41

Re: Volkswagen Golf: Lennik

Daar zit wat in. Houssière is te nadrukkelijk aanwezig, en net zoals WNP'ers verkenningen moesten doen, zou het ook wel eens kunnen dat ze werden ingezet om in het Bos van Houssière wat 'manoeuvres' te gaan uitvoeren. Op die manier krijg je andere locaties in beeld: inderdaad de omgeving van Gaasbeek, en de buurt van Kester. Om nog te zwijgen van de vele mogelijke comfortzones tussen Edingen en Mons.

42

Re: Volkswagen Golf: Lennik

Betreft gevonden Golf gti te Lennik. Deze is gevonden op een paar kilometer van Kester, gewoon een paar veldwegen door waar niemand je ziet (toevallig). PS: in Kester stond een garage met smeerput.

43

Re: Volkswagen Golf: Lennik

Nog een foto van de groen-blauwe VW Golf, vanuit een iets andere hoek:

http://i18.servimg.com/u/f18/11/22/12/24/golf_l10.png

De foto hoort bij onderstaand artikel:

De rijkswacht heeft gisteren voormiddag in een veldweg in Lennik een stukgesneden Volkswagen Golf GTI teruggevonden. Volgens de diensten van het Wegverkeer is het hoogstwaarschijnlijk de auto die vrijdagavond werd gebruikt door de moordenaars die bij de hold-ups te Overijse en Eigenbrakel acht mensen doodschoten. Dat die moordenaars dezelfden zijn als diegenen die in 1982 en 1983 als de Bende van Nijvel het ganse land op stelten zetten, wordt in gerechtelijke kringen al niet meer betwijfeld. En dat het stelen van geld slechts een schuilmantel is om te kunnen moorden, is nu wel bewezen.

Een bewoner van Sint-Martens-Lennik vond gisteren omstreeks 11 uur in de Molenweg te Lennik een groen-blauwe Volkswagen Golf GTI. De wagen was in grote stukken gesneden. Alles wat zou kunnen leiden tot identificatie van de gebruikers van het voertuig, ontbrak. Geen banden meer, geen zetels, geen stuur, geen binnenbekleding, geen lampen. Enkel stukgesneden delen van het koetswerk lagen netjes naast elkaar.

Het identificeren van de wagen was een probleem. Maar na enkele uren was men er toch voor 90 t.h. van overtuigd dat het die Golf GTI was die vrijdagavond was gebruikt in Overijse en Eigenbrakel. En die vondst zou wel eens het zoveelste verband kunnen aanduiden tussen de moordenaars van Overijse en de gewezen (?) Bende van Nijvel die in 1982 en 1983 twaalf mensen vermoordde. Destijds werd immers een Golf, vermoedelijk gebruikt door de bende, ook in stukken gesneden teruggevonden. En ook die vondst gebeurde in Lennik, meer bepaald achter het kasteel van Gaasbeek. Meer dan een jaar lang werd dit geheim gehouden maar nu mag dit door het parket toch niet meer als "onbelangrijk" worden afgedaan.

Het stuksnijden van de wagens heeft duidelijk twee zeer belangrijke bedoelingen. Enerzijds worden bij het uit elkaar halen van de wagens alle onderdelen weggewerkt die tot herkenning van de inzittenden kunnen leiden. En anderzijds laat het de moordenaars toe de wagen "na gebruik bij een actie" te vervoeren in volledig afgesloten bestelwagens. Een in stukken gesneden auto neemt immers niet zo erg veel plaats in. Met die "onverdachte" bestelwagens worden de auto's dan 's nachts ergens gedumpt, blijkbaar reeds twee keer te Lennik. Kennen de moordenaars die streek dan zo goed? Of is dat een toeval?

Van de Golf van Lennik is momenteel reeds geweten dat hij er zaterdagavond om 23u30 nog niet lag. Hij is dus zondagochtend pas gedumpt op de Molenbaan nabij de Ninoofsesteenweg, een snelle verbinding naar Brussel. (...)

Bron: Het Nieuwsblad | Maandag 30 september 1985

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

44

Re: Volkswagen Golf: Lennik

Gewoon ter info: als je van aan de oude verlaten militaire basis iets verder aan Mong Blok links afslaat, kom je na een klein eindje aan de plaats uit waar de Golf is gevonden.

Re: Volkswagen Golf: Lennik

Overigens die Golf in Gaasbeek was ook volledig uitgebrand en dat weet ik zeker want ik heb die wagen gezien toen ik er langs reed en de doordringende brandlucht hing er nog (het was een zondagmiddag) al was er geen vlam meer te zien. Toen ik er langs reed was er niemand te zien noch enig spoor van politie.

Ik reed er tijdens een dagtocht van Lennik naar Anderlecht en terug via de landelijke wegen (Lennik/Gaasbeek tot omgeving Erasmus-hospitaal en terug) met tussenstop in een manege te Anderlecht in de Rue des Beteraves/Bietenstraat (manege Amazone, bestaat nog) voorbij. En de wagen stond tussen wat boompjes (kleine plek/geen bos). Ik was erg geschrokken ben er zeer snel voorbij gegaloppeerd en weet niet of die auto in stukken was gesneden want mij leek het eerder dat hij verbrand is want die brandlucht hing er echt nog danig sterk.

Het zou mij verwonderen dat ze eerst een Golf in stukken snijden en dan hem in brand steken toch? Nou ja, ik las deze rubriek pas nu en reageer dus ruimschoots laat maar zo is het wel wat ik die zondag heb gezien.

46

Re: Volkswagen Golf: Lennik

Gewoon ter info, niet dat het er wellicht veel toe doet: Als het chassisnummer uit dit artikel klopt, (WVWZZZ17ZDW210880) dan heeft die Golf als modeljaar 1983. Chassisnummers zijn gestandaardiseerd en kan je van alles uit afleiden. Dit ook met het modeljaar. Het 10de karakter staat voor het modeljaar. "D" staat voor 1983 of 2013.

Ik heb overigens het chassisnummer gecontroleerd in de database van Volkswagen zelf, en het is/was een bestaand chassisnummer van hen.

Non semper ea sunt quae videntur

Re: Volkswagen Golf: Lennik

kenza wrote:

Gewoon ter info: als je van aan de oude verlaten militaire basis iets verder aan Mong Blok links afslaat, kom je na een klein eindje aan de plaats uit waar de Golf is gevonden.

Dit is dus pertinent niet zo! Dat is echt nog een heel eind hoor en meer zelfs de andere kant op! (Ik ken die streek op mijn duimpje wegens geboren en getogen.)

48

Re: Volkswagen Golf: Lennik

Luk paard, je geraakt er wel zo en er is inderdaad nog een andere weg. En geef toe, het is niet ver van Kester. En als de Golf gelinkt is aan de Bende van Nijvel mag je vragen hoe hij daar komt.

Re: Volkswagen Golf: Lennik

Maar het is echt niet om de hoek zoals uit jouw post kan lijken hoor! En ja, in die buurt is alles niet veraf. Ik reed er met de fiets en pony en paard doorheen, dus ja dat is allemaal te doen! Maar wat de ligging van de Golf te Gaasbeek betrof, is het toch gemakkelijker vanuit Brussel/Anderlecht/Neerpede/Vlezenbeek/St-Pieters-Leeuw te bereiken en dat lijkt mij ook logischer

50

Re: Volkswagen Golf: Lennik

Toch niet als je de Golf van de Bende van Nijvel gaat dumpen, dan rijd je binnendoor! Denk nog eens goed na over Kester.