11

Re: Volkswagen Golf GTI: 1985

Dit is een Golf 2.

12

Re: Volkswagen Golf GTI: 1985

Volkswagen Golf I GTi 5 door 1976-1983:

http://carinpicture.com/wp-content/uploads/2012/10/Volkswagen-Golf-I-GTi-5-door-1976-1983-Photo-05--800x600.jpg

Bron » carinpicture.com

http://bringatrailer.com/wp-content/uploads/2009/05/1983_Volkswagen_GTI_Euro_UK_4_Door_Golf_Rabbit_Front_1.jpg

Bron » bringatrailer.com

13

Re: Volkswagen Golf GTI: 1985

Merovinger, dat is een Golf II, geen Golf I. Google "Golf I" en je ziet dat de generatie 1 er 'ouder' uitziet, smaller en niet zo robuust.

14

Re: Volkswagen Golf GTI: 1985

De vraag blijft natuurlijk wat er met deze wagen is gebeurd na de overval in Aalst. Forumlid kenza heeft al een zeer interessante theorie uitgewerkt dat de auto mogelijk gedumpt is in de steengroeve van Lessines (een stad in de provincie Henegouwen). Deze theorie kan je lezen in het topic over de vlucht na Aalst » Forum
Andere mogelijkheden zijn:

  • Vernietigd met een autopers;

  • Ontmanteld zodat de onderdelen in andere wagen gebruikt konden worden;

  • De auto heeft een andere kleur gekregen en is na een herstelling via (illegale weg) verkocht, eventueel in het buitenland.

  • ...

De andere vraag is: waar komt deze wagen vandaan? Is deze ergens gestolen, zo ja, waar en wanneer? Of was dit een persoonlijk voertuig van één van de leden van de Bende van Nijvel?

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Volkswagen Golf GTI: 1985

Voor de zuiverheid spreken we hier over een mk 1 of een mk 2?

Re: Volkswagen Golf GTI: 1985

Wat een vreemd verhaal weer. Ik wist nooit beter dan dat de 3 overvallen uit 1985 allemaal gedaan waren met de Golf uit Erps-Kwerps. Klopt dit nu niet meer? Wat raar dat het schema het wel zo zegt. 3-deurs, 5 deurs, wie het nog snapt mag het zeggen?

17

Re: Volkswagen Golf GTI: 1985

Het zou ook kunnen dat ze de Golf in stukken gezaagd hebben en dan op een remorque gezet hebben. Maar ik betwijfel dat met volgende reden: als het WNP was en ze zaten in het oude militaire domein in Kester waar ze een garage hadden met smeerput, kunnen ze eerst geprobeerd hebben de Golf in stukken te zagen en dan op een remorque te zetten maar gemerkt hebben dat het niet zo'n goed idee was. Want volgens mij hebben ze dat geprobeerd en hebben ze om die reden de Golf moeten dumpen in Lennik (Gaasbeek) want ik heb een sterk vermoeden dat er iets mis is gelopen onderweg bv. een defect of de dat de verkenningswagen die voorop reed iets had opgemerkt.

Ter info: Lennik (Gaasbeek) waar de in stukken gezaagde Golf is gevonden van de Bende van Nijvel ligt echt niet ver van het militaire domein in Kester. Daarom mijn sterk vermoeden dat de Golf van de overval in Aalst in de verlaten steengroeve van Lessines ligt (Lessines ligt via veldwegen tussen Kester en Chièvres). Via Isieres via veldwegen door Attre en dan zo naar Brugulette kun je door het bos achteraan de militaire basis van Chièvres binnen zonder dat je gezien wordt want vooraan is de militaire basis van Chièvres bewaakt. (Volgens Joel Lhost moest hij de bende van Nijvel naar de militaire basis van Chièvres leiden).

Re: Volkswagen Golf GTI: 1985

ik lees in een krantenknipsel geplaatst door Ben over een gestolen splinter nieuwe Golf GTI bij een garagehouder, moet dus een MK 2 zijn. Echter die past niet door Kenza's deur in de bunker.

19

Re: Volkswagen Golf GTI: 1985

Wat de afmeting van de atoomschuilkelder betreft: het is 1 meter 68 en ik vermoed dat hij dienst deed voor Genval en Overijse, want daar gaat het ook om een Golf 1 en die afmeting is 1 meter 60. De Golf - zoals vermeld in bovenstaand topic - die in Lennik (Gaasbeek) gevonden is, is ook een Golf 1. En dat zou misschien de reden kunnen zijn waarom ze per sé een Golf 1 moesten hebben omdat de Golf 2 niet binnen kon! Want als je dan toch een VW Golf steelt, neem dan de recentere VW Golf. Die kon je toen heel gemakkelijk stelen.

Re: Volkswagen Golf GTI: 1985

In het vertrouwelijk opsporingsbericht van het CBO van 3 oktober 1985 nr. CBO/7132-A/M/7 staat het volgende vermeld (met letterlijke onderlijningen) over de gebruikte voertuigen bij de overval van Eigenbrakel en Overijse (let op: dit is dus in begin van het onderzoek rond deze feiten en vóór de vondst van de uitgebrande Golf in het Bos van Houssière):

8. Gebruikt vervoermiddel

a. Er bestaat geen zekerheid aangaande het gebruikte voertuig wat betreft de hold-up van Eigenbrakel.
b. Door een getuige te Overijse is verklaard dat het vluchtvoertuig een VW GOLF GTI is (model 82-83) van donkere kleur (vermoedelijk blauw). Dit voertuig zou voorzien geweest zijn van de nummerplaat FPF… (mogelijks met cijfer 8).
c. Het gebruikte voertuig is tot op dit ogenblik nog niet teruggevonden.

(…)

11. Getroffen opsporingsmaatregelen

a. Alle eigenaars van het voertuig VW GOLF nummerplaat FPF… zijn gekontroleerd. Het resultaat tot op heden is negatief.

(…)

13. Gevraagde bijzondere opsporingen

a. Daar tot op heden het gebruikte voertuig nog niet teruggevonden is, moet voornamelijk gelet worden op de voertuigen merk GOLF GTI van donkere kleur (blauw?) met een nummerplaat beginnende met FPF… Tevens moet zeker aandacht besteed worden aan de in het voertuig aanwezige personen (een grote persoon - minimum 1m90).

Gezien de vroegere feiten van Waals-Brabant zouden volgende gecopieerde nummerplaten kunnen gebruikt worden: FPF178 – FPF297 – FPF626 – FPF653 – FPF664 – FPF834 – FPF825 – FPF972

NB: De echte eigenaars hebben niets met deze zaak te maken.