1

Topic: PSC

  1. Procureur Deprêtre / Nijvel (Dossier Eurosystem, Roze Balletten, Bende van Nijvel): CDH

  2. Zaak Christine Van Hees: Jean-Claude van Espen (tot 2x toe): CDH

  3. Onderzoeksrechter Langlois (Zaak Dutroux en nevendossiers): CDH

Toen PSC natuurlijk.

2

Re: PSC

Ik kan me vergissen, maar is De Valkeneer ook niet van CDH-signatuur? Op deze foto zie je achter De Valkeneer in ieder geval een groot kruis staan.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

3

Re: PSC

En Benoit Dejemeppe? Anne Thily? Substituut Paule Somers? Eliane Lieckendael?

4

Re: PSC

En jeugdrechter Agneessens uit Nijvel.

CdH ... een politieke partij die nood heeft aan een doofpot operatie. Waarom?

5

Re: PSC

Minister van Justitie: Melchior Wathelet (PSC/CDH)

  • Stond in voor de vervroegde vrijlating van Dutroux;

  • Bij de zelfmoord van Patrick Haemers: verwensing op papier richting Wathelet;

  • Onderzoeksrechter Troch vernam zijn afzetting van het onderzoek in Dendermonde toen Melchior Wathelet Minister van Justitie was;

En dan heb je het nog al de gangsters en de in opspraak gekomen politici die zich lieten vertegenwoordigen door advocaten van PSC signatuur.

PSC advocaten: Dumont, Deleuze, Van Espen (!), ...

6

Re: PSC

Huiszoeking in het huis en het kabinet van Joel Milquet (CDH).

7

Re: PSC

Raven, het zal weer wel op niets uitdraaien. Haar PSC voorgangers in de jaren '80/'90 waren ook onschendbaar.

8

Re: PSC

Ik weet niet of dit onderwerp veel zin heeft. (Milquet, tja. En eerder het gedoe met haar zoonlief. Maar... ach...) Natuurlijk dat politici niet altijd even zuiver zijn, dat is inherent aan macht, maar om nu precies alle gewicht bij de CDH/PSC te leggen? Het zijn tjeven en dus niet snel bereid veel risico's te nemen wanneer de machtstructuren dreigen aangetast te worden. Dus: doofpotten. Aard van het beestje. Trouwens, ik vind de wind uit de PRL- en PS-richting nog een stuk onfrisser voor wat betreft onze dossiers. Ene Gol en Mathot, weet u wel. En Armand Dedecker. Om van de extreem-rechtse partijen nog maar te zwijgen.

9

Re: PSC

dim, het gaat over magistraten met een duidelijke PSC stempel die aangesteld zijn op cruciale momenten bij de grootste onopgeloste dossiers in België. Onderzoeksrechters Langlois en Van Espen en procureurs Benoit Dejemeppe en Deprêtre hebben die stempel overduidelijk. Dat kan je toch niet minimaliseren. 

Vooral de 2e aanstelling Van Espen bij de heropening van de zaak van Hees is waanzin. Troch is van het Bende onderzoek gehaald door Melchior Wathelet (Minister van Justitie, CDH). Procureur-generaal Eliane Lieckendael van het Hof Van Cassatie werd in 1998 lid van de Leopold-orde.

Er wordt nog te weinig gekeken in die richting.

10

Re: PSC

Het gaat 'm niet zozeer om Milquet persoonlijk maar om de politieke voorgangers van haar partij. Zij die zich schuldig maakten aan misdrijven zoals corruptie, omkoperij en sex-orgieën. Zij die in de jaren '70/'80 en '90 onaantastbaar waren. En dat verwijt ik de huidige politiek, dat het systeem van "ons kent ons" over de partijgrenzen heen in leven wordt gehouden. Zelfs nu moeten er politiekers rondlopen die weten hoe de vork aan de steel zit. Maar ze zwijgen. Ze zwijgen omdat ze allen boter op hun hoofd hebben. Voor hen kiezen maakt je medeplichtig!