1

Topic: Boek: De Bende van Nijvel - verraad, manipulatie, geheime diensten

In februari komt het nieuwe boek van Guy Bouten uit bij uitgeverij Van Halewyck. 288 bladzijden speurwerk. Bovendien is er in maart een lezing in Cultuurcentrum "De Leest" in Izegem.

Re: Boek: De Bende van Nijvel - verraad, manipulatie, geheime diensten

De titel van het boek is: "De Bende van Nijvel - verraad, manipulatie, geheime diensten"

ISBN: 978-94-6131-366-9
288 blz

Meer info » issuu.com (pag. 9)

3

Re: Boek: De Bende van Nijvel - verraad, manipulatie, geheime diensten

Bedankt voor de info. Ik wist dat er een derde boek ging komen dit jaar, maar had het alleen niet zo vroeg verwacht. Voor de volledigheid hier de info uit de folder:

De laatste puzzelstukjes van het Bendemysterie vallen eindelijk op hun plaats.

In de jaren tachtig sloeg de Bende van Nijvel toe en het hoe, wat en waarom blijft de gemoederen beroeren. De opdrachtgevers van de Bende bedienden zich van de 'Strategie van de Spanning', een manier om de publieke opinie te manipuleren door desinformatie en terroristische acties. Daarvoor deden ze een beroep op leden van de Staatsveiligheid, rijkswachters, militairen en huurlingen, maar ook op extreemrechtse bewegingen en criminelen. De Bende ging schuil achter de façade van een netwerk dat in het leven was geroepen om het hoofd te bieden aan een communistische inval. Tegelijk bleef ze het zichtbare deel van een maffioos drugs- en wapenhandelnetwerk dat banden had met de CIA en de Mossad.

De auteur beschrijft zijn zoektocht en leidt de lezer door een kluwen van geweld, corruptie, valse sporen en chantage. De Bende bleek een puzzel met ontelbare losliggende stukjes. Guy Bouten past ze alle mooi in elkaar.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Boek: De Bende van Nijvel - verraad, manipulatie, geheime diensten

Duidelijk de lievelingspiste van noorderling die weer 25 € zal kunnen uitsparen! lol

5

Re: Boek: De Bende van Nijvel - verraad, manipulatie, geheime diensten

Ik hoop van harte dat de flaptekst de belofte waarmaakt en dat de 'ontelbare losliggende stukjes' door Bouten 'alle mooi in elkaar' worden gepast. Als zijn pasvorm 'Beersel' zou zijn, dan kan dat m.i. lukken. Laat ons hopen.

Re: Boek: De Bende van Nijvel - verraad, manipulatie, geheime diensten

Hoop lijkt me niet terecht want dan was Bouten wel naar het gerecht gegaan. En inderdaad Mero wink, dit genre (speculatief sensatie) is niet mijn favoriet, doch deze man verdient een pluim, want hij schijnt wel erg hard te werken en werkelijk met iedereen de laatste jaren die ooit genoemd is, in gesprek gegaan. Het is zeker een vorm van onderzoeksjournalistiek. Bouten is daarnaast ook slim in de commercie: hij voelt uitstekend aan wat zijn lezers willen. En dat verkoopt, en is te respecteren.

7

Re: Boek: De Bende van Nijvel - verraad, manipulatie, geheime diensten

Denk maar niet dat Bouten zijn conclusies nog niet met het gerecht heeft gedeeld.

8

Re: Boek: De Bende van Nijvel - verraad, manipulatie, geheime diensten

Het nieuwe boek van Guy Bouten - De Bende van Nijvel. Verraad. Manipulatie. Geheime diensten - verschijnt op 14 februari bij Uitgeverij Van Halewyck. En voor een goed begrip: ik ben niet Guy Bouten.

Re: Boek: De Bende van Nijvel - verraad, manipulatie, geheime diensten

Het boek ligt vanaf vanmiddag in de winkels van De Standaard boekhandel.

Kumbaya, it never hurts to help !

10

Re: Boek: De Bende van Nijvel - verraad, manipulatie, geheime diensten

Meteen lezen, zou ik zeggen. Het loont de moeite...