1

Topic: Roger Romelart

In 1995 begint het tweede leven van het onderzoek naar de Bende van Nijvel. Deltaspeurder Roger Romerlat besluit voortaan elke dag naar Jumet te sporen om zijn collega's daar te gaan helpen met zijn achtergrondkennis van het spoor-De Staerke.

Roger Romelart: "Mijn vrouw had gezegd: 'Roger, doe het. Probeer er nog iets van te maken.' Ik ben dan voor twee maanden gedetacheerd naar Jumet, en het is de grootste ontgoocheling van mijn leven geworden. Bij Delta werkten we altijd goed samen met de BOB."

Bij de Cel Waals Brabant leerde hij onder andere Lionel Ruth kennen.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

2

Re: Roger Romelart

BOB'er Roger Romelart werd eruit gewipt [uit de Cel Waals Brabant] nadat hij het initiatief nam om na te trekken of een in Frankrijk voor zwaar geweld veroordeelde verdachte daar nog in de gevangenis zat.

Bron: Beetgenomen | Hilde Geens

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Roger Romelart

De verdachte die hij wilde natrekken: Stereo Papadopoulos. Maar het luidt enigszins anders verderop in hetzelfde boek. Romelart wilde weten of hij, na zijn vrijspraak in beroep in Frankrijk, zijn Belgische straf was komen uitzitten (20 jaar).

4

Re: Roger Romelart

Gepensioneerd speurder van Bende Van Nijvel overleden

Roger Romelart (78), een gepensioneerd speurder van de onderzoekscel naar de Bende van Nijvel, werd zondag dood aangetroffen in zijn woning in Erpe-Mere.

Rond de woning van de gewezen speurder waren er zondag tal van politiemensen in de weer. De man zou op een niet natuurlijke manier zijn overleden. Omdat hij een verleden had als speurder van de onderzoekscel naar de Bende van Nijvel, werd de doodsoorzaak nauwkeurig onderzocht.

Lees hier het hele artikel » Nieuws

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Roger Romelart

Na bovenstaande gelezen te hebben vroeg ik mij vorige week af wanneer het volgende slachtoffer zou vallen. Wij noemen dat "voorgevoel". Zou dat nu echt kunnen dat er 30 jaar later nog zulke dingen gebeuren in opdracht? Ik heb het eigenlijk altijd griezelig gevonden dat ex bendeleden op het forum zaten.

6

Re: Roger Romelart

Zelfmoord?

Re: Roger Romelart

Beklemmend voor mij. Vroeg mij al af of ik niet een stuk oorzaak was in de dood van Bonkoffsky, met mijn (toevallige) verwijzingen naar de Moorselbaan in Aalst op dit forum. Nu dit. Echt beklemmend.

8

Re: Roger Romelart

Trojan, ik heb Chris ook gekend. Ik denk niet dat zijn dood met jou iets te maken heeft! Ik was trouwens Elvis hier op het forum.

Re: Roger Romelart

coconut wrote:

Ik heb het eigenlijk altijd griezelig gevonden dat ex bendeleden op het forum zaten.

Waar heb jij kunnen afleiden dat ex-bendeleden hier op het forum gezeten hebben? Want dat zou willen zeggen dat jij ook effectief namen kent en hun pseudo's op forums als dit.

Re: Roger Romelart

Het wordt nog veel beklemmender als wat vandaag in het topic 'loods' staat klopt. Namelijk dat Kapllan Murat daar op 300m vandaan zou wonen. Want waarom weten wij dat nu pas? Omdat de mensen te angstig waren om dit publiek te maken, ik zie geen andere reden.

En zeggen dat de speurders Dendermonde in die loods geweest zijn, daarna van de zaak gehaald, daarna niets meer qua onderzoek. Nog eens, indien alles wat we tot nu toe vermoeden klopt dan ... pffffffffff.

We mogen niet vergeten dat ikzelf of pakweg Trojan of XXX Kapllan Murat kan zijn hier op het forum. Sorry Trojan dat ik jou naam gebruik, naast die van mezelf, iedereen is hier per definitie verdacht en dat is niet bepaald een leuk gevoel.

Het Franstalig forum zit vol ex-gangsters (ze worden er braaf met mijnheer aangesproken). Sommigen daarvan zijn tweetalig of meertalig. Ga je mij nu vertellen dat je denkt dat die hier niet meelezen of meeschrijven? Sorry, maar zo naief ben ik nu ook weer niet. Ik wist dat deze commentaar zou komen. Neen, ik ken geen ex-gangsters, of mss ken ik er heel veel maar weet ik het niet.