31 (edited by mdanielsUK 22-01-2009 23:07)

Re: Opgravingen Elouges

Ook tanden gevonden bij graafwerken Elouges

Bij de graafwerken in Elouges, een deelgemeente van Dour waar gezocht wordt naar sporen van de Bende Van Nijvel, zijn tanden en nieuwe beenderfragmenten gevonden. De vondst van een reeks tanden zal de speurders toelaten sneller te bepalen om wiens stoffelijk overschot het gaat. Woensdag werden de eerste beenderen gevonden. Volgens Lionel Ruth, het hoofd van de speciale cel die onderzoek verricht naar de Bende, gaat niet om een volledig lichaam, maar om enkele beenderen die zich op minder dan 2 meter diepte bevonden.

http://www.hln.be/static/FOTO/pe/11/3/4/large_756724.jpg

Bron » De Standaard

Nieuwsdossier » Graafwerken Elouges

Re: Opgravingen Elouges

Graf van 'Killer' misschien ontdekt

De vondst van menselijke resten op het terrein van een schroothandel in Elouges doet hoop rijzen bij de onderzoekscel naar de Bende van Nijvel. Experts moeten uitmaken of in Elouges, nabij Dour, het graf is gevonden van de zogenaamde 'Killer'. Dat is de man die 23 van de 28 slachtoffers van de Bende op zijn geweten heeft.

Nieuwsdossier » Graafwerken Elouges

Re: Opgravingen Elouges

Als ik het niet fout heb denk ik dat de Borinage-piste opnieuw opengetrokken is. Is er een link tussen deze schroothandel en Robert Becker als deze stond bekent zijnde een schroothandelaar?

34 (edited by mdanielsUK 24-01-2009 03:06)

Re: Opgravingen Elouges

Het stoffelijk overschot dat in de gemeente Dour is gevonden, komt zeker niet van een oud kerkhof dat daar vroeger in de buurt was. De beenderen zijn woensdag gevonden op het terrein van een autosloper. De politie is daar op zoek naar sporen van de Bende van Nijvel.

http://www.deredactie.be/polopoly_fs/1.455195!image/1245407526.jpg_gen/derivatives/large/1245407526.jpg

Nieuwsdossier » Graafwerken Elouges

35

Re: Opgravingen Elouges

Het zou kunnen dat men jaren na bepaalde feiten het stoffelijk overschot heeft verwijderd en daarbij resten zoals beenderen en tanden over het hoofd heeft gezien. De gevonden beenderen en tanden bevonden zich misschien in een wat diepere grondlaag.

36

Re: Opgravingen Elouges

mdanielsUK wrote:

Als ik het niet fout heb denk ik dat de Borinage-piste opnieuw opengetrokken is. Is er een link tussen deze schroothandel en Robert Becker als deze stond bekent zijnde een schroothandelaar?

Wie was de garagist van de Borains nu weer, Adriano Vittorio?

Re: Opgravingen Elouges

Dit is toch wel een opvallende ontwikkeling. Kan iemand een verband leggen tussen de vorige eigenaar en de gebeurtenissen in de jaren tachtig?

38

Re: Opgravingen Elouges

Maarten, de schroothandelaar is tijdens een ruzie publiekelijk beschuldigd van lidmaatschap of banden met de Bende van Nijvel. Ook zou hij groot van postuur zijn, 1.90m. Althans dat is een bewering van de autoriteiten. Maar dat is niet de reden van deze opgravingen natuurlijk. Er is waarschijnlijk wel meer aan de hand. Men is getipt. Het lijkt me onwaarschijnlijk dat de cel Jumet dit in scene zet, om een goede indruk achter te laten.

Re: Opgravingen Elouges

Ik vermoed dat al langer, dat de Borains achter een paar van de aanslagen zitten, zoals Overijse en Eigenbrakel. Was er geen lid van de bende dat mankte? Wel Estiévenart mankt. En is een groot "struis figuur. Estiévenart en Vittorio waren zeer gewelddadig en hadden er de achtergrond voor. Ook wat de rechter zegt dat ze het terrein onvoldoende zouden gekend hebben is larie en apekool omdat ze van Mons zijn. Ik ken bijna over gans Vlaanderen en Brussel en omstreken de hypermarché's en hun parkings en alle wegen er omtrent, als ik ze zou overvallen.

Robotfoto 4 kan Estiévenart zonder snor geweest zijn. De gestolen wagens (Golf, Saab), de Colruyt en Delhaize overvallen in Overijse en Eigenbrakel en de GB in Houdeng zijn zeker hun werk, net als de moorden op de taxichauffeurs. De andere zaken zijn volgens mij gecamoufleerde executies die volgen uit wapen, drug en diamanttrafiek, gecommandeert vanuit Israëlische-Libanese hoek, en georganiseerd door Bouhouche en Beijer, en geassisteerd in Aalst of uitgevoerd door de bende De Staerke.

Renne wrote:

Er is nooit iets bewezen ivm met die boven genoemde personen rond de Bende van Nijvel. Persoonlijk denk ik dat het van een kerkhof is, maar anderzijds zouden we meer moeten weten over die tip. Hoe serieus is die? Ze gaan niet zomaar graven, ik weet zelf ook een plaats waar ze mogen gaan graven maar volgens Jumet zijn of waren (want er zijn nieuwe argumenten in het spel) er niet genoeg aanwijzingen.

Renne, ik snap je reactie niet goed. Er is nooit bewezen, zegt u, dat Bouhouche of Haemers er iets mee te maken hadden. Er is van niets of niemand een bewijs. Maar zijn ze voor U dan geen verdachten meer? En Dour ligt volgens mij toch in de Borinage, of ben ik dan zo dom.

40

Re: Opgravingen Elouges

patrickhaemers wrote:

Renne, ik snap je reactie niet goed. Er is nooit bewezen, zegt u, dat Bouhouche of Haemers er iets mee te maken hadden. Er is van niets of niemand een bewijs. Maar zijn ze voor U dan geen verdachten meer? En Dour ligt volgens mij toch in de Borinage, of ben ik dan zo dom.

Tuurlijk zijn ze verdachten, maar het zijn de bewijzen die tellen. Ik hoop dat het een serieus spoor is.