijks in verband kan gebracht worden met het feit waarom Bouhouche net daar in de Pyreneeën zijn intrek had genomen (gaat over een zgn. "lifeline", een ontsnappingsroute). Kan ik deze 2 bladzijden inscannen en op de site publiceren?

37

Re: Madani Bouhouche

Patatte wrote:

Kan ik deze 2 bladzijden inscannen en op de site publiceren?

Ik denk dat het geen probleem is om deze op de site te zetten.

Re: Madani Bouhouche

Volgens mij ook niet. Ik hoop ook dat je dat doet, ben er benieuwd naar.

Re: Madani Bouhouche

5.1 De Bommenzaak

"Het is mogelijk dat de neiging van politieofficier Reyniers om voor onconventionele opsporingsmethodes te kiezen een soort van verslaving geworden was. Sedert hij bij de Amerikaanse drugbestrijdingsdienst een opleiding had genoten, was hij een enthousiaste aanhanger geworden van de Amerikaanse technieken — het gebruik van provocatie van een misdaad en infiltreren in criminele milieus." We leefden in de wat paniekerige sfeer die werd veroorzaakt door de aanslagen van de links-terroristische Organisatie CCC (Cellules Communistes Combattantes). Het was najaar 1985, voorjaar 1986. Werner Mauss, de Duitse superagent en vriend van Reyniers, lichtte de superflik in over het bestaan van een safehouse in de Wijnheuvelenstraat in Schaarbeek. Daar vonden ettelijke leden van de Duitse terroristische Organisatie Rote Armee Fraktion onderdak.

In dat safehouse bevond zich de zetel van het 'Comité de protection des prisonniers politiques allemands' (Comité tot bescherming van de Duitse politieke gevangenen). Het safehouse maakte deel uit van een lifeline, een ontsnappingsroute zoals dat tijdens de oorlog voor ontsnapte geallieerde krijgsgevangenen bestond. De lifeline van het ‘Comité’ liep van Duitsland over België en Frankrijk naar Spanje. Het grootste gedeelte van de mensen die dat in België organiseerden, vonden we later terug in de CCC. Ook zij beschouwden zich als politieke vluchtelingen. Toen de tip van Mauss binnenkwam, zaten die terroristen niet meer op dat adres.

Reyniers: "Maar ik vergat die informatie natuurlijk niet. Ik heb de staatsveiligheid ingelicht over het bestaan van dat safehouse, want met de passage van al die would-be Che Guevara’s lag die zaak meer in het domein van de staatsveiligheid dan in die van de GP. Maar we kwamen opnieuw op mijn terrein toen bleek dat diezelfde lifeline ook werd gebruikt door ordinaire gangsters, zoals de ontsnapte 'Petit Robert' van Oirbeek en Van de Putte. Van de Putte heeft dat later trouwens bekend. Die mannen namen contact op met Michel Cheval, een vriend van advocaat Graindorge, die op een vrije radio een programma maakte voor de gevangenen in Brussel, 'Passe muraille' (Spring over de muur)."

"Met de ontsnapping van Besse, die aanleiding gaf tot de zaak-Graindorge, ging er bij mij een lichtje branden. We ontdekten dat weer hetzelfde contactpunt werd gebruikt. We vernamen dat de lifeline vanuit Brussel naar Châteauroux in de buurt van Briançon in Frankrijk liep. Van daaruit werden de vluchtelingen naar Carcasonne in de buurt van Perpignan gebracht en vervolgens over de Spaanse grens geloodst. Cheval heeft die route trouwens zelf gevolgd toen hij moest vluchten. "

"In de buurt van Carcasonne, op een plaats die Mauss mij had aangeduid, ergens in de uitlopers van de Pyreneeën, hebben we toen een actie uitgevoerd. Zowel van Mauss als van de staatsveiligheid vernam ik dat Van de Putte zich daar ergens in een berghut schuilhield. Ik vertrok op een zaterdagmorgen met mijn collega Goossens naar Carcasonne. We reden er in één ruk naartoe. We arriveerden er om vijf uur en hadden onmiddellijk een eerste contact met de procureur en enkele leden van de GP van Perpignan."

Bron: Superflik | Frans Reyniers

Carcassonne ligt op zo'n 67 km van Fougax-et-Barrineuf en is inderdaad een uitloper van de Pyreneeën. Was daar meer aan de hand toen Bouhouche er woonde? hmm

Re: Madani Bouhouche

Zeer interessant. Ik wil graag dit boek lezen.