Re: Getuigenis René De Witte

Beste dim, ooit enig mogelijk verband gevonden tussen OTS, Aalst en de Bende van Nijvel? Ik in elk geval niet.

12 (edited by Hestur 21-08-2011 22:48)

Re: Getuigenis René De Witte

René De Witte wrote:

Het blijft me verbazen dat men nooit meer aandacht heeft besteed aan de vluchtweg. Het spoor liep inderdaad naar het rusthuis waar er, inderdaad, een Mercedes stond. Dat weet ik van iemand die er in de buurt woonde.

Ik heb die vluchtroute door het Osbroekpark enkele maanden terug verkend. Er lopen nogal wat paden, waardoor er heel wat potentiële vluchtroutes zijn. Begin daar maar eens te zoeken. Het rusthuis is zeer eenvoudig te vinden, wat in een pikdonker bos natuurlijk nodig is. Men moet simpelweg de parking bij de delhaize aflopen en 30 meter verder aan het eerste kruispunt (aarden weg) naar rechts afslagen. Dan volgt men het pad, dat licht kronkelt en achter de huizen van de ninovesesteenweg doorloopt, altijd rechtdoor, voor iets meer dan een kilometer. Zo komt men op de orangeriestraat, een doodlopend straatje. Het terrein maakt dat men in de orangeriestraat niet zo zichtbaar is: ideaal om je te verbergen met je auto.

Mijn conclusie: in praktisch elk opzicht een ideale vluchtroute. De overval was minutieus voorbereid.

Re: Getuigenis René De Witte

Een zeer interessante oude getuigenis. Dat van de nadar daags nadien op de Dokusberg is nieuw voor mij. Imo is de Dokusberg een belangrijke plaats mbt de overval in Aalst. Men kon van daaruit perfect zien wat er zich afspeelde op de parking van de Delhaize.

Als je uitgaat van een psychopaten opdrachtgevers scenario is het waarschijnlijk dat ze de overval (vanop een relatief veilige plaats) hebben bij gewoond. Zij konden zich te midden van het tumult perfect richting Mercedes begeven langs het Osbroek.

14

Re: Getuigenis René De Witte

Verkeerd spoor wat betreft die Mercedes. Die was eigendom van een wegvluchtend koppel met kinderen die tevens getuigen waren. Staat beschreven in het boek Fort Chabrol (fictie gebaseerd op werkelijkheid). Maar in dit geval is het dus werkelijkheid.

15

Re: Getuigenis René De Witte

Er is inderdaad een auto de Docusberg naar beneden gereden in paniek. Het koppel met kinderen ging op de vlucht langs het bospad en probeerde zo te vluchten in de tuinen die in het bos aansloten. Ze lieten de auto beneden achter.

Het is onmogelijk om met een auto van Docusberg naar het rusthuis te rijden, de paden zijn niet toegankelijk en te smal. De Mercedes aan het rusthuis was wel degelijk een vluchtauto van de tweede groep huurlingen. De mythe moest blijven bestaan dat de Bende uit drie man en een Golfje bestond, de Mercedes stond om 19.20 eerst nog op de parking voor de ingang achter.

Waarschijnlijk liet hij daar de andere uit en reed dan naar plaats van afspraak. De chauffeur was rond de vijftig snor kort haar mager en grijs. Dit is de waarheid door eerste lijn getuigen, aan mij zelf verteld.

16

Re: Getuigenis René De Witte

Een man van rond de 50 die zal dan waarschijnlijk ook al zijn lepel gelegd hebben. Er gaan er niet veel meer van overschieten die kunnen praten. Is er een robotfoto van deze persoon?

17

Re: Getuigenis René De Witte

Bedankt voor de bevestiging David. De fantasie slaat hier soms op hol ... Niet abnormaal natuurlijk als justitie ons bijna 40 jaar laat fantaseren. Heb hier de laatste dagen al een paar dingen gelezen die onjuist zijn. Te veel om elke keer tussen te komen. Niet dat ik alles weet he, jammer genoeg niet. En voor de echte nieuwkomers, jullie zijn begonnen aan een boek van duizende bladzijden. Proficiat dat jullie er aan begonnen, het is nodig dat dit" verhaal" blijft bestaan. Blijft geanalyseerd worden. En vergeet niet dat er in elke hooiberg een speld zit.

Re: Getuigenis René De Witte

Is een Mercedes een vervangende auto om weg te komen van een aanval? Aangezien sommigen het hebben over een tweede Golf, zou het niet gepast zijn geweest om deze auto als reservewagen te plaatsen?