Re: Getuigenis Joël Lhost

Sebastiaan wrote:

In de lente van 1985, nadat zijn bekwaamheid tijdens een aantal missies was gebleken, - bevestigt Joël L. - wordt hij voorgesteld aan een hooggeplaatste persoon uit het Amerikaanse leger, die een post bekleedt bij SHAPE (Supreme Headquarters Allied Powers Europe), het hoofdkwartief van de geallieerde mogendheden in Europa (NATO), gevestigd in Casteau, in de buurt van Mons. Deze officier was ook - en voornamelijk - gelinkt aan de Defense Intelligence Agency (DIA), de inlichtingendienst van het leger van de VS.

Dus, de simpele boerenzoon uit de Borinage wordt voorgesteld een hooggeplaatste persoon uit het Amerikaans leger. Nonssens.

De grote Manitou ziet alles

Re: Getuigenis Joël Lhost

Sebastiaan wrote:

Omwille van deze reden werd deze interessante getuige gedurende drie dagen verhoord door de CWB in juli (...) Tegenwoordig heeft Joël L. zich teruggetrokken in het zuidwesten van Frankrijk, op 17km van Casteljaloux. Bedreigd - wetende dat hij zou praten - heeft hij meerdere kogels geïncasseerd bij hem thuis op 1 september laatsleden, en heeft zijn leven te danken aan zijn hond, die hem wist te verwittigen toen het voertuig van de schutter aankwam. Hij heeft onmiddelijk klacht ingediend bij de Franse nationale politie van Casteljaloux. Wij hebben de aangifte die hiervoor wed opgesteld kunnen inkijken en publiceren ze hier.

Joël had al gepraat toen zijn huis beschoten werd. En laat ons wel wezen, als Joël dood moest, dan was hij dood geweest, zelfs nog voor hij het zelf zou geweten hebben. Duidelijk een dwaalspoor om de CWB van de reële feiten af te leiden.

De grote Manitou ziet alles

23

Re: Getuigenis Joël Lhost

Ben wrote:

Stel dat zijn verhaal klopt, dan snap ik alleen niet zo goed waarom een vluchtroute tot aan de voordeur (bij wijze van spreken) van SHAPE loopt? Een geheime operatie - met zo'n machtige organisaties achter de schermen - zou toch niet zo'n vluchtroute plannen?

Vergeet niet dat hij voorgehouden wordt voor de Staatsveiligheid te werken. Dan is het normaal dat hij een operatie uitvoert die iet of wat verband houdt met de doelen die door deze Dienst beschermd worden.

Persoonlijk vind ik dit een heel interessante getuigenis. Als men het goed aanpakt rolt men de Bende nog op.

24

Re: Getuigenis Joël Lhost

Ik versta het ook niet zo goed? De basis van SHAPE lijkt mij wel professioneel beveiligd en rond de basis kun je bijna niet komen. En normaal moeten bezoekers op een legerbasis zich identificeren en wordt alles nauwkeurig bijgehouden! Maar het is een zeer interessante piste.

Re: Getuigenis Joël Lhost

patrick111 wrote:

Maar terug naar de essentie van dit topic: Joël. Ik vind het opmerkelijk dat deze man in 2014 plots besluit om de Bende-onderzoekers te benaderen. Daar moet een reden voor zijn. Heeft hij in de loop der jaren spijt of schrik gekregen, of is er een andere reden voor zijn plotse getuigenis?

De enige reden is dat Joël de CWB moet afleiden van de reële feiten. Maar het feit dat dit gebeurd op bevel van hogerhand maakt deze piste wel interessant, niet de getuigenis zelf.

"Ik spreek omdat het lang genoeg geduurd heeft" dixit Joël. Supernonssens!

De grote Manitou ziet alles

Re: Getuigenis Joël Lhost

Sebastiaan wrote:

Zijn beweringen werden geverifieerd op het terrein door de speurders (meer bepaald ook de gecodeerde telefoonnummers van zijn agenten bij de SDRA en de Amerikaanse DIA), wat aantoont dat zijn getuigenis serieus werd genomen door de speurders.

Dus, Joël weet na 29 jaar nog altijd de gecodeerde telefoonnummers. lol

De grote Manitou ziet alles

27

Re: Getuigenis Joël Lhost

Euh, hij kan dat ergens opgeschreven hebben. En met alle respect, maar uw commentaar op deze piste is echt niet onderbouwd. Ik hoor van verschillende bronnen dat Joël wel degelijk een betrouwbare getuige is. We weten op dit moment zeer weinig, dus kunnen we enkel afwachten.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Getuigenis Joël Lhost

Ben wrote:

Euh, hij kan dat ergens opgeschreven hebben.

Wie houdt er nu 29 jaar lang zeer belastend bewijsmateriaal bij? Ik dacht een redelijk logische gedachtengang.

De grote Manitou ziet alles

29

Re: Getuigenis Joël Lhost

Wat is er belastend aan het bijhouden van gecodeerde nummers? Hij werkte voor de staatsveiligheid, wat niet verboden is. Hij kan het ook bijhouden als een soort van levensverzekering, wat gezien de gebeurtenissen in Zuid-Frankrijk geen dom idee blijkt te zijn.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

30

Re: Getuigenis Joël Lhost

Niet Simpel wrote:

Dus, de simpele boerenzoon uit de Borinage wordt voorgesteld een hooggeplaatste persoon uit het Amerikaans leger. Nonssens.

Integendeel, het is logisch dat mensen die al dan niet rechtstreeks voor de Staatsveiligheid werken, weten wie ze moeten beschermen.

Ik ga maar geen voorbeelden geven van "simpele" boerenzonen die het ver geschopt hebben; dat is ten overvloede bewezen. U denkt misschien dat alleen "niet simpele" het ver kunnen schoppen. wink (grapje!)