1

Topic: Suzanne Friedman

In de jaren '80 woonde Christian Smets samen met Suzanne Friedman, een joodse vrouw die inspectrice was bij de Staatsveiligheid en later promoveerde en commissaris werd.

Bron: De Bende van Nijvel - verraad, manipulatie, geheime diensten | Guy Bouten

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

2

Re: Suzanne Friedman

Ik kan het niet laten, maar wens nogmaals te wijzen op het volgende:

Enerzijds: Ostrovsky die stelt dat de WNP werd overgenomen door de Mossad om aanslagen te plegen

Anderzijds: Smets werd beschermd door Gol, hokte samen met een Joodse, zat verstrikt in een web rond de Roze Balletten (de Mossad is weer niet ver af), kluste voor Israel en ... infiltreerde WNP

Re: Suzanne Friedman

Mijn reactie is wrs voorspelbaar en zal niet iedereen behagen, maar wat heeft het geloof van iemands echtgenoot nou met de bende van nijvel te maken? Het enkele gegeven dat iemand joods is zegt helemaal niets en wordt op deze manier uiterst suggestief.

4

Re: Suzanne Friedman

dim wrote:

Anderzijds: Smets werd beschermd door Gol, hokte samen met een Joodse, zat verstrikt in een web rond de Roze Balletten (de Mossad is weer niet ver af), kluste voor Israel en ... infiltreerde WNP

Gezien haar geloofsovertuiging valt het niet uit te sluiten dat zij als 'sayamin' werkte voor de Mossad en misschien op die manier ook een invloed heeft gehad op Smets. Enig idee wat er met haar is gebeurd?

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

5

Re: Suzanne Friedman

Het gaat hem helemaal niet om geloof, ze kan net zo goed atheïste zijn, maar om het feit dat de Mossad bijna enkel werkt via joods personeel, of toch in de eerste lijn (als sayan of katsa). Heeft te maken met een hogere kans op loyaliteit voor de "Zaak". Heeft met religie niet veel te maken: zionistisch engagement is wat ze nodig hebben (een eigenschap die je bij niet-joden niet zo snel zult vinden). Deze pionnen zorgen dan voor het netwerk en de actie op het terrein. Ik zou toch durven overwegen dat er zo een lijn naar Smets zou kunnen lopen, hij lijkt alvast een band met Israel te hebben gehad. En er zijn nog genoeg mogelijk (half)joodse interconnecties in deze direct en minder directe WNP-omgeving: de vrouw van Bouhouche, Beijer?, Buslik, Mendez, ... en in de Haemers-sfeer ook nog eens Szombat. De vraag is hoe Lekeu (ook Mossad-hulpje, naar eigen zeggen) hier aan verbonden zou kunnen zijn?

Maar inderdaad, wat is er van Suzanne geworden? Iemand info?

Re: Suzanne Friedman

Dus ik had gelijk, het noemen van het geloof was suggestief en speculatief.

7

Re: Suzanne Friedman

Nee, je had geen gelijk en je leest onzorgvuldig. Dus nogmaals: men kan ook joods zijn als men niet gelooft in de Torah. Maar dit wordt een discussie die weer nergens heen leidt. Ik denk dat de posts van Ben en mij hierboven voldoende aangeven waarom het belangrijk kan zijn om voor dit punt aandacht te hebben. Al de rest is steriele politieke correctheid.

Trouwens: geloof kan in bepaalde gevallen - nee, hier niet - best wel bepalen of iemand al dan niet deel uitmaakt van een organisatie: de Vaticaanse geheime dienst zal geen atheïst of logebroeder voor zich laten werken, je zult geen sjiieten vinden in Al-Nusra en om kans te maken op het Amerikaanse presidentschap hoor je christen te zijn. En waneer je een aanslag van I.S. wil verijdelen dan ga je op zoek naar een salafist. Zijn alle salafisten terroristen? Nee, dat zijn ze niet.

Maar kunnen we nu weer over tot de orde van de dag?

Re: Suzanne Friedman

Inderdaad, een aanwijzing dus. Geen bewijs. Noorderling als je enkel bewijslast gaat volgen en nooit een aanwijzing dan kom je nergens.

Servo per Amikeco

Re: Suzanne Friedman

Suzanne Friedman Hochstein de schrijfster uit Israël?

10

Re: Suzanne Friedman

Denk het niet, de naam is behoorlijk courant.