Re: Aalst: Vlucht

Renne wrote:

In Aalst zou er iemand te veel en iemand te weinig vermoord zijn, maw iemand is vermoord die eigenlijk niet zou vermoord mogen worden. Stel dat we die piste volgen zou het mogelijk zijn dat de Bende van Nijvel zelf iemand zou liquideren uit zijn eigen groep, bv. de man die de fout maakte (indien hij al een fout maakte).


Dat zou natuurlijk altijd kunnen, al lijkt het met niet echt waarschijnlijk dat dat het feit zou zijn. Waarom spreken we trouwens altijd over een gewonde/dode aan de zijde van de Bende? Is dat niet door de 2 getuigen en de hypothese die Vos daaruit trekt? Of zijn er ook maar enige andere redenen om zoiets aan te nemen, of in die richting te gaan denken? Volgens mij niet, maar zoals eerder gezegd ben ik zeker geen Bende-expert en daarom dus niet altijd van alle feiten op de hoogte.

32

Re: Aalst: Vlucht

Reckie's Son wrote:

Waarom spreken we trouwens altijd over een gewonde/dode aan de zijde van de Bende? Is dat niet door de 2 getuigen en de hypothese die Vos daaruit trekt?


Eigenlijk is men daar over begonnen omdat de Bende van Nijvel geen acties meer ondernam. Volgens profilers had men te maken met een psychopaat en zo'n mensen kunnen niet stoppen uit hun eigen. Zo dus moeten er hem iemand uitgeschakeld hebben, dat is één van de theorieën, hé.

Maar ik denk toch eerder aan getrainde huurmoordenaars, de opdrachtgevers heeft een plan, bv. de Delhaizes, 1 of/en meerdere personen moet men proberen uit te schakelen. Voor de opdracht kregen ze zoveel en na de opdracht de rest indien deze goed was afgelopen. Mogelijk is er in Aalst iets fout gegaan? Wie zal het zeggen, het word gezegd maar er gaan zoveel verhalen rond. Stel dat het zo was, is hier de samen werking gestopt, maar de daders wouden toch hun geld en begonnen de opdrachtgevers te bedreigen. Met als resultaat dat de opdrachtgevers één voor één vluchtten richting Zuid Amerika, het is maar iets waar ik juist aan denk.

33

Re: Aalst: Vlucht

patrickhaemers wrote:

Valse informatie, opgezet (geënsceneerd) door de bende.

Dus die getuigen die achttien jaar na de feiten naar de onderzoekers gingen, waren er eigenlijk op uitgestuurd door de Bende? Of bedoel je het anders?

Reckie's Son wrote:

Is dat niet door de 2 getuigen en de hypothese die Vos daaruit trekt?

De daders zouden in Aalst vertrokken zijn met openstaande koffer en twee kilometer verder zag een getuige een Golf rijden met openstaande koffer. Dus waarom duurde het zolang voordat de koffer werd gesloten? Maar uit het verslag van de agent vertrokken de gangsters met een gesloten koffer.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Aalst: Vlucht

Ben wrote:

Dus die getuigen die achttien jaar na de feiten naar de onderzoekers gingen, waren er eigenlijk op uitgestuurd door de Bende? Of bedoel je het anders?

Dat is plausibel. Waarom anders nog getuigen na 18 jaar? De manipulatie zal blijven. Of de bende heeft een stukje toneel gespeeld om getuigen op het verkeerde been te zetten.

35

Re: Aalst: Vlucht

patrickhaemers wrote:

Waarom anders nog getuigen na 18 jaar?

Niet iedereen is effectief van alles op de hoogte. Vele mensen doen niet mee aan meldingsplicht. De schrik om iets te melden in dit dossier (de Bende van Nijvel zit hoog, dus mensen doen hun ogen dicht en zwijgen bij bepaalde dingen). Zich niet bewust zijn van bepaalde zaken en het pas jaren later gaan beseffen dat er wel degelijks iets aan de hand was toen.

patrickhaemers wrote:

Of de bende heeft een stukje toneel gespeeld om getuigen op het verkeerde been te zetten.

Dat betwijfel ik, ik denk dat ze vooral de onderzoekers en co op het verkeerde been wilden zetten. Volgens mij kan het even goed zo gegaan zijn: één man legt zich op de grond om iets aan de auto te veranderen bv. nummerplaten. Ik geloof die getuigenis, maar volgens mij is er nergens sprake van een levenloos of zwaar gekwetste in het bos. Jumet maakt dat er van omdat het de schrik bij velen zou wegnemen.

Re: Aalst: Vlucht

Ben wrote:

De daders zouden in Aalst vertrokken zijn met openstaande koffer en twee kilometer verder zag een getuige een Golf rijden met openstaande koffer. Dus waarom duurde het zolang voordat de koffer werd gesloten? Maar uit het verslag van de agent vertrokken de gangsters met een gesloten koffer.

Helaas zijn er nogal wat tegenstrijdige getuigenissen omtrent het feit of de koffer open al dan niet gesloten was tijdens "de laatste vlucht". Het maakt de verwarring alleen groter.

Een van de getuigen meld trouwens dat er herhaaldelijk op politie werd gevuurd vanuit de kofferruimte. En dat een politiewagen de achtervolging inzette van zodra de GTI de straat uitreed. Dat kan alvast voor mij een reden zijn waarom de koffer is blijven openstaan, om een klaar schotsveld te hebben op enige achtervolgers.

Een andere mogelijkheid die eerder werd aangehaald is dat het mechanisme om de koffer te sluiten niet, of niet naar wens zou hebben gefunctioneerd. Niet dat ik de mogelijkheid wil uitsluiten dat iemand van de Bende zou zijn geraakt, maar de zaken die in die richting wijzen zijn toch in zeer beperkte mate terug te vinden vind ik persoonlijk. Zeker als je ziet met welke zekerheid Dhr Vos en CWB van die zaak uitgaan.

Re: Aalst: Vlucht

Ben wrote:

De daders zouden in Aalst vertrokken zijn met openstaande koffer en twee kilometer verder zag een getuige een Golf rijden met openstaande koffer. Dus waarom duurde het zolang voordat de koffer werd gesloten? Maar uit het verslag van de agent vertrokken de gangsters met een gesloten koffer.

Is dat niet een mooi bewijs voor: er waren 2 vluchtwagens, dus meerdere daders op de parking of in de buurt of er werd kort na de overval direct van voertuig gewisseld en het originele voertuig werd ergens gestald of gedumpt in de buurt en later opgehaald

38

Re: Aalst: Vlucht

Herr Flick wrote:

Er waren 2 vluchtwagens, dus meerdere daders op de parking of in de buurt.

Iedereen die Delhaize in Aalst wat kent, weet dat ze daar een groot risico hebben genomen, want ze konden als ratten in een val geraakt zijn. En ik denk dat ze daar op voorbereid waren, op elke uitgang (Osbroek-rustoord) waren er pionnen die klaar stonden als het moest fout gaan. Ze waren altijd de politie voor, dus als je hun voorbereidingen voor Aalst bekijkt zullen ze niets, maar dan ook niets over het hoofd gezien hebben in het geval ze in de problemen zouden geraken.

Als ze GTI 1 hadden geblokkeerd, was er zeker nog een andere GTI in de buurt en het is bijna zo goed als zeker dat er meerdere GTI's waren. En meer auto's is ook meer daders zoals Herr Flick aangeeft. Ik denk als ze flikken ze versperd hadden dat het nog een groter slachtveld was geweest, ze waren zwaar gewapend want ze wisten dat ze vijand nummer 1 waren.

Herr Flick wrote:

Er werd kort na de overval direct van voertuig gewisseld en het originele voertuig werd ergens gestald of gedumpt in de buurt en later opgehaald.

De daders hebben meer dan 4 uur zich weg gestoken, want na de raid in Aalst en later in Houssiere is een tijdspanne van meer dan 4 uur. Ze zaten in een safe house? Het kan. En de 2de GTI die in Leerbeek is gezien was een wagen die diende ofwel las observatie wagen of als hulp indien het fout liep, want daar zijn 2 mensen in gezien, mss lag de reus of killer in de koffer. Het kan maar ze waren met meerdere GTI''s, zeker van.

In de buurt van een zijweg van de N45 (expresweg van Aalst naar Ninove) is een auto gesignaleerd met gedoofde lichten, hij reed als een rally chauffeur. Toeval? Volgens mij was dan 1 van de 2 GTI die moesten onderduiken en waarschijnlijk de gene met de 3 daders. Zij moesten met het geld en de wapens zo vlug mogelijk onderduiken. En die gedoofde lichten was toch typisch de Bende, ook op de grote markt in Aalst, dus na de raid in Aalst, in die zijweg waren zij het ook mogelijk. Het was toen een vrij bosrijk gebied en die zijweg moet je kennen anders rijd je er gewoon voorbij. Zelfs  ik die in de buurt woonde, ben er al 10 tallen keren gepasseerd en ben het pas te weten gekomen door de man die die auto daar gezien heeft.

39

Re: Aalst: Vlucht

Op het Franstalige forum zegt Minimouse het volgende:

"Enkele maanden geleden heb ik vernomen dat er nog een (anoniem) politievoertuig aanwezig was aan de Delhaize in Aalst. Het ging over een donker voertuig van de Gerechtelijke Politie van Brussel. Het zou over een Golf GTI gaan! Deze wagen werd enkele minuten na de overval ook door rijkswachters opgemerkt in Denderwindeke. De GTI reed toen aan hoge snelheid met een blauw zwaailicht. (Let op: dit is NIET de GTI van de overvallers! Het gaat wel degelijk om een ander voertuig want het aantal deuren klopt niet met die van het overvalvoertuig!)."

Denderwindeke ligt langs N255 achter Ninove, als men van Aalst komt.

In een artikel van 13 november 1985 staat een mogelijk reden waarom er aan de politieblokkade aan De Doorn in Ninove geen Golf gepasseerd is. Volgens de auteur van het artikel bestaat de mogelijkheid dat de Golf nooit langs De Doorn is gepasseerd, maar dat ze één van de kleine, donkere binnenwegen hebben genomen en de nacht hebben doorgebracht in een bos.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

40

Re: Aalst: Vlucht

Heeft er iemand een gedetailleerde routebeschrijving van de laatste vlucht? De uitleg in de inleiding is niet duidelijk voor mij. Ik gebruik Google Maps maar heb problemen bij het uitstippelen van de route op een kaart.