Re: Boek: De Bende van Nijvel - verraad, manipulatie, geheime diensten

Ben wrote:

Er is hier op dit forum maar één iemand geband, dus geen "mensen", en die is zeker niet geband omdat hij/zij een andere mening heeft. Moest dat de norm zijn, zou noorderling al lang niet meer kunnen inloggen.

In de loop der tijd ben ik ook een paar keer boos geweest op de moderatie. Maar uiteindelijk ben ik erachter gekomen dat Ben nou eenmaal gewoon Ben is. Een normaal mens die ook wel eens een fout maakt. Iemand die altijd zijn eigen pad bewandelt. Als er nu wel eens een bericht van mij verdwijnt leg ik me daar bij neer. Doch vaak genoeg heb ik Ben ook vaak sportief zien reageren door bv kritiek te laten staan. Feit is dat Ben, sinds hij enige tijd geleden iemand een ban heeft gegeven waarvan ook ik vond dat deze persoon het forum verkrachtte, bij mij niet meer stuk kan. :P.. althans voorlopig.

Je kan je tevens afvragen of ik nou echt zo'n andere mening heb? Ik zit hier al jaren af te wachten tot 1 van jullie complotten nou eens uit komt. Waar blijft het geloofwaardig scenario waarbij het motief en daden op hun plek vallen? Ik zal dan de eerste zijn om dat dan toe te geven. Maar zolang harde linken naar de 'grote namen' ontbreken, en hoe harder het WNP roept dat ze er iets van weten, hoe minder ik ervan geloof en hoe meer ik ervan overtuigd raak dat de Bende van Nijvel toch een geïsoleerde groep was.

72

Re: Boek: De Bende van Nijvel - verraad, manipulatie, geheime diensten

Ik denk dat verschillende zaken niet door "de bende" zijn gepleegd, misschien wel met dezelfde wapens. Noorderling, er zijn hier lezers die jouw mening wel op prijs stellen, op een goed forum moeten er tegenpolen zijn, men kan immers niet alles klakkeloos aanvaarden. smile

73

Re: Boek: De Bende van Nijvel - verraad, manipulatie, geheime diensten

Kort interview met Guy Bouten over zijn laatste boek » www.dailymotion.com 

Verder is er maar weinig mediabelangstelling

74

Re: Boek: De Bende van Nijvel - verraad, manipulatie, geheime diensten

Deze morgen om 6 uur 15 was Guy Bouten op Radio 2 om zijn nieuwste boek toe te lichten. Iedereen slaapt ipv hem wat meer media-aandacht te geven! Maar ze zwijgen het liever dood. Waarom promoot zijn uitgeverij hem niet meer?

Re: Boek: De Bende van Nijvel - verraad, manipulatie, geheime diensten

Gisteren was er op Radio 1 een korte bespreking van zijn boek.

Re: Boek: De Bende van Nijvel - verraad, manipulatie, geheime diensten

Inderdaad Sebastiaan » radioplus.be (vanaf 2 u 18 minuten)

77

Re: Boek: De Bende van Nijvel - verraad, manipulatie, geheime diensten

De lijkenpikker van de Bende van Nijvel

Claude, Alfons, Constantin, Walter, Jozef, Michel, Jacques, Elise, Freddy, Jean, Marie, Stephane, Léon, Rosa, Jean-Pierre, Luk, Ghislain, Roger, Bozidar, Marie-Jeanne, Marie-Thérèse, Dirk, Gilberte, Rebecca, Georges, Elsie, Jan… Dit zijn de voornamen van de mensen die midden jaren 1980 zijn vermoord door de schurken van de Bende van Nijvel. Jawel, 28 in totaal!

Meer » Nieuws

Ik persoonlijk vindt dat Guy Bouten uitstekend werk verricht, dankzij Guy Bouten gebeurt er tenminste nog iets!

78

Re: Boek: De Bende van Nijvel - verraad, manipulatie, geheime diensten

Volgens mij zou Jan Willems zichzelf beter eens laten nakijken, zijn manier van kritiek geven laat niet echt vermoeden dat we hier met een groot licht te maken hebben. Ik wens hier ook niet meer te lezen dat Guy Bouten enkel aan de kassa passeert, ik weet 100 % zeker dat hij met moeite zijn kosten betaald krijgt.

Diegenen die het allemaal beter weten zouden zelf een boek moeten schrijven, en met bewijzen voor de door hun gevoerde stellingen komen. Hier heb ik echter een vaag vermoeden dat dit er nooit zal komen. Voor opbouwende kritiek staat iedereen open, maar geen geblaat

79

Re: Boek: De Bende van Nijvel - verraad, manipulatie, geheime diensten

Juist Raf ik deel 100% uw mening wat Jan Willems betreft! Ik heb de indruk dat deze man totaal niet meer aan de bak komt en nu op een hopeloze manier toch wat aandacht probeert te krijgen door zijn jaloezie op Guy Bouten af te vuren omdat Guy Bouten tenminste iets doet. Hij is ten minste ondernemend. Over een ding ben ik het wel eens wat Jan Willems schrijft en dat is dat de debatten op het forum grotendeels gaar door info dat we hebben van Guy Bouten! Ik ben echt benieuwd naar Jan Willems zijn verhaal of hypothese ivm de bende van Nijvel want ik vind zijn commentaar op Guy Bouten ver beneden alle peil!

Re: Boek: De Bende van Nijvel - verraad, manipulatie, geheime diensten

Bouten en zijn uitgever maken het ook wel heel moeilijk om het verschil tussen zijn boeken te zien.

Dit is uit de promotekst van het eerste boek:

"Stap voor stap verzamelt hij de puzzelstukken die hem naar het mogelijke brein van de Bende leiden."…

Dit is de promotekst van het tweede boek:

"De auteur schetst een portret van de deelnemers aan deze terreurgolf en leidt de lezer door een kluwen van geweld, corruptie, chantage en valse sporen tot alle elementen van deze immense puzzel in elkaar passen."

En de promo van het derde:

"De auteur beschrijft zijn zoektocht naar de ware toedracht en leidt de lezer door een kluwen van geweld, corruptie, valse sporen en chantage. De Bende bleek een puzzel met ontelbare losliggende stukjes. Guy Bouten past ze alle mooi in elkaar."

Het wordt hoog tijd dat Bouten eens echt leert puzzelen zodat de stukken niet na elk boek weer uit elkaar vallen.

Ik weet dat Bouten bij nogal wat forumleden een religieuze status heeft, en mensen die ergens in "geloven" zonder dat er bewijzen zijn, zijn zelden ergens van te overtuigen. Maar ik wil Jan Willems graag gelijk geven. Bouten is een charlatan die zijn lezers een rad voor ogen draait.