Beste dim, ooit enig mogelijk verband gevonden tussen OTS, Aalst en de Bende van Nijvel? Ik in elk geval niet.

12 (edited by Hestur 21-08-2011 22:48)

René De Witte wrote:

Het blijft me verbazen dat men nooit meer aandacht heeft besteed aan de vluchtweg. Het spoor liep inderdaad naar het rusthuis waar er, inderdaad, een Mercedes stond. Dat weet ik van iemand die er in de buurt woonde.

Ik heb die vluchtroute door het Osbroekpark enkele maanden terug verkend. Er lopen nogal wat paden, waardoor er heel wat potentiële vluchtroutes zijn. Begin daar maar eens te zoeken. Het rusthuis is zeer eenvoudig te vinden, wat in een pikdonker bos natuurlijk nodig is. Men moet simpelweg de parking bij de delhaize aflopen en 30 meter verder aan het eerste kruispunt (aarden weg) naar rechts afslagen. Dan volgt men het pad, dat licht kronkelt en achter de huizen van de ninovesesteenweg doorloopt, altijd rechtdoor, voor iets meer dan een kilometer. Zo komt men op de orangeriestraat, een doodlopend straatje. Het terrein maakt dat men in de orangeriestraat niet zo zichtbaar is: ideaal om je te verbergen met je auto.

Mijn conclusie: in praktisch elk opzicht een ideale vluchtroute. De overval was minutieus voorbereid.