1

Topic: Jean-Luc Baugniet

Kan er mij iemand meer info geven over deze man? Jean-Luc Bony, ik weet niet of de spelwijze juist is maar in het interview op Radio 1 met Guy Bouten hoorde ik die naam. Hij zou de Bende van Nijvel kennen en voor miljoenen euro's voor de camera, wel onherkenbaar zijn verhaal willen doen.

Hij was als ik goed ben lid van de SDRA8 of had er toch iets met te maken? Verbeter mij als ik fout ben en geef meer info over deze man als het kan? Ik had de naam nog nooit gehoord maar blijkbaar wel een belangrijke naam?

Re: Jean-Luc Baugniet

Helaas kan ik je geen enkele info geven Renne, maar wel uiterst merkwaardig vind ik:

Renne wrote:

Jean-Luc Bony, ik weet niet of de spelwijze juist is maar in het interview op Radio 1 met Guy Bouten hoorde ik die naam. Hij zou de Bende van Nijvel kennen en voor miljoenen euro's voor de camera, wel onherkenbaar zijn verhaal willen doen.

Dat houd toch geen enkele steek?

Re: Jean-Luc Baugniet

De naam is Jean-Luc Baugniet (SDRA8).

4

Re: Jean-Luc Baugniet

Een beetje informatie uit het boek van Guy Bouten:

  • Hij was actief in wapenhandel.

  • Zou naar het schijnt samen met Bouhouche Mendez vermoord hebben.

  • Was een wapenhandelaar uit Sint-Gillis die louche zaken deed met Bultot.

  • In ruil voor informatie liet het gerecht hem met rust.

  • Sommige bronnen verklaren dat hij voor een geheime dienst werkte.

  • Was persoonlijk bevriend met Jeff Cooper, de uitvinder van Practical Shooting.

  • Had bij SDRA-8 de graad van kolonel en zou betrokken zijn geweest bij stay-behindnetwerken.

Hij wil voor 500.000 euro anoniem voor de camera spreken over de Bende van Nijvel. Giften zijn altijd welkom! Voor meer informatie over deze persoon zou ik het boek van Guy Bouten lezen, tot het einde (want daar komt hij pas zelf aan het woord).

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Jean-Luc Baugniet

Is het boek wel volledig betrouwbaar, want er is geen enkele commotie rond geweest.

Re: Jean-Luc Baugniet

Reckie's Son wrote:

Jean-Luc Bony, ik weet niet of de spelwijze juist is maar in het interview op Radio 1 met Guy Bouten hoorde ik die naam. Hij zou de Bende van Nijvel kennen en voor miljoenen euro's voor de camera, wel onherkenbaar zijn verhaal willen doen.

Ik kan hier enkel mijn vorige post herhalen. Is er dan niemand anders die dit nogal vreemd vind dan? Veel anoniem is er niet aan.

7

Re: Jean-Luc Baugniet

Nee, nu niet meer, omdat hij niet wist dat Guy Bouten een boek aan het schrijven was over de Bende van Nijvel.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Jean-Luc Baugniet

Leeft Dekaise nog? Kan men deze geen andere identiteit geven, en laten onderduiken, zodat deze kan bekennen, of kan men Beijer en consorten niet ontvoeren, zoals de mossad dat deed met o.a. ex-nazi's en hen tot bekentenissen dwingen?

9 (edited by Renne 13-01-2009 15:28)

Re: Jean-Luc Baugniet

Ben wrote:

Nee, nu niet meer, omdat hij niet wist dat Guy Bouten een boek aan het schrijven was over de Bende van Nijvel.


Nja maar toch, als er aan mijn deur ene komt om mij uit te vragen over mijn verleden en specifiek over de Bende van Nijvel dan zou ik toch een vreemd gevoel hebben van wat die man in godsnaam van plan is. Maar natuurlijk, Baugniet zal nooit toegeven dat hij dit vernoemd heeft, woord tegen woord. Maar als ik Bouten was dan had hij alles op band moeten zetten, misschien heeft hij dit ook gedaan.

patrickhaemers wrote:

Leeft Dekaise nog?


Dit vond ik op » www.mercuriusgids.be

Daniel Dekaise
Avenue Nobel 5, 1300 WAVER
Tel. +32-(0)10-227905
Fax. +32-(0)10-243303
Rubriek: Vervaardiging van wapens en munitie

patrickhaemers wrote:

Kan men deze geen andere identiteit geven, en laten onderduiken, zodat deze kan bekennen, of kan men Beijer en konsoorten niet ontvoeren, zoals de mossad dat deed met o.a. ex-nazi's en hen tot bekentenissen dwingen?


We leven nog altijd in Belgique hé, het beloofde land. smile In Italië geven ze maffialeden soms nieuwe identiteiten en laten ze zich ondergaan bij een chirurg. Maar als je ziet dat ze Beijer zijn echte naam nog niet willen terug geven, dan wilt dat hetzelfde zeggen dat het dossier hen niet meer interesseert (nu spreek ik over Zwarts). Erg voor die ouders, hun zoon een graf geven zou als veel betekenen voor die mensen. Ik weet nu niet of er verandering kan komen nu Onkelinckx niet meer Justitie bezit. Vandeurzen was beter denk ik, de speurders die er bij kwamen was toch een beslissing van hem.

Maar die is er nu ook weer niet, ik weet het niet wat ze in Jumet doen. Er zijn elementen die ze kunnen onderzoeken als ze willen, natuurlijk. Veel te laat want er zijn een paar belangrijke pionnen die al dood zijn. Mijn mening is, elke tip die in een bepaalde richting naar de Bende van Nijvel leid moet na gegaan worden. Interessante verklaringen van vroeger (als ze nog bestaan) nog eens herbekijken en opnieuw mensen ondervragen. Een speurder weet soms wel of die of die iets achterhoud of niet. Soms zwijgen de meesten omdat ze zelf met louche zaken bezig waren in die tijd. Dus mss ligt daar nog een kansje.

Ik ben er zeker van dat er mensen op de bureaus gezeten hebben die weten wie er bij betrokken was, dat kan niet anders. Ik denk dat de verjaring de beste oplossing is binnen een jaar, als er dan nog niets meer bij komt zie ik geen oplossing. wat leverde het onderzoek van Zucker op, alé het zal wel nog aan de gang zijn. Zijn ze nog bezig met zaken die hen laatst werden toe verteld.

10

Re: Jean-Luc Baugniet

Renne wrote:

Ene komt om mij uit te vragen over mijn verleden en specifiek over de Bende van Nijvel dan zou ik toch een vreemd gevoel hebben van wat die man in godsnaam van plan is.

Ik kan alleen maar herhalen wat ik hierboven schreef, lees het boek tot het einde wanneer hij zelf aan het woord komt. Hij begint namelijk zelf over de Bende van Nijvel:

"Dat betekent nog niet dat ik u zomaar informatie geef. Colette Braeckman van Le Soir en Gilbert Dupont hebben dit ook geprobeerd maar ik doe het alleen voor geld. Même chose pour les tueries du Brabant-wallon."

Ik sta perplex en kan mijn vreugde nauwelijks bedwingen. Baugniet brengt de Bende-moorden zelf te sprake. 'Hoe kan dat nu, de Bende? Hoe kan u dat weten?'

"Mon cher, j’étais colonel au SDRA, j’étais 35 ans dans l’armé. Ik bezit nog altijd een diplomatenpaspoort van Buitenlandse Zaken, ook al ben ik een paar jaar op pensioen."

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube