1

Topic: Foto blond kind

In de uitzending van Panorama uit de jaren '90 komt Bultot aan het woord, die het heeft over de aanwijzingen die leiden tot zijn informele beschuldiging. Hierbij noemt hij de spullen in het bos van Houssières, waaronder er een foto zou zijn geweest van een blond kind.

Weet iemand hier meer over? We zoeken allicht iemand die een blond kind heeft of vroeger een blond kind was? Mogelijk een overleden kind? Of een petekind?

Re: Foto blond kind

Ik heb daar iets over. Ik zoek het op. Volgens Bultot waren die voorwerpen daar neergelegd om hem te compromitteren. Men wilden hem het zwijgen opleggen, ook al was hij in Paraguay. Zijn repliek daarop in de pers was: let op, ik zou wel 's kunnen gaan praten!

3

Re: Foto blond kind

Jean Bultot tegenover Guy Bouten:

"In het bos van Houssière trof men een brandhaard aan. Naast cheques afkomstig van de Delhaize van Overijse vond men een stuk tekst van mijn speech, amper vier woorden, ik ken ze van buiten: genou, ventre, centre de douille... Verder nog de foto van een blond jongetje, mijn zoon. Wat wou men aantonen?"

Bouten: Denk eens goed na. Wie kon in het bezit geraken van zo'n tekst en de foto van jouw zoon?

"Mijn woning bevond zich in het penitentiair domein. Dagelijks kwamen er gevangenen de boel kuisen. In januari 1985 heeft men in café Le Non-Stop in Elsene mijn identiteitspapieren gestolen. En in augustus was er die fameuze huiszoeking waar iemand van de Staatsveiligheid opdaag de en mijn aktetas meenam."

Bron: De Bende van Nijvel | Guy Bouten

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Foto blond kind

Ik citeer letterlijk uit de nota's van Willy Acke, met weglating van namen.

Bois de la Houssière
9.11.1985 13.30
foto blond meisje
geruit hemd
insigne 5 aW (?, S aW, S &W, 5 & W) - originele foto 's zijn weg op labo PJ
!! foto C (xxxx)??
foto 's via familie of M (xxxx)
quid treinticket

5

Re: Foto blond kind

Of het om een meisje of een jongen gaat is dus niet duidelijk? (Mogelijk iemand met kortgeschoren haar, in die tijd was het ook gangbaar om meisjes bros te scheren, dat zou de haarkwaliteit later ten goede komen.)

Re: Foto blond kind

kleur, blond meisje.

Re: Foto blond kind

Wilt dit zeggen dat er 2 foto's gevonden zijn? En dat de originele foto van het meisje verdwenen is? Of is de foto van het meisje een vrouw?

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

8

Re: Foto blond kind

Het boek de Bende: een documentaire spreekt over een foto van een vrouw met blond haar (info die Walter hierboven bevestigt). Maar zoals je hierboven ook kan lezen, heeft Bultot het over een foto van zijn eigen zoon. Dus wat is het nu?

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Foto blond kind

Ik heb altijd verstaan dat het om een foto ging waarop een vrouw en een kind met blond haar samen opstonden. Maar blijkbaar gaat het om meerdere foto's.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.