Re: Siliconenpistool

Weet natuurlijk niet in welke staat het spuitpistool zich bevond maar een beetje vet aan de stang van het persstuk doet wonderen.

De grote Manitou ziet alles

32

Re: Siliconenpistool

Exar wrote:

Ik weet niet meer waar ik het gelezen heb, maar ik dacht dat die befaamde Samsonite-koffer van de Staerke met siliconen afgedicht was.

Philippe De Staerke gaf toe dat hij de blauwe Samsonite-koffer die hij in een bos had begraven, had gedicht met blauwe siliconen. Onderzoek bracht aan het licht dat de siliconenspuiten [die gevonden werden in Ronquières] niet afkomstig konden zijn van de drogisterij vlak bij zijn appartement in de Malibranstraat [in Elsene]. Eén spuit was gefabriceerd in de VS en werd verkocht in de traditionele ijzerwinkels, maar kon ook bij oud-ijzerhandelaars, vaak zigeuners, terecht zijn gekomen. De Tunesische pooier Alain Moussa, die af en toe samenwerkte met De Staerke, herinnerde zich dat die eens een siliconenspuit in de Brico van Laken kocht om een zelfgemaakte bom luchtdicht te maken.

Bron: De Bende van Nijvel - verraad, manipulatie, geheime diensten | Guy Bouten

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

33

Re: Siliconenpistool

Het siliconenpistool:

http://i18.servimg.com/u/f18/11/22/12/24/silico10.jpg

Bron: Het boek van Jan Rosseel

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

34

Re: Siliconenpistool

Het blijft toch vreemd om siliconenpistolen in een zak te doen om die vervolgens in het water te gooien. Op welke wijze zou het bezit hiervan kunnen terugvoeren naar mogelijke daders? Dit hadden ze ook gewoon bij het normale huisvuil mee kunnen geven.

Ook dat het .22 jachtweer (Krico) in 1 van de zakken zat is vreemd omdat deze niet gebruikt is.

Het zou dus zomaar kunnen dat iemand zonder exacte kennis van de feiten, alles in zakken heeft gedaan (en het gedumpt heeft), misschien zelfs terwijl de eigenlijke dader of beheerder van al deze objecten in de gevangenis zat.

Re: Siliconenpistool

Vader Mimoun Belliraj, toen hij geconfronteerd werd met de dood van zijn zoon Benaïssa, na de overval op de Delhaize in Aalst.


De ouderlijke woning van de broers Belliraj lag in Clabecq, aan dezelfde kant van het kanaal als de zwaaikom waar de zakken gevonden zijn. Als je de Rue de Clabecq volgt vanuit Clabecq kom je in het gehucht Fauquez terecht, waar 'le Large de Fauquez' ligt. De zwaaikom dus. Je hebt er plaats om te parkeren, zonder op te vallen vanaf de nabijgelegen hoofdweg.

36

Re: Siliconenpistool

imazibraine wrote:

De ouderlijke woning van de broers Belliraj lag in Clabecq, aan dezelfde kant van het kanaal als de zwaaikom waar de zakken gevonden zijn.

Op een steenworp afstand dus vanuit Klabbeek om het er daar in te gooien.

Re: Siliconenpistool

Een celgenoot van Madani Bouhouche én een vriend van Philippe Johnny De Staerke woonde hier:

https://osm.org/go/0B9VQzdyz?m=

Ook een silicone-eh- steenworp van le Large de Fauquez...

Re: Siliconenpistool

Die zakken werden er ingegooid nog vóór Bouhouche in de cel zat.

Re: Siliconenpistool

imazibraine wrote:

Die zakken werden er ingegooid nog vóór Bouhouche in de cel zat.

Ja? Heb ik dan iets anders beweerd?
De reden dat ik die info vermeld is omdat er absoluut een bepaalde band is tussen de verschillende hier vernoemde protagonisten.
Een band die vaak niet mocht onderzocht worden en die steeds afgedaan werd als toeval.

Re: Siliconenpistool

Ik neem aan dat Bouhouche zijn celgenoot niet gekozen heeft.

Hoe kon hij dan een eerdere band hebben met hem?