21

Re: Laurent Podevijn

Laat ons Zottegem niet vergeten...

Re: Laurent Podevijn

Zottegem: wapenhandel/schietclub?

Re: Laurent Podevijn

Een link met www.wapenhandelpodevijn.be?

24

Re: Laurent Podevijn

Ik ken de juiste reden niet, maar weet dat in Zottegem in het kader van het Bende van Nijvel-onderzoek verscheidene onderzoekdaden zijn gesteld. Bron kan ik niet noemen.

25

Re: Laurent Podevijn

Welke bekenden waren toevallig lid van de schietclub?

26

Re: Laurent Podevijn

Volgens info zou Laurent Podevijn de zoon zijn van Jozef Podevijn. Jozef Podevijn werd tijdens de Tweede Wereldoorlog in Aalst vermoord door het verzet:

De eerste moord die het VNV deed opschrikken en die werd ervaren als een geplande politieke moord was die op de commandant van de Fabriekswacht, Jozef Podevijn. Jozef Podevijn werd op 24 oktober 1942 voor zijn woning in Aalst neergeschoten. Hij overleed enkele dagen later. De twee daders werden gevat. Ze stierven op 5 december 1942 voor het executiepeloton. De moord op Podevijn werd geregeld gevolgd door nog een moord op VNV'ers. (...)

Hendrik Elias' eerste openbare toespraak als leider van het VNV [na de dood van Staf De Clercq, Ben] werd gehouden bij het graf van Jozef Podevijn. Elias had het over de krachten achter de uitvoerders van de moord:

"Wij weten wie de hand van de moordenaars wapende. Het is de Aziatische en joodse geest die het communisme baarde. Het zijn Moskou en zijn trawanten. Maar naast Moskou staan er nog anderen die zich katholieken noemen. Het is Radio Londen. Het zijn de zg. fatsoenlijke burgers die de moord goedkeuren."

Bron: Greep naar de macht | Bruno de Wever | www.dbnl.org

Is er iemand die deze informatie kan bevestigen?

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

27

Re: Laurent Podevijn

De naam Podevijn komt een paar keer voor in het dossier en ik lees hierboven dat er huiszoekingen zijn gebeurd bij schietclub Podevijn in Zottegem, Bouhouche en nog een paar bekenden kwamen schieten bij Podevijn in Erembodegem, plus dat er een link is met Staf De Clerq en het VMO.

Dit vind ik een niet onbelangrijk spoor aangezien het graf van Staf De Clerq tegen het oude militaire domein ligt op de Kesterheide, dus moeten ze ongetwijfeld kennis hebben van het verlaten militaire domein waar de bende voor de allerlaatste keer is gezien. Als ze daar geëindigd zijn, moet er een link zijn vanwaar ze vertrokken zijn en dat is mogelijk aan de oude gebouwen op de Molenstraat in Erembodegem (niet ver van de Delhaize van Aalst) waar toevallig Podevijn aan auto's ging prutsen.

Re: Laurent Podevijn

Geen bewijs of zo, maar Podevijn, de achtergrond van de familie, zijn activiteiten (MZ invoeren), rijkswachters, ... Het ruikt heel sterk naar Gladio-achtige sferen. En via zijn vriendenkring en schietclub-connecties zou er een link zijn naar de extreem-rechtse meetings in Londerzeel? Rechtse bikers zullen wel een voorkeur hebben voor BMW?

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

29

Re: Laurent Podevijn

the end, extreem-rechts is automatisch gelinkt aan Staf De Clercq. Vooral het praalgraf op de Kesterheide. Vooral de grond behoort nog tot de familie De Clercq. Je kon er vroeger naartoe, o.a. via de jagershut. Zou er geen link zijn tussen beide familie's? Ik kan mij vergissen maar Podevijn zijn vader zou vermoord zijn door de partizanen paar dagen na Staf De Clercq? Ik kan mij vergissen.

30

Re: Laurent Podevijn

the end, toevallig bezit ik een MZ motorfiets (niet bij Podevijn aangekocht). Zou iemand die in een Gladio-netwerk zit, dat 200% tegen het communisme is en er tegen wil strijden, motorfietsen uit de DDR verkopen?