Re: Aalst: Vlucht

Ziehier een mogelijkheid:

Aan de rode lichten in Leerbeek zou ik rechtdoor vlammen om de schijn te wekken dat ik richting Halle rijdt. In dat opzicht kan ook het valse bomalarm in Halle daaraan worden toegedicht. Daarna zou ik wat vaart minderen om niet meer op te vallen en aan de Kwadebeekstraat links afslaan om zo via de Kerkveldstraat op de N285 uit te komen. Hier sla ik rechts af richting Asse en rijdt tegen ca. 100 km/h om niet op te vallen.

Als ik vastgesteld heb dat ik niet wordt achtervolgd sla ik aan het kruispunt de "Belle Triene" links af en ben zo in Gooik op de stuivenbergstraat die overgaat in de drie Egyptenbaan. Mooie 2 vaksbaan, niet te veel verkeer en rijdt verder tegen 90 km/h om niet op te vallen. Ik zou dan kunnen links afslaan aan de Kindekesstraat, heel rustig straatje en passer rechts 1 huis. Dan opgelet want er volgt een linkse bocht van 90° en daarna passeer ik nog een mooie witte villa aan de rechterkant.

En nu zeker opgelet, want er volgt een rechtse bocht van 90°. Wie daar zijn weg niet kent zou wel eens kunnen rechtdoor rijden en zo terecht komen op de oprit van een andere mooie witte villa. Deze witte villa is volledig omheind en lijkt redelijk goed beveiligd. Wie daar woont weet ik niet. Ik heb dat wel eens gevraagd maar de mensen deden daar nogal geheimzinnig over. "Daar woont iemand van de SHAPE", meer kreeg ik niet te horen. En nu Kenza, U hoeft geen namen te noemen, maar waar juist werd de Golf GTI opgemerkt in Gooik?

De grote Manitou ziet alles

312

Re: Aalst: Vlucht

Niet simpel, alvast bedankt voor de reactie en de heel gedetailleerde uitleg. Op het forum was er iemand die de Golf gezien heeft maar ik zit het te overlezen maar vindt het niet terug. Sommigen dachten dat het een tweede Golf was, wat deze redenering zou kunnen verklaren.

Re: Aalst: Vlucht

Niet vergeten Kenza, als er 2 Golfs GTI zijn heb je 2 maal de kans om te worden ontdekt. Ik persoonlijk geloof niet 2 of meerdere Golfs GTI. Een overval moet snel en zo eenvoudig mogelijk gebeuren.

Ook nog, de gedetailleerde uitleg is maar 1 mogelijkheid. Aan de rode lichten van Leerbeek mag je zowel rechtdoor, links of rechts afslaan. Wie zijn weg kent of de zaak bestudeert heeft kan via talloze wegen en/of wegeltjes terug keren naar wie of wat hij/zij wil. Maar via de kleine baantjes is niet altijd aangeraden. Als je dan een tegenligger ontmoet, moeten er sowieso (kleine) manoeuvres worden uitgevoerd. En het is niet de eerste keer dat er dan een auto komt vast te zitten.

De grote Manitou ziet alles

314

Re: Aalst: Vlucht

Niet simpel, mijn excuses. Ik had u verkeerd ingeschat, heel goede beschrijving!

Re: Aalst: Vlucht

Excuses aanvaard maar niet nodig. Voor mij mag het gerust eens vlammen dat geeft dikwijls goed resultaat. Enne, we zijn toch geen kinderen meer hé.

De grote Manitou ziet alles

316

Re: Aalst: Vlucht

Niet simpel, wat denk jij?

Re: Aalst: Vlucht

Als je de vlucht bedoelt het volgende; vertrokken vanuit Delhaize richting Ninove N405, aan de industrielaan rechts afgeslagen tot aan de N45, dan richting Ninove en éénmaal over het bergje gestopt om het kofferdeksel te sluiten (waarschijnlijk grondgebied Denderleeuw), dan vol gas tot aan de rode lichten van Leerbeek. Vanaf hier werd de Golf GTI niet meer opgemerkt, en de terugkeer is één scenario. Ik begin wel meer en meer te denken dat de manoeuvres in het bos van Houssière een soort misleiding zijn. De Bende van Nijvel die zich zowel voor als na een overval opvallend laat opmerken. Dat vind ik een beetje te veel van het goede.

De grote Manitou ziet alles

318

Re: Aalst: Vlucht

Van de drie schoten die Nevens lostte belandden er twee in een rolluik, aan de overkant van de straat 50 meter verderop. Aan de inslagen kon je zien dat hij hoog schoot, dus over de Golf of rechts er naast. Werd er ooit uitgeloten dat er geen inslag van het eerste of derde schot te vinden was? Bij dat bewuste schot moet hij dan anders gericht hebben, ondanks dat hij in een snelle serie schoot. Tot op vandaag moeten we er van uitgaan dat net dat ene afwijkende schot mogelijks een eind maakte aan het Bendeverhaal?

319

Re: Aalst: Vlucht

Ik merk dat de foto van het rolluik hier gepost werd op 8-12-2011. Deze twee inslagen en de derde inslag een stuk steen weg. Dat was de derde inslag die ik bedoel. De schoten komen van links en zijn wel degelijk de schoten van Nevens. Deze schoten komen van links (richting Houten Hand, vluchtrichting) Op deze afstand is een schot van een riot niet meer zo geconcentreerd, en de inslagen zouden veel groter zijn. Van uit de Golf werd er in die richting niet geschoten. Waar blijft het fatale schot voor de killer?

320

Re: Aalst: Vlucht

Correctie. Schoten komen van rechts (voor we gaan muggeziften) Van rechts is trouwens onmogelijk omdat daar een zijgevel van een huis staat