91

Re: Theorie van Trojan

De wakkergemaakte gladiocel in het boek van Ostrovsky zal wel kloppen. De namen die Van Haperen geeft, kloppen ook volgens mij: Delperdange, Bouhouche, Farkas.

Het vermoorden van Fourez-Dewit wel degelijk omdat ze de partouzes organiseerden. Een aantal Bende van Nijvel-delicten wel degelijk binnen de context: recupereren van belastend materiaal. En omgekeerd: verzamelen van belastend materiaal versus omgeving VDB.

Strategie van de spanning, door de twee bendes gebruikt. Violet: overvallen Haemers, zie bv. Cioline die bij Smars logeerde. Andere kamp: Delhaize overvallen. Violet had controle over leger. Andere kamp over de rijkswacht. Het verhaal heeft zeer veel facetten en uitlopers. Denk aan Congo, denk aan Chili.

Veel van wat op dit forum staat, schetst de criminele Violette omgeving. Geen wonder, want sinds jaar en dag wordt in die verkeerde richting gezocht en blijft het andere kamp vrij goed uit beeld. Belangrijk is om in te zien dat die kampen over de partijgrenzen gaan, men treft bij de 'Bende van Nijvel' bv. zowel mensen van PRL signatuur als van PS signatuur. Plus losse kannonnen, als Felix bv.

Hoe de politieke dynamiek precies loopt anno 2014 is ook een moeilijke puzzel. Maar om die dynamiek te verstaan moet je wel degelijk minstens terug tot de jaren 80. Maar mijn basisintuïtie was juist: de arrestatie van Tinck had wel degelijk iets te maken met de regeringsonderhandelingen.

Wordt vervolgd. En hoop nog altijd op meer discussie op dit forum. Zolang het nog bestaat? hmm

92

Re: Theorie van Trojan

Voor wie het wil begrijpen, verplichte lectuur is:

  • De passage van Ostrovsky

  • Godbille

  • Klaartje Schrijvers

  • dim op dit forum

  • Insider op dit forum

  • en schema Latinus onthult ook veel

Als de eerste valse vlag faalt, zal men in tweede instantie proberen het verhaal te laten stoppen bij 'landsverrader' Gol. Niet stoppen bij Gol, verder gaan, als je de maskers wil afrukken anno 2014.

Ergens tussendoor ben ik ook nog op uitlopers van de bende van Farcy gestoten. En op een paar verdachte professoren in de omgeving van Rik Torfs. Heel wat mensen hebben heel wat te verliezen, door wat ik door een aaneenschakeling van toevalligheden ben te weten gekomen.
Enfin, het vervolg laat zich raden. Ik zal toevallig een inbreker betrappen, of 's nachts een fietser hebben doodgereden. Ik zal verdomd pro actief moeten zijn en mijn weinige contacten met zuivere mensen optimaal moeten benutten.
Ik hoop dat je meeleest Sophie De Schaepdrijver.

93

Re: Theorie van Trojan

De misleiding van Ostrovsky zit in het volgende denk ik: hij stelt het voor alsof de tweede golf een Mossad operatie is, terwijl het vermoedelijk alleen de eerste golf is. Dat Gol en Raes hebben meegetekend voor de eerste golf, staat bijna vast. Voor de tweede golf wellicht helemaal niet.

Nog een paar dingen.

  1. Ook de rol van de bende Haemers moet worden herbekeken. Aanvankelijk opereren die onder 'Violet' maar ergens onderweg zijn ze gaan gehoorzamen aan Vander Elst, en dat is een ander kamp.

  2. Je kan in 2014 omgekeerd redeneren. Aangezien het dossier Bende van Nijvel heeft gediend om een bepaalde partij uit de regering te wrikken, is het logisch te veronderstellen dat de chanteerbare personen anno 2014 in die hoek te vinden zijn.

Re: Theorie van Trojan

Ik kan bevestigen dat Trojan niet van dubbele identiteiten houdt, niet waar Knipp?

95

Re: Theorie van Trojan

Op dit forum zitten een aantal mensen die genieten van aandacht. Ze zijn cryptisch in hun beweringen. Ze laten uitschijnen dat ze 'iets meer weten'. Mijn bron zegt dit, mijn bron zegt dat, maar ik kan dit nu nog niet helemaal vrijgeven. Dit leidt nooit tot iets.

Trojan is hier één van. De reden van zijn posts hier is zichzelf interessant maken.

96

Re: Theorie van Trojan

Doorheen de eerste golf Delhaize-overvallen zijn slimme mensen, ik denk aan Raes en Gol, er in geslaagd een paar staatsveiligheidsoperaties te weven. Met de hulp van Déry is veel mogelijk.

De vraag die tot de essentie leidt: wie werd gechanteerd door Fourez Dewit? De plaats waar het antwoord ligt: Les Trois Canards. De grens tussen restaurant en slaapkamer is soms klein. Wat dwong men af met die chantage? Gokje: de zegen van de koning aan Vanden Boeynants op de dag van de staatsgreep?

De tweede golf is een perverse staatsveiligheidsoperatie, ingefluisterd door de Mossad, die op die manier natuurlijk ook een chantagemogelijkheid verwerft jegens ons land. De rationale: de versterking van de rijkswacht moet op de agenda van Martens VI.
Uitvoerders: een wakkergemaakte Gladio-cel? (zoals Ostrovsky beweert.)

97

Re: Theorie van Trojan

Las ondertussen het boek van Van Rossem over de moord op Cools. Te vinden op scribd.

Dat boekje reveleert o.a. een hevige belangenstrijd tussen Cools en raarmaarwaar De Bonvoisin aan de ene kant, en Deferm, Mathot aan de andere kant. Met bij Deferm op de achtergrond Felix jeweetwelwie en Mossad-connecties. Ook in die context is veel gemoord. Van Rossem somt 14 lijken op.

Inzet is ondermeer contracten van vele miljarden, bvb de aanleg van riolen in Luik, die met name De Bonvoisin wilde binnenrijven met het bedrijf CGEaux. Zie ook het schema van Libert. Ook Delperdange komt in beeld in de omgeving Deferm.

98

Re: Theorie van Trojan

We zitten te zoeken naar de bovenbouw van WNP, maar de bovenbouw van de bende Haemers in kaart brengen, lijkt me minstens even belangrijk. Je zou wensen dat je kon zeggen: de Bende van Nijvel = strategie van de spanning zonder duidelijke agenda, P2, Ciolini, bende zotten, freewheeling, uitvoerders: de rijkeluiszoontjes van Bende Haemers, junkies met sympathie voor De Gaulle. Want dan kunnen zowat alle trojaneske scenario's naar de prullenmand.

Maar teveel feiten in 82 en 83 passen niet in deze oplossing. En waarom moet het dan dertig jaar in de doofpot?

99

Re: Theorie van Trojan

En om het nog iets explicieter te verwoorden: eventuele betrokkenheid van de mossad hoeft dus niet per se via Gol en Raes te lopen. Deferm en Mathot zijn een te overwegen alternatief. En indien Delperdange te linken aan de Bende van Nijvel, zelfs een waarschijnlijk alternatief.

100

Re: Theorie van Trojan

Hmmm, de enige reden die te bedenken is dat de "Mossad"er mee verbonden zou zijn, is dat men ultra rechts in een kwaad daglicht wilde zetten en zo voorkomen dat ultra rechts de macht over zou nemen. Maar, dat zou voor een  sorry voor de term, GROOT land op kunnen gaan, maar (sorry) voor België? Dus, beste Trojan...nog even komt de KGB om de hoek kijken... wordt dus wel steeds ongeloofwaardiger.

"Niets is wat het lijkt, want de waarheid veranderd nooit"