Topic: Opgravingen Elouges

Als ze iemand zijn achtertuin in Dour gaan omspitten, moet dat toch het huis van iemand zijn of geweest zijn die ergens iets van ver of dicht te maken heeft met het onderzoek. Iemand die hier meer over weet?

Re: Opgravingen Elouges

Nieuwsdossier » Opgravingen Dour

Hoor net op het journaal, dat de vorige eigenaar van het terrein zeer lang was en door de verslaggever ter plaatse werd zelfs de reus genoemd.

Re: Opgravingen Elouges

Ah we geraken al wat verder, nu ik ben zelf ook vrij lang, maar was toen amper 10 jaar oud, dus ik kan het niet gedaan hebben. wink

Re: Opgravingen Elouges

Blanchart Daniël, autosloperij. 345 Rue Du Commerce in Elouges. Tel: +32 65 65 50 20.

Re: Opgravingen Elouges

Autosloperij, wel wel.

Re: Opgravingen Elouges

Blanchart was de vorige eigenaar van het terrein en was tevens al de eigenaar van het terrein tijdens de Bende-overvallen.

7

Re: Opgravingen Elouges

Herr Flick wrote:

Als ze iemand zijn achtertuin in Dour gaan omspitten, moet dat toch het huis van iemand zijn of geweest zijn die ergens iets van ver of dicht te maken heeft met het onderzoek. Iemand die hier meer over weet?

Alé ze zijn er toch mee bezig, das al positief hé.

Re: Opgravingen Elouges

Wapens zoeken onder een hoop oud ijzer. Ik weet nie zulle. Als die vent daar al bij betrokken was, heeft hij die toch al lang samengeperst in een autowrak en doorverkocht om om te smelten?

9

Re: Opgravingen Elouges

Er blijken precies wat tegenstrijdige verklaringen te zijn, want ik hoor net op Radio 1 dat de eigenaar niets met de Bende te maken zou hebben, ook al heeft hij de zaak al 25 jaar. Het blijft in ieder geval afwachten tot morgen. Volgens de website van de Gazet van Antwerpen, zouden de speurders naar ginder zijn gegaan door een tip. En volgens De Standaard gebeurde het zo:

De zoekactie kwam er niet na bepaalde bekentenissen. Op basis van allerhande informatie en toetsing van bepaalde elementen uit het onderzoek, wordt die plaats als geschikt beschouwd om bepaalde zaken te verstoppen.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

10

Re: Opgravingen Elouges

Herr Flick wrote:

Wapens zoeken onder een hoop oud ijzer. Ik weet nie zulle. Als die vent daar al bij betrokken was, heeft hij die toch al lang samengeperst in een autowrak en doorverkocht om om te smelten?

Ja, denk ik ook eigenlijk. Ook die GTI's in den tijd zijn ook onder de pers gelegd, maar kom als ze dit al doen zullen ze nog bijkomende zaken opnieuw bekijken. Ik denk niet dat dit iets zal opleveren maar het is toch een beetje hoop geven als je hoort dat ze er na meer dan 20 jaar toch nog een beetje moeite voor doen.