321

Re: Aalst: Vlucht

Ik geloof niet dat de killer geraakt is, bv. door zijn kogelvrije vest, als het al raak was.

322

Re: Aalst: Vlucht

Dit dacht ik ook kenza, ik dacht dan ook dat de killer robotfoto 10/14 was zoals ook steeds wordt gezegd. Een friturist heeft deze echter twee dagen na de feiten samen met de De Staerke's en een oudere man over de vloer gehad, met laarzen en broeken onder de modder, duidelijk hard gewerkt (uitgehongerd).

Nu zag ik hier uit een getuigenis van een franstalig iemand vlak na de feiten, die hier op het forum gepost was, dat de killer in de delhaize iemand groot was. De grootste van de groep. (Ook degene die de koffer met de buit droeg zou vrij groot zijn geweest en manken). Dan kan het toch zijn dat deze persoon omgekomen is m.i.

Overigens zie ik dat hier gesproken wordt over 1 of 2 Golf GTI's, maar ik meende ergens op het forum gelezen te hebben (ik vermoed bij de getuigenissen?) dat iemand sprak over een Golf GTI met drie inzittenden waarachter een mercedes reed, met eveneens drie inzittenden.

323

Re: Aalst: Vlucht

Ik denk dat het woord reus een mythe is. Het zal een grote persoon geweest zijn en de andere twee kleiner van gestalte. Ik geloof ook wel dat de Golf samen was met een tweede wagen. En vooral dat ze politie- of rijkswacht-walkie talkies bij hadden.

324

Re: Aalst: Vlucht

Ze waren met 3: Wie komt er in aanmerking om de chauffeur te zijn? Wie komt er in aanmerking om de reus te zijn? Wie was de derde dader bij de overval in Aalst? Ik heb samen met een paar forumleden al eens de mogelijke vluchtroute gedaan. Ik heb ze al meermaals eens alleen gedaan. We hebben het al met een Golf 1 gti gedaan uit 1983. Dus de chauffeur moet heel goed zijn vluchtroute ingestudeerd hebben en moet naar het schijnt heel goed kunnen rijden hebben. Dus moet hij dat stuk een paar keer geoefend hebben. Wie komt hiervoor in aanmerking?

325

Re: Aalst: Vlucht

Iedereen uit Waals-Brabant die regelmatig in de discotheken van Hekelgem rondhangt, kent de sluipwegen om terug naar huis te rijden met de kleinste kans op alcoholcontroles. Niet noodzakelijk voorbereiding dus, eerder vertrouwdheid met de route.

326

Re: Aalst: Vlucht

Trojan, om via sluipwegen van Hekelgem naar richting Gooik te rijden dan rijdt je via klooster Hekelgem zo de Grotberg dan Liedekerke, Pamel. Niet via Aalst.

327

Re: Aalst: Vlucht

Wat de vluchtweg aangaat blijft de prangende vaststelling, na Kester zijn ze niet meer gezien. Dus waar is de Golf met inzittenden gebleven?

328

Re: Aalst: Vlucht

Gisteren nog eens alles opnieuw gedaan. Van Aalst tot het laatste punt waar ze gezien zijn in Kester, kruispunt Hogenberg. De Golf is tot daar heel veel gezien geweest en daar ineens stopt het. Hij is nooit meer gezien! Aangezien het geen spoken zijn en mensen niet in het niets kunnen verdwijnen en vooral geen Golf gti. Dat de auto geperst is bij een schroothandelaar daar geloof ik niet in want dan had je bv. de schroothandelaar - aangezien de gruwelijke laffe feiten - die met der tijd wel al zou gepraat hebben (voor de gouden tip). Je hebt ook heel weinig schroothandelaren in de directe omgeving met een autopers: een in Okegem, twee in Brussel, een in Gent, een in Dour maar dat lijkt mij heel onwaarschijnlijk.

In brand is de Golf ook niet gestoken want dan had zeker iemand hem gevonden. Ofwel is hij in een water gedumpt? Het kanaal Brussel-Charleroi is afgevaren met een peilboot en alle wrakken zijn er uitgehaald in 1999 (geen Golf gti). De Dender is ook al meermaals afgevaren met een peilboot en alle wrakken zijn er uitgehaald in 2009. Het kanaal Ath-Blaton is in 2010 volledig uitgebaggerd (geen Golf gti). Het kanaal Nimmy-Peronnes is vorig jaar uitgebaggerd (geen Golf gti). De Schelde kan niet wat het is al slip aan de oever en bij eb zou je hem zien staan. In het midden van de Schelde met een boot hem dumpen op de plas van Doel of de plas van Bernisart lijkt mij heel onwaarschijnlijk. De rivier de Sam in Ronquières kan ook niet aangezien hij tot soms boven zijn waterpeil dichtgeslipt is. De Samber is in 1999 ook volledig uitgebaggerd (geen Golf gti) en de Maas hebben ze in 2012 eens een paar weken bijna droog gezet want je kon ze over wandelen. Er liepen er daar wel 200 mensen met een metaaldetector.

Wat blijft er over: de oude arm van het kanaal Brussel-Charleroi in Ittre dat 2,5 meter diep is en voor een stukje grenst aan het Bois de la Houssières. Of de steengroeve van Rebeq maar daar staat geen water in. De steengroeve van Écaussinnes lijkt mij heel onwaarschijnlijk omdat je daar maar op een plek een auto kan dumpen en het is daar juist niet diep. Het meest waarschijnlijke is de de verlaten steengroeve van Lessin (niet die waar iedereen gaat duiken) maar de verlaten steengroeve met het modderige water die 54 meter diep is en waar je zelfs nu nog gemakkelijk met de wagen aankunt (juist met 2 man een rotsblok opzijschuiven. Aangezien Madani Bouhouche een diepzeeduiker was dan weet hij dat er in de andere steengroeven gedoken werd en niet in de verlaten steengroeve van Lessines, want het water is te modderachtig van de bron die steentjes en modder spuwt.

Re: Aalst: Vlucht

Was die duikclub er toen al in de steengroeve van Lessines? Volgens mij is dat nog vrij recent en wordt die niet uitgebaat door Vlamingen? Lessines ligt dan wel weer op de grens met Overboelare en Everbeek (waar Heroïne werd versneden voor West-Europese markt) die in verband gebracht worden met illegale wapen- en drugstrafiek (bepaalde namen uit boek van Bouten, die hier ook in de wapentrafiek-topic besproken worden). En zo kan je dan weer uitkomen bij Farcy.

Dit is ook allemaal vrij dichtbij Kester, Rebecq, Chièvres, Aalst (allen binnen 30 min. bereikbaar)...

Maar België is dan 'toevallig' ook een klein land waar alles dicht op elkaar ligt, en waar je daardoor altijd alles wel kan aan elkaar linken. Maar daar schieten we niets mee op. Je moet je dan ook kunnen inbeelden in die tijd: de wegen, ... Wie zegt dat die vluchtroute geen schaduwpiste is? Al lachen zegt een zot vaak de waarheid: De Bende van Hofstade.

Volgens mij ligt de sleutel van deze feiten in Aalst zelf, en niet ergens in Brussel of Wallonië (hooguit een gedeelte van de uitvoerders).

330

Re: Aalst: Vlucht

De steengroeve waar er nu gedoken wordt daar is de bodem al 1000 keer afgespeurd door de duikers die komen oefenen. Club le happy few, waarom ligt de sleutel volgens u in Aalst zelf?