291

Re: Aalst: Vlucht

Juist niet simpel, ik bedoelde de Ninoofsesteenweg kruispunt edingsesteenweg en inderdaad het noemt daar de Hogenberg. Ik probeerde het goed uit te leggen maar u heeft gelijk. Maar bedoelde u nu tussen Hogenberg en Schoenen De Proost of tussen Hogenberg en Halle? Mijn exuses als ik het niet goed begrijp, het is verwarrend. Ps: ik probeer u uitleg te snappen.

Re: Aalst: Vlucht

Ik begrijp U wel hoor. Maar terzake, wat was de richting van de vlucht?

De grote Manitou ziet alles

293

Re: Aalst: Vlucht

Dat is de vraag. Ik denk richting Halle of Edingen.

294

Re: Aalst: Vlucht

Aubanel wrote:

Neen, neen, neen... Ik ken de bestuurder van de BMW. En trouwens: lag de nieuwe steenweg er toen al? Ik dacht van niet. Ze zijn gevlucht via de oude steenweg Aalst-Ninove.

Aubanel, is het mogelijk die persoon te contacteren? Spreken? Verschillende forumleden wensen de vluchtweg te reconstrueren, en het zou zeer interessant zijn deze man zijn versie te horen. Met dank.

Re: Aalst: Vlucht

Ga eens naar het gemeentehuis van Gooik en vraag daar achter de gemeentesecretaris. Vriendelijke man en behulpzaam.

De grote Manitou ziet alles

Re: Aalst: Vlucht

Als ze gemiddeld 150 km/u reden op de N405 dan deden ze, wiskundig gezien, 3'28" over de afstand tussen de brug over de E40 tot aan het kruispunt De Doorn. Ze zijn om 19u50 aan de brug over de E40 gezien door een getuige. Als de wegversperring er pas stond om 19u58 is het dus mogelijk dat ze dan al een tijdje gepasseerd waren aan de De Doorn. Veel trager dan 150 km/u kunnen ze op de N405 bijna niet gereden hebben, want dan zou de wegversperring hen opgemerkt hebben.

Als je dan even verder denkt en veronderstelt dat ze ook de rest van hun route op ongeveer die snelheid hebben afgelegd, dan is het zo goed als onmogelijk dat ze pas om 20u05 door de burgemeester worden opgemerkt voor de dubbele bocht voor Leerbeek.

Er zitten precies 15 minuten tussen het moment dat ze op de brug over de E40 worden gezien (19u50) en het moment dat ze, achtervolgd door een BMW, de burgemeester voorbij snellen (20u05) aan 200 km/u als we hem mogen geloven. Tussen die punten zit, als ze via de N405 (steenweg Aalst-Ninove) en N28 (steenweg Ninove-Halle) zijn gereden, zo'n dikke 17 km (zie Google Maps). Dat betekent dat ze die route aan een gemiddelde snelheid van zo'n 70 km per uur hebben afgelegd. Niet echt hoog voor gangsters die op de vlucht zijn. Als ze de N45 hebben gepakt (via het industrieterrein-Zuid) en dan de N28, dan wordt de route maar een 1 à 2 km langer en is hun gemiddelde snelheid iets meer 70 km per uur. Dat lijkt in beide gevallen niet overeen te stemmen met de burgemeester die zegt dat ze 200 km/u reden. Goed, die 200 zal wel overdreven zijn, maar 70 zal het ook niet geweest zijn.

Kortom, als de tijdstippen kloppen en als het waar is dat ze aan de Strokapel zijn gezien door drie getuigen, dan kan het bijna niet anders dan dat ze een omweg gemaakt hebben via de kleine straten van Pamel, Roosdaal en andere dorpen uit de buurt om zo op de N28 te belanden.

297

Re: Aalst: Vlucht

[left]Juist Patrick, er zou inderdaad een verschil in zitten van ongeveer 15 minuten. Het kan niet anders of ze hebben kleine straatjes genomen via Pamel en Neigembos? Of ze hebben 5 min. gewacht op een schuilplek en dan de Mercedes te laten passeren waarmee ze in verbinding stonden via hun walkie-talkie om te zien dat hun vluchtweg veilig was van politieversperringen?[/left]

Re: Aalst: Vlucht

patrick111 wrote:

Kortom, als de tijdstippen kloppen en als het waar is dat ze aan de Strokapel zijn gezien door drie getuigen, dan kan het bijna niet anders dan dat ze een omweg gemaakt hebben via de kleine straten van Pamel, Roosdaal en andere dorpen uit de buurt om zo op de N28 te belanden.

Kan U of Kenza deze getuigenissen hard maken want dat zou zeer belangrijke informatie kunnen zijn. Zijn er nog andere forumleden op de hoogte van deze getuigenissen of is het een hersenspinsel?

De grote Manitou ziet alles

299

Re: Aalst: Vlucht

Patrick, je hebt gelijk. U berekening klopt. Als de burgemeester zijn tijdstip klopt, moeten ze de kleine veldwegen genomen hebben en ergens eventjes gewacht hebben. Maar waar? Mischien aan de bunkers van Pamel maar in 1985 was dat daar een grote modderpoel met heel diepe traktorsporen waar je u met een Golf direct vastrijdt en zeker in november. Langs Neigembos loopt het dood. En overal stonden er toen al huizen en is er klein beetje verkeer. En u berekening klopt dus moeten ze eventjes schuil gehouden hebben, mischien aan Onze Lieve Vrouw-grot in Pamel?

Re: Aalst: Vlucht

Niet Simpel wrote:

Kan U of Kenza deze getuigenissen hard maken want dat zou zeer belangrijke informatie kunnen zijn. Zijn er nog andere forumleden op de hoogte van deze getuigenissen of is het een hersenspinsel?

Ik heb alle informatie uit dit topic gehaald. Ik heb dus geen idee of het verhaal van de drie getuigen aan de Strokapel waar is. Het zou dus inderdaad leuk zijn als iemand kon bewijzen dat die getuigenissen kloppen.