21

Re: Wegenkaarten

LEO wrote:

Op de tweede kaart op 3 cm van de bovenkant, ik kan echter geen plaatsnaam ontcijferen

Ik heb er eens achter gezocht op Google Maps en ik vermoed dat die plaats in de buurt is van een dorpje genaamd Hampteau, langs de E40, maar daar ligt (nu) geen vliegveld.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

22

Re: Wegenkaarten

In verband met vliegvelden. In het boek van Bouten kom ik de naam Rossignol tegen, eigenaar van enkele vliegtuigjes onder de naam ROSSAIR. Ideaal voor het in- en uitvliegen van daders.

Re: Wegenkaarten

LEO wrote:

In verband met vliegvelden. In het boek van Bouten kom ik de naam Rossignol tegen, eigenaar van enkele vliegtuigjes onder de naan "ROSSAIR". Ideaal voor het in- en uitvliegen van daders.

Interessant gegeven LEO. Voor dat type vliegtuigjes moeten we vermoedelijk ook niet altijd zoeken naar "vliegvelden" zoals de meest mensen dat kennen. Een vlakke strook die lang genoeg is kan gerust als start/landbaan dienen voor dit type toestellen. Vandaar dat er misschien zo eentje aanwezig was in of nabij Hampteau? Any thoughts?

24

Re: Wegenkaarten

Ik ga eens rondsnuffelen op Google Maps (morgen). Indien er officiele instanties zoals bv. de Rijkswacht of de Staatsveiligheid bij betrokken zijn kan je ook de militaire (nood-) vliegvelden niet buiten beschouwing laten en zo zijn er wel her en der. Het is trouwens bewezen dat de hoofddaders (de killers) hun wapens, maskerade en voertuigen inleverden aan de hulpjes en dus handenvrij gebruik konden maken van vooraf geplande ontsnappingsroutes. Hoe zat het trouwens met de luchthaven- en spoorwegstationbewaking ten tijde van de Bende-overvallen?

Re: Wegenkaarten

LEO wrote:

Het is trouwens bewezen dat de hoofddaders (de killers) hun wapens, maskerade en voertuigen inleverden aan de hulpjes en dus handenvrij gebruik konden maken van vooraf geplande ontsnappingsroutes. Hoe zat het trouwens met de luchthaven- en spoorwegstationbewaking ten tijde van de Bende-overvallen?

Hoe en wanneer werd dat bewezen LEO (naar de inleveringen toe)? Controle naar de luchthaven toe heb ik geen idee van, maar ik neem aan dat er niet veel spoorwegpolitie met die zaken begaan waren i.a.w. de stations lagen open (volgens mijn mening althans).

26

Re: Wegenkaarten

Nogal duidelijk, niet. Auto's, wapens, kledingstukken en valse sporen werden teruggevonden. De daders niet. Dit bewijst voor mij de planning van een georganiseerde terugtocht. Bekijk het uit een militair oogpunt, aub.

27 (edited by Reckie's Son 09-12-2008 23:29)

Re: Wegenkaarten

LEO wrote:

Nogal duidelijk, niet. Auto's, wapens, kledingstukken en valse sporen werden teruggevonden. De daders niet. Dit bewijst voor mij de planning van een georganiseerde terugtocht. Bekijk het uit een militair oogpunt, aub.

Ik volg volledig je redenering LEO, en deel ook voluit je mening, maar ik dacht gewoon dat er concrete bewijzen voorhanden waren om ze te onderstrepen. Ik ben zeker niet altijd op de hoogte van de feiten, vandaar de oorspronkelijke vraag.

28

Re: Wegenkaarten

Ik volg je redenering niet echt. Als je een kaart van België neemt op die schaal, je knipt ze in stukjes en je gooit ze weg in een bos, dan heb altijd een vrij grote kans dat er op een paar van die stukjes een vliegveld(je) staat. Dat heb je nu eenmaal in klein, dichtbevolkt land. Voor mij zijn de plaatsen die onderstreept zijn belangrijker dan het feit dat er toevallig in de buurt een luchthaven ligt. De Bende trok zich bijna altijd terug naar (het zuiden van) Brussel waar ze waarschijnlijk een paar garageboxen en huizen had.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

29

Re: Wegenkaarten

Het is met vragen en zoeken dat we slimmer worden. Ik persoonlijk heb mijn eigen visie op de gebeurde feiten en tracht die te onderbouwen. Andere forumleden volgen een ander traject. Door vergelijkingen te maken komen we ergens. Dat de gruwelijke feiten  in een ge-orchestreerd kluwen zijn ontaard is te danken aan een door de politiek  gemanipuleerd onderzoek. Dat is tenminste bewezen. Voor mij gaat het niet zozeer om de daders van de moorden, maar om de opdrachtgevers. Wie gaf bewust de opdracht om mensen te vermoorden uit eigengewin. Staatsgreep of niet.

30 (edited by Reckie's Son 18-12-2008 07:39)

Re: Wegenkaarten

Ben wrote:

Ik volg je redenering niet echt. Als je een kaart van België neemt op die schaal, je knipt ze in stukjes en je gooit ze weg in een bos, dan heb altijd een vrij grote kans dat er op een paar van die stukjes een vliegveld(je) staat. Dat heb je nu eenmaal in klein, dichtbevolkt land. Voor mij zijn de plaatsen die onderstreept zijn belangrijker dan het feit dat er toevallig in de buurt een luchthaven ligt. De Bende trok zich bijna altijd terug naar (het zuiden van) Brussel waar ze waarschijnlijk een paar garageboxen en huizen had.

Ik zit me net af te vragen: waarom maak je aantekeningen op een landkaart van safehouses (of vliegvelden)? Er staat een locatie of 8 aangeduid, ik neem toch aan dat je als goed voorbereide overvaller die locaties toch gewoon kent, en ze niet op een kaart hoeft aan te brengen?