181

Re: Madani Bouhouche

Ik denk dat je het niet beter kunt zeggen dan LEO! Het ontbreekt ons hier duidelijk aan een goede misdaadjournalist. Bij mijn weten is er geen enkele journalist naar de Pyreneeën getrokken om ginder eens de lokale autoriteiten te interviewen en de persoon(en) dat hem gevonden hebben. Boom ontploft, de dag nadien gecremeerd, verdachte in het onderzoek naar Nijvel. En hupsakee in een dag van alles vanaf opgeruimd staat netjes dossier gesloten en geen haan die er nog naar kraait. Kan dit echt nog in 2015?

182

Re: Madani Bouhouche

Als men zijn moord heeft willen verdoezelen, dan hebben ze toch slecht opgekuist. Blijkbaar hebben de speurders in de woning een hoop diskettes in beslag genomen » Daders

183

Re: Madani Bouhouche

Als ik mij niet vergis is Eddy Vos ter plaatse geweest en was alles koek en ei en de conclusie was dat er een tak ontploft was in zijn gezicht. En klaar is Kees.

184

Re: Madani Bouhouche

Inderdaad, ik denk ook dat het een verdwijntruc is.

185

Re: Madani Bouhouche

Werner, ik kan uit de reportage "Daders" niets anders opmaken als dat een levende Bouhouche een chantageprobleem was voor verschillende mensen. En dat de rogatoire commissie pas na meer dan een maand ter plaatse is gekomen. Dat er geen DNA en vingerafdrukken werden genomen. Wie nam daar in Frankrijk de beslissing om te cremeren?

186

Re: Madani Bouhouche

Als Bouhouche werd vermoord omdat hij een gevaar was voor sommigen (vanwege info die hij zou bezitten) dan hadden ze op zijn minst zijn computer en de diskettes meegenomen. Anders valt deze info gewoon in handen van het gerecht (zoals nu is gebeurd). Als Bouhouche is verdwenen, dan had hij op zijn minst zijn computer of de diskettes meegenomen of deze laten vernietigen. De speurders hebben ook de bankverrichtingen en het telefoonverkeer van Bouhouche nagekeken maar niet wijst er op dat Bouhouche werd vermoord of vertrokken is.

Soms sterven mensen nu eenmaal in banale omstandigheden.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

187

Re: Madani Bouhouche

Akkoord dat Bouhouche gene zuivere was, maar een geënsceneerde dood opzetten gewoon omwille van een chantageprobleem lijkt mij wat ver gezocht. Men moet dan ook zeker zijn dat die info voor chantage niet meer naar boven komt en, nog meer belangrijker, iedereen die dan iets weet van een ander in dat milieu gaat dan een zwarte lijst aanleggen met chantage-info als levensverzekering.

188

Re: Madani Bouhouche

Ik zou toch ook die andere optie niet uit het oog verliezen. In dit dossier is nu eenmaal niets wat het lijkt. En vergezocht, tja, met Bouhouche leek destijds alles wel vergezocht. Maar het kon, en het lukte, want na dertig jaar is men er nog steeds niet uit hoe het precies in elkaar stak. En hoe het in elkaar stak wisten wellicht slechts enkele mensen, onder wie Bouhouche. Ik blijf de mogelijkheid openhouden dat een ongelukkige stand-in werd geliquideerd, onder een boom gelegd en gecremeerd. Maar of we het ooit zullen weten, is een andere vraag. Wie Bouhouche heeft gekend, zal de mogelijkheid alvast niet willen uitsluiten. Dat is mijn mening. En vooraleer er opnieuw naar bronnen en bewijzen wordt gevraagd, wil ik met er uw goedvinden op wijzen dat dit een forum is, geen onderzoekscommissie.

189

Re: Madani Bouhouche

Inderdaad wat betreft speculaties. Ik vroeg je enkel een bron wat betreft het feit dat Jurgen Zeyen de reus was die gekend was bij de politie, dat blijkt dus ook een ongefundeerd gerucht te zijn. Bij de zaken die we uit een welingelichte bron hebben wordt deze ook vermeld (tenzij de bron zelf dit niet wil natuurlijk.)

Re: Madani Bouhouche

Aubanel wrote:

Ik blijf de mogelijkheid openhouden dat een ongelukkige stand-in werd geliquideerd, onder een boom gelegd en gecremeerd. Maar of we het ooit zullen weten, is een andere vraag.

Het ging dus niet om iemand die door een vallend stuk boom geplet is. Het gaat om het 'ontploffen' van hout dat onder druk staat en bij het zagen levensgevaarlijk kan zijn, een stuk gezicht kan wegslaan. Zo'n situatie ensceneer je niet even. Daarnaast heeft u gelijk dat dit geen onderzoekscommissie is. Voor speculaties hebben we een apart vakje. Verhalen die worden ondersteund door uw 'welingelichte' bron, en dus oncontroleerbaar zijn voor anderen, horen daar thuis. Bij hypothesen dus.