21 (edited by the end 11-03-2012 02:12)

Re: Audi 100

't Hand, ja die plaats is hot, er is daar in die jaren nog meer gebeurt, is daar ook niet een auto gestolen om een aanslag te plegen. In de begin jaren van de bende en andere dossiers komt die plaats regelmatig voor. Wat ook is dit is een plaats waar veel mensen komen en in een straal van x aan honderd meter zullen er veel verwijzingen zijn naar personen of feiten waar je in verdwaald kan geraken wat ook de bedoeling is volgens mij. Trouwens wie had daar de verantwoordelijk op de gerechtelijke diensten? Veel misdadigers voelden zich daar blijkbaar veilig.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Audi 100

Volgens mij past dit in het bende dossier, maar zoals je schrijft weten we er niet veel over en is het zoals bij veel zaken in het onderzoek afgaan op wat ons aangeboden is van informatie.

Wat wel is, het bende dossier is voor een groot deel opgesteld aan de hand van bewijzen dat de daders/ handlangers ons zelf hebben aangeboden op een presenteerblaadje (bv. zakken met wapens) zodat er veel misdaden aan elkaar gelinkt worden, dit is met opzet gedaan. Persoonlijk zie ik het anders dan dat men het ons wil doen geloven.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

23

Re: Audi 100

Vandaag is het 30 jaar geleden dat deze diefstal gebeurde. Eén van de meest mysterieuze feiten die gelinkt kunnen worden aan de Bende van Nijvel. De daders van deze diefstal zijn nooit gevonden, ook de reden van deze diefstal blijft na al die jaren ongekend.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Audi 100

K& wrote:

De heer Culot had ooit nog met Jurion gespeeld in eerste klasse internationale ploeg en de overval waar de Audi beschoten werd was in Genval.

Culot speelde samen met Jurion bij RSCA.

25

Re: Audi 100

Lesbroussartstraat 52 is vlakbij bij een grote Delhaize in de Charles Decosterstraat en de De Henninstraat. Indien die er al was in 1983 kon het wel eens een bedreiging (afpersing) tegen Delhaize geweest zijn. In dat geval moesten ze er wel voor gezorgd hebben dat Delhaize wist dat die auto er stond. 

Hoe wist de bende dat die auto in Waterloo te vinden was? De concessiehouders van VW zullen ongetwijfeld een terminal gehad hebben die verbonden was met een centrale computer bij D'Ieteren.

26

Re: Audi 100

Vlakbij Beau Site. Door een tegenpartij daar gezet als hint? Om te zeggen: ik weet dat jullie het zijn.

Juul wrote:

Lesbroussartstraat 52 is vlakbij bij een grote Delhaize in de Charles Decosterstraat en de De Henninstraat. Indien die er al was in 1983 kon het wel eens een bedreiging (afpersing) tegen Delhaize geweest zijn. In dat geval moesten ze er wel voor gezorgd hebben dat Delhaize wist dat die auto er stond. 

Hoe wist de bende dat die auto in Waterloo te vinden was? De concessiehouders van VW zullen ongetwijfeld een terminal gehad hebben die verbonden was met een centrale computer bij D'Ieteren.

De Delhaize in de Heninstraat was vroeger een Rover /Jaguar garage, ik weet niet in welk jaar dat een Delhaize geworden is.

Terminals en centrale computers waarbij de concessionarissen gegevens konden opvragen bestonden in de jaren 80 niet!

27

Re: Audi 100

Tru Dat wrote:

Terminals en centrale computers waarbij de concessionarissen gegevens konden opvragen bestonden in de jaren 80 niet!

Hoe bedoel je dat? Ze bestonden in het geheel niet of ze bestonden niet bij VW?

Ze bestonden wel. Er werd destijds duchtig data over en weer gestuurd via vaste lijnen van Telindus maar wat VW/d'Ieteren betreft weet ik het eigenlijk niet. Het is mogelijk dat VW nog postduiven gebruikte.

28

Re: Audi 100

Weet iemand meer over Jacques Culot? Voetballer, ja, bij Anderlecht vanaf 1955 in de ploeg met o.m. Jurion, Lippens etc. Maar er klopt toch iets niet helemaal. Flagey, Waterloo, Geneviève van Lidth de Jeude... Had die Culot familie? Er duikt ergens een Culot op in een van de nevendossiers.

Ere wie ere toekomt: ik merk dat Trojan zich die vraag ook al heeft gesteld, met name of er een verband is tussen Jacques Culot en Rodolphe Culot.

Re: Audi 100

We hebben geen idee of het over Culot de voetballer gaat. Er is bijvoorbeeld ook een Jacques Culot die als sportjournalist voor Le Soir werkte. Hij werd geboren in 1948 en overleed in 1998. Het zou leuk zijn als we een leeftijd van Culot konden terugvinden in een oud krantenartikel ofzo. Als blijkt dat het niet de voetballer was, dan kunnen we die link met Jurion en Van Camp al schrappen.

30

Re: Audi 100

Je hebt gelijk, Patrick. We weten niet of deze Jacques Culot de ex-voetballer is. Bovendien zijn er in België nogal wat mensen die Jacques Culot heten. Met de naam Rodolphe Culot zullen er dan weer niet zo veel rondlopen. Vraag blijft dan wel of de bedoelde Jacques Culot en Rodolphe Culot familie zijn.