61

Re: Nieuws

Forum

Toch nog twee nieuwigheden op het forum:

  • Je kan nu reacties die nog niet klaar zijn, opslaan als "draft". Hoe werkt het? Typ een reactie, klik onderaan voor "Save as draft" en je reactie is nu opgeslagen. Bovenaan rechts is nu een nieuwe link te zien: Drafts (x). Hier kan je al je concepten vinden.

  • Een tweede - zeer interessante - nieuwigheid: vanaf nu heb je een WYSIWYG-editor als je reacties typt. Dit komt erop neer dat je onmiddellijk kan zien hoe je reactie eruit ziet. Je ziet dus niet meer de bb-code maar onmiddellijk de layout. Net zoals je bv. een tekst in Word zou typen. Deze functie bied je ook de mogelijkheid om YouTube-filmpjes te tonen in een bericht.

  • Ik heb ook de "Home"-knop een andere naam gegeven waardoor het iets duidelijker wordt.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

62

Re: Nieuws

Website

Er is gisteren iets misgelopen met het menu van de website. Daarom heb ik het opnieuw moeten maken. Er zijn ook wat aanpassingen:

  • Forum en Atlas zijn van plaats gewisseld.

  • Ondanks het feit dat de tijdlijn nog niet klaar is, kan je ze al wel als menu vinden onder Atlas.

  • Verschillende submenu's zijn - op dit moment - niet toegevoegd aan het menu.

  • Mensen die een smart phone gebruiken, zullen merken dat er een nieuw icoon (de drie witte streepjes) rechts bovenaan de pagina's staat. Dit opent een nieuw - en handiger - menu.

Het icoon zie je rechts bovenaan op deze afbeelding:

http://i39.servimg.com/u/f39/11/22/12/24/img_2410.png

Als je op het icoon drukt, krijg je dit menu:

http://i39.servimg.com/u/f39/11/22/12/24/img_2411.png

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

63

Re: Nieuws

Forum

  • Er is een nieuw forum geopend: Onderzoekspistes. Het is een plaats waar bepaalde verbanden, pistes en hypotheses verder onderzocht kunnen worden.

  • Als een forum een Wiki-pagina heeft, is dit vanaf nu onmiddellijk te bereiken vanuit de voorpagina.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

64

Re: Nieuws

Forum

Er was een probleem met de zoekfunctie van het forum: niet alle zoekresultaten werden getoond. Na het opnieuw indexeren van de database is het probleem opgelost.

Nieuws

Een nieuwigheid bij de nieuwsberichten: onderaan vind je vijf gerelateerde nieuwsberichten. Let wel op: deze worden automatisch geselecteerd op basis van een aantal parameters.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

65

Re: Nieuws

Forum

Het forum heeft een nieuwe lay-out gekregen, deze oogt iets rustiger dan de vorige lay-out. Voor de rest zijn alle functies hetzelfde gebleven. Heb je opmerkingen of suggesties? Dan mag je dit altijd laten weten.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

66

Re: Nieuws

Forum

  • Er waren nog steeds problemen met de zoekfunctie. Daarom heb ik daarnet de index nogmaals hersteld. Na een paar testen heb ik het vermoeden dat het nu eindelijk in orde is. Als er toch nog zoekopdrachten zijn waarbij je amper resultaten krijgt en je het gevoel hebt dat het niet klopt, mag je dit altijd doorgeven.

  • Ik heb gezien dat de naam van Dekaise op twee manieren werd geschreven: met een "z" en met een "s". Zijn naam is wel degelijk met een "s". Daarom heb ik de foute schrijfwijze aangepast over heel het forum.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

67

Re: Nieuws

Forum

Wegens de lange lijst van organisatie heb ik de Wiki van het topic Organisaties een beetje aangepast waardoor er iets meer reliëf in de lijst zit » Wiki Mankeert er nog een organisatie in dit topic? Aarzel dan niet om het er bij te zetten.

Nieuws

Google heeft een tijdje terug Google Maps een update gegeven. Hierdoor was ook de manier waarop je zelf kaarten kon maken, aangepast. Daardoor heb ik de kaarten van de website nog eens nagekeken en verbeterd waar nodig (zo maken de kaarten vanaf nu gebruik van lagen die je aan of uit kan zetten). Hieronder vind je een lijst van alle kaarten van de website:

Zie je een fout of mankeert er iets op de kaarten, geef het dan zeker door.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

68

Re: Nieuws

Nieuws

Er zijn heel veel mensen getroffen door de gruwelijke misdaden van de Bende van Nijvel: als slachtoffer, als speurder, als tipgever, ... Deze verhalen zijn zeer belangrijke getuigenissen van de Belgische 'loden jaren'. Wij willen iedereen de mogelijkheid geven om deze te kunnen vertellen. Daarom heb ik een formulier gemaakt waar iedereen op een veilige en anonieme manier zijn of haar verhaal kan achter laten.

Het formulier vind je hier » Tip de redactie!

Je hoeft geen naam of e-mailadres achter te laten en de gegevens worden volledig anoniem verwerkt.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

69

Re: Nieuws

Forum

Wil je graag een overzicht van alle "Wiki's" die er te vinden zijn op het forum? Druk dan onderaan op de tag "Wiki" en je krijgt een lijst » Wiki's

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

70

Re: Nieuws

Forum

Vandaag werd er een update van het forum uitgevoerd. Deze was echter mislukt waardoor het forum bijna heel de dag onbereikbaar was. Na een zeer lange middag en avond is het forum terug online en is de update gelukt. Er zijn echter een aantal zaken uitgezet of verwijderd om de update te doen lukken. De lay-out van het forum is bv. nog niet over gezet en er blijkt een probleem te zijn met links die een lijst staan.

Ik probeer deze zaken zo snel mogelijk op te lossen. Kom je nog een bug tegen, laat het mij dan zeker weten.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube