31 (edited by Koen 13-09-2008 08:09)

Re: Overijse: 27 September

Swansongunsung, wat u schrijft is zeer, zeer pertinent Er zijn vrijwel vaststaande linken tussen Italië en België in dossier-Bende van Nijvel en aanslag op station Bologna, en de CCC had een zusterorganisatie in Italië, en in Italië was het de bedoeling de aanslag in Bologna en de moord op Aldo Moro, waarvoor steeds de CIA en NAVO via hun stay-behind organisatie in Italië (cfr. P2) verantwoordelijk waren, in de schoenen te schuiven van de Italiaanse zusterorganisatie van CCC.

32

Re: Overijse: 27 September

Renne, wanneer? Alleszins tijdens de eerste periode. Toen er geen overvallen meer gebeurden werd de bewaking (privé-bewaking) afgeblazen. Overijse en Aalst heb ik vernomen via de media.

Waren er undercover aanwezig? Weet ik niet. Mijn job was gesitueerd op de parking en de ingang. Met een hond mag je niet binnen in een warenhuis. De privé-bewaking was alleen op donderdag- vrijdag- en zaterdagavond.

Sluipschutters heb ik maar éénmaal opgemerkt (Colruyt-Heverlee). Met alle respect voor die agent, hij bracht uren onbeweeglijk door in een dakgoot.

33

Re: Overijse: 27 September

Dat het om één en dezelfde bende gaat in Overijse en Eigenbrakel dat is een feit, maar is men er eigenlijk 100% zeker van dat de daders van Overijse dezelfde waren dan die in Eigenbrakel?

Het is duidelijk dat ze in Aalst met meerdere GTI's waren en meerdere auto's. Dus zou het niet kunnen dat men met 2 groepen werkte. Misschien ver gezocht maar waarom is men er zeker van dat ze na Overijse door reden naar Eigenbrakel? De verklaring van Basjrami: we waren in Overijse, betekent dat dan ook dat ze in Eigenbrakel waren?

34

Re: Overijse: 27 September

Renne wrote:

Dus zou het niet kunnen dat men met 2 groepen werkte. Misschien ver gezocht maar waarom is men er zeker van dat ze na Overijse door reden naar Eigenbrakel?

Omdat ze gebruik maakten van dezelfde wapens: "'(...) en ze gebruiken dezelfde wapens, twee riotguns kaliber 12." Wat natuurlijk niet uitsluit dat er in Overijse eventueel 'hulptroepen' klaar stonden.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Overijse: 27 September

Ben wrote:

Omdat ze gebruik maakten van dezelfde wapens : '(...) en ze gebruiken dezelfde wapens, twee riotguns kaliber 12.'

Word hier dan bedoeld dat er uit balistisch onderzoek is gebleken dat het om dezelfde wapens gaat? Of spreekt men gewoon over hetzelfde type en kaliber?

36

Re: Overijse: 27 September

Dat vraag ik mij ook af,want het wil niet zeggen omdat ze alle twee riotguns gebruikten dat het daarom dezelfde wapens zijn, elke machinegeweer of pistool heeft zijn handtekening. Aangezien er nooit sprake is geweest van de mogelijkheid ga ik ervan uit dat het om dezelfde gangsters ging, aangezien ik nergens iets lees over het ballistisch onderzoek. Bv. zijn er in Overijse en Eigenbrakel moorden gebeurd met hetzelfde wapen. Maar anderzijds als je ziet hoe ze soms te werk gingen met hun ballistisch onderzoek dan kunnen we er vragen bij stellen.

37

Re: Overijse: 27 September

Ik ga er wel van uit dat de onderzoekers zo slim waren om even te vergelijken of het om dezelfde wapens ging. Ik twijfel er niet aan dat het het in Eigenbrakel en Overijse dezelfde daders waren. Maar zoals ik hierboven al zei, ga ik er wel van uit dat er in Overijse 'hulptroepen' aanwezig waren. Lees er nog maar eens de bovenste post op na op de pagina hiervoor.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

38

Re: Overijse: 27 September

Ben wrote:

dat de onderzoekers zo slim waren om even te vergelijken.

Ik ga daar ook vanuit dat het dezelfde daders waren maar als je dan ziet hoe ze in Aalst bijvoorbeeld te werk gaan. Dan stel ik mijn vraagtekens erbij.

Ik heb via via heb ik ondertussen al wat van alles gehoren gekregen, niets over de feiten maar wel over de speurders, Jumet was echt dom en lui. En diegene die er zich voor inzetten werden er op de één of andere manier gewoon uit gezet.

Dit zeg ik niet maar iemand die in cel gewerkt heeft en zelf overuren gemaakt heeft zonder er een cent voor te zien, bezeten door het dossier maar nu op non actief gezet. Men heeft een stok gezocht en heeft die gevonden. En zo zijn er nog, mensen die te ver gaan, krijgen het deksel op hun neus.

39

Re: Overijse: 27 September

Volgens mij is het onmogelijk om te zien wat hetzelfde wapen is gebruikt als er "cartouchen" mee verschoten zijn. Missien is het mogelijk als er enkel "brennekes", 't is te zeggen 1 loden bol i.p.v. vele kleine bollkekes mee verschoten zijn en de loop van de riot gun geen glad loop maar een getrokken loop was. Tis te zeggen een loop met groeven.

Is het een gladloop zonder groeven en is er niet geschoten met "brennekes" maar wel met hagelpatronen en zouden er 2 groepen geweest zijn die het zelfde merk van hagelpatronen gebruikten. Is het mijn inziens onmogelijk om te kunnen vaststellen dat dezelfde wapens gebruikt zijn.

Ik geloof ook niet dat er 2 verschillende bendes die avond actief waren, maar zijn bovenstaande feiten als gladloop en hagel gebruikt i.p.v. "getrokken loop" en "brennekes"  gebruikt kan men mijn inziens nooit weten wat het dezelfde wapens waren. Enkel het type geweer was hetzelfde dan riot gun.

Dus misschien interessant om te weten hadden die riot guns een gladde of getrokken loop en schoten ze met hagel of met een brenneke. Ik denk maar ben niet zeker dat het idd een getrokken loop was en er brennekes gebruikt waren want kort erna zijn de " riot guns " op vergunning gegaan en zijn ze van getrokken loop op gladde loop gegaan voor de sportschutter.

Dus zonder bewijzen van getrokken loop en brennekes is het mijn inziens onmogelijk om te zeggen of het dezelfde wapens waren

40

Re: Overijse: 27 September

Ik denk dat de Bende gebruik maakte van 'cartouchen' waarin 10 tot 12 loden bolletjes zaten. Volgens mij zijn dit ook maar details omdat er nog andere zaken zijn die er op wijzen dat het hier wel degelijk om dezelfde Bende gaat. Het gebruik van een Golf, de drie personen ('killer', 'reus' en de 'oude') en zoals je kan zien in de reconstructie van de overval in Eigenbrakel: de grote haast om te vertrekken. Ze vergaten zelfs bijna het geld.

Dit doet vermoeden dat ze die avond nog andere plannen, waarschijnlijk een 'grotere' slag in Overijse. Als je weet dat ze om bijna tien na acht 's avonds in Eigenbrakel hun overval begonnen, en als je weet dat de winkels op vrijdag om negen uur sluiten, dan is het belangrijk om geen tijd te verliezen. Zeker als je twee winkels op één avond wil overvallen.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube