271

Re: Aalst: Vlucht

Ik denk dat hun plan B was: indien ze tijdens of na de overval verhinderd werden door bv. een obstakel dat hun vlucht van de parking belemmerde, ze een granaat in de Golf zouden gooien zodat die in brand vloog en heel wat sporen wiste. Vervolgens zouden ze dan via trap achteraan de parking naar het Osbroek lopen om zo langs het smalle voetgangersbaantje naar de Mercedes te lopen die stond te wachten als plan B en zo dan weg te vluchten. Waar de Mercedes stond loopt het nu dood maar in 1985 stond daar een oud kasteeltje dat nu gerenoveerd is maar toen kon je met de auto langs tegen dat baantje naar Erembodegem rijden indien de politie van de steenweg aan Houten Hand de Osbroek moest binnen rijden.

  1. Ik denk aan een granaat omdat uit getuigenissen blijkt dat er een gangster granaten aan zijn hangen.

  2. Het kan niet anders als ze zo perfect hun planning over de vlucht maakten dat ze niet geoefend hebben van eens een paar keer van aan de Delhaize naar de Osbroek te lopen om er een eventuele tijd konden opplakken.

  3. Hoe stond de Mercedes in verbinding met de overvallers aangezien er toen nog geen gsm was? Dus dat zou verklaren dat ze met politie walkie-talkies werkten en zo eventueel alle oproepen konden mee afluisteren indien er gevaar dreigde! Want in 1985 waren de walkie-talkies die je in de winkel kocht geen fluit waard en zaten ze op frequentie 4 en iedereen had een CB en zat op ieder kanaal wat te lullen. En de politie walkie-talkies waren redelijk beveiligd want als amateur geraakte je niet op hun frequentie.

272

Re: Aalst: Vlucht

Meer en meer geraak ik er van overtuigd dat ze de pech hadden dat ze de BMW zijn voorbij zijn gevlogen en dat de bestuurder van de BMW zin had om te racen en ook dat het een snelle BMW was die ze niet konden afschudden en op de laatste moment gedesoriënteerd geraakten. Want volgens mij wilden ze ter hoogte van garage Cammaert rechts de veldweg nemen naar de militaire kazerne. Wat ook zou verklaren dat ze ergens moesten terug keren want er beweren mensen dat ze de Golf zien rijden hebben in Gooik. Wat zou kunnen wijzen dat er toch geen 2 Golfjes waren maar 1 en dat hij moest terug keren?

Misschien moeten we de reconstructie eens samen doen op de parking van Delhaize Aalst?

Re: Aalst: Vlucht

kenza wrote:

De Golf is door redelijk wat getuigen gezien op zijn vlucht maar hij is voor het laatst gezien ter hoogte van de dodenbocht nabij Kester.

Ik dacht dat de Golf voor het laatst gezien werd in Leerbeek aan de verkeerlichten, welke verkeerslichten overigens werden genegeerd door de bestuurder van de Golf.

De grote Manitou ziet alles

Re: Aalst: Vlucht

kenza wrote:

Wat ook zou verklaren dat ze ergens moesten terug keren want er beweren mensen dat ze de Golf zien rijden hebben in Gooik.

In Gooik zullen er anno 1985 veel Golfkes hebben rondgereden. Toendertijd was er in Gooik een goed draaiende VW-garage gerund door vader Van Rossem. Zoon Van Rossem, die zijn legerdienst bij de Para's heeft vervuld heeft nog bij VW in Vorst gewerkt.

De grote Manitou ziet alles

Re: Aalst: Vlucht

Die GTI knalde door het rood en zo gek was ik nu ook weer niet (getuigenis schepenzoon). Aangezien primo de Golf GTI rechtdoor de rode lichten knalde aan het kruispunt te Leerbeek en secundo de getuigenis van Joël duidelijk het zoveelste afleidingsmanoeuvre is, kunnen we het verhaaltje van de SHAPE wel vergeten. Het bewijst alleen maar dat de CWB op het juiste spoor zit.

De grote Manitou ziet alles

276

Re: Aalst: Vlucht

Het lukt mij echt niet om foto's te posten. Ik zou graag de foto posten van de oude gebouwen van Satcom op de Kesterheide. Niet die met de ballon maar die dat appart staan via die verharde veldweg dat naar steenweg Ninove-Halle gaat.

Re: Aalst: Vlucht

Beste, bespaar U de moeite. Anno 1985 kon men via de betreffende veldweg de steenweg Ninove - Halle per auto niet bereiken. Bij goed weer kon men per auto hoogstens tot aan het graf van staf De Clerck geraken. Sedert men het wachthuisje - dat zich naast het graf van staf De Clerck bevindt - tot een woonhuis heeft omgetoverd werd de volledige veldweg verhard.

Ter info: het graf van Staf De Clerck bevindt zich op het grondgebied van Leerbeek, terwijl de gebouwen van de satcom zich op het grondgebied van Kester bevinden.

De grote Manitou ziet alles

278

Re: Aalst: Vlucht

Weet ik wel en het graf is gewoon een betonnen gedenkplaat juist voorbij de ijzeren man. Ik bedoelde die veldweg niet!

Re: Aalst: Vlucht

Het graf had vroeger meer weg van een betonnen bunker en werd door de Engelsen gebombardeerd. Wij kennen geen andere veldweg die uitgeeft op de Steenweg Halle - Ninove. U wel? By the way, hoe hoog schat U den ijzeren man? Wij hebben ons huiswerk gemaakt, en U?

De grote Manitou ziet alles

280

Re: Aalst: Vlucht

Niet Simpel kan ik uit uw opmerking opmaken dat u de hypothese van kenza niet deelt?