Re: Aalst: Vlucht

"Ca va docteur" trekt niet slecht op "pas de docteur". Misschien heeft men het wel mis gehoord. Het zou een heel verschil maken. Dat men de moeite zou genomen hebben om een andere Golf in brand te steken lijkt me straf. Ben je daar zeker van? Wellicht zijn ze zich van een hoop overbodig geworden spullen gaan ontdoen nadat de killer killed was. Terwijl er ene zo dicht bij zou gestaan hebben dat hij 'docteur' kon verstaan. Dat lijkt me ook straf.

Mogelijk stond de GTI met de dooie reus ergens in een garagebox. Of in een vrachtwagen. En hebben ze heel die reus aan mootjes gehakt en de Golf idem. En liggen ze dus inderdaad ergens op een vuilhoop. Eerst creperen en dan op de vuilhoop gesmeten worden. Net goed voor die kutreus. Wie begint er te zeggen dat hij ook op het stort kan begraven liggen? Mr. Vos? Hij kan daar dus wel eens gelijk hebben. Wie zegt trouwens dat die getuigen die plots na 20 jaar zijn komen opduiken die hulzen daar niet zélf weggesmeten hebben. Om hun eens goed te amuseren? Je hebt van die types. Hier op het forum ook vrees ik.

12

Re: Aalst: Vlucht

Renne wrote:

Dus de enige die hulp nodig had was hij, maar waarom gebeurd dat dan 1 dag nadien in het bos?

Misschien was er op dat moment gewoon een dokter meegegaan.

Columbo wrote:

Dat men de moeite zou genomen hebben om een andere Golf in brand te steken lijkt me straf. Ben je daar zeker van?

Ja, daar ben ik zeker van. De in brand gestoken Golf was de Volkswagen die in Erps-Kwerps was gestolen. Die werd onder andere gebruikt bij de overval in Eigenbrakel en Overijse, maar niet in Aalst.

Columbo wrote:

Terwijl er ene zo dicht bij zou gestaan hebben dat hij 'docteur' kon verstaan.

De man die het gehoord heeft was de eigenaar van een frituur bij de draaikom van het kanaal Brussel-Charleroi. Hij was enkele keren het slachtoffer geweest van een inbraak en toen hij die nacht wagens hoorde stoppen, dacht hij dat het weer van dat was. Hij luisterde aandachtig en hoorde toen twee mannen tegen elkaar praten en hoorde onder andere 'ça va docteur'. Ik vind dat je toch een groot verschil hoort tussen pas de docteur en ça va docteur, zeker als franstalige moet je dat verschil horen.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Aalst: Vlucht

Volgens de website van CWB zijn ze gewoon niet zeker of de Golf die in Aalst gebruikt werd nog steeds degene was die in Erps-Kwerps gestolen werd. Het was wél die wagen die maandag In het Bois de la Houssière uitgebrand teruggevonden werd.

Er staat niet eens bij of het een twee- of vierdeurs was. En daar zou net discussie over zijn. De wapens die ze gebruikten waren dezelfden. Was de wagen misschien herspoten? De CWB zou zelf een fatsoenlijke website moeten maken met zoveel mogelijk feiten die ze kwijt kunnen of willen. Nu doen er soms spookverhalen de ronde. Of je weet toch niet goed waarop je te baseren.

14

Re: Aalst: Vlucht

Columbo wrote:

Volgens de website van CWB zijn ze gewoon niet zeker of de Golf die in Aalst gebruikt werd nog steeds degene was die in Erps-Kwerps gestolen werd. Het was wél die wagen die maandag In het Bois de la Houssière uitgebrand teruggevonden werd.

De Golf die in Erps-Kwerps gestolen is, is in brand gestoken en terug gevonden in het bos. Maar volgens CWB is hij niet gebruikt in Aalst. Dat is een zekerheid. En de Bende bezigde waarschijnlijk wel 3 GTI's in Aalst. Maar diegene die ze gevonden hebben was niet diegene die de overvallers gebruikt hebben.

Columbo wrote:

De CWB zou zelf een fatsoenlijke website moeten maken met zoveel mogelijk feiten die ze kwijt kunnen of willen. Nu doen er soms spookverhalen de ronde. Of je weet toch niet goed waarop je te baseren.

Je moet niet te veel vertrouwen hebben in CWB.

CWB-onderzoeksleider Eddy Vos oppert: "Tja, en naar de dokter konden ze moeilijk gaan". De Bende Haemers had ook een dokter achter de hand, dus zo onwaarschijnlijk is het niet.

15 (edited by club_le-happy-few 09-06-2008 18:16)

Re: Aalst: Vlucht

Het Nieuwsblad » Doktersvrouw thuis brutaal vermoord
Het Nieuwsblad » Gangsters maken 40.000euro buit in AXA-kantoren

16

Re: Aalst: Vlucht

Ik snap niet goed wat beide verhalen met de laatste vlucht van de Bende te maken hebben?

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Aalst: Vlucht

Is het toevallig dat de doktersvrouw omgebracht is. Vergezocht, maar je weet het nooit.

18 (edited by Reckie's Son 10-12-2008 00:44)

Re: Aalst: Vlucht

Herr Flick wrote:

Ik weet niet precies met wat er geschoten is, maar ik dacht dat het om een revolver ging. De meeste politie revolvers hebben een kaliber .357. Dit zijn wapens met wat ze noemen stopkracht, als ge ooit een .357 gezien hebt en ge zet daar ne 9 mm tegen  dan zie je het verschil.

Er werd zowel gevuurd (door agenten dan wel te verstaan) met een revolver als met een pistool. Vanuit de revolver werden echter geen .357 Magnums verschoten en ook geen .38 Special, maar 9mm patronen, uit het pistool werd FN 7.65mm verschoten, ook wel gekend als .32 ACP.

Niemand werd dus geraakt met een .357 of .38 dat is alvast zeker. De daders droegen ook meer dan waarschijnlijk vesten, die de genoemde kalibers waarmee werd gevuurd, 9mm para en 7.65mm veelal zouden tegenhouden (indien de vest het shotspunt dekt natuurlijk). De drager van de vest zal er in veel gevallen enkel gebroken rib(ben) en/of kneuzingen aan overhouden. Verder denk ik ook wel dat ze aan een "gewillige" arts konden komen indien nodig, en in veel gevallen (stel de man werd geraakt in het been, kogel raakte geen bot en ging in/uit) kan een urgentieverpleegkundige (of iemand met vergelijkbare kennis) je ook al een heel eind op weg helpen, uiteraard word dat indien mogelijk niet in een bos uitgevoerd.

Re: Aalst: Vlucht

Ik zat zonet nog even in het hoofdstuk Aalst te lezen op de site hier, voornamelijk naar zaken die verband houden met "de laatste vlucht", en moet toch concluderen dat we over heel weinig zeker kunnen zijn. Een pak tegenstrijdige verklaringen ook trouwens. 

Vooral zit ik me nu af te vragen waar Vos en de Cel Waals Brabant het nu eigenlijk uit afleiden (zeg maar heilig van overtuigd zijn) dat de "Killer" dood zou zijn. Gedood of zeer zwaar verwond na de raid in Aalst. Waarop baseren ze hun redenering?

Als je trouwens het verslag leest van Eddy Nevens, en je leest de reconstructie waarop o.a. Vos zich baseert, is dat ook al een dag en een nacht verschil, op zijn minst gezegd. Ik dacht ook eens ergens te hebben gelezen dat de "Reus" in Aalst als laatste zou zijn ingestapt, wat is daar van aan?

20

Re: Aalst: Vlucht

Volgens wat ik weet zou een persoon met een wapen in de aanslag eerst van de parking zijn gestapt, de Geraardbergsestraat op. De Golf volgde deze persoon en ik denk dat de wagen achteruitreed, dus met de openstaande koffer eerst. Deze persoon heeft op straat nog een paar keer geschoten en is dan ingestapt en heeft de koffer dichtgedaan (althans volgens Eddy Nevens).

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube